آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بدون شرح

بدون شرح

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :

 

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی: ارتفاع آب دریاچه ارومیه

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی: ارتفاع آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 27 سانتی متر کاهش یافته است .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کیومرث کلانتری امروز در جلسه ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه آذربایجان غربی با اعلام این مطلب افزود: میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه در سال جاری یک و نیم میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.

وی از آزادسازی آب مازاد پشت سدهای استان برای بهره مندی دریاچه ارومیه و تالاب های اطراف آن خبرداد.

کلانتری با اعلام اینکه هنوز مشکل کم آبی دریاچه ارومیه حل نشده است، اظهار داشت: امسال 800 میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده که در حال حاضر 7 برابر این میزان آب برای احیای دریاچه ارومیه نیاز است. مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در پایان افزود: موضوع بحران پارک ملی دریاچه ارومیه در دستور کار شورای عالی آب کشور قرار دارد که امیدواریم با اقدامات این شورا مشکل تامین آب دریاچه ارومیه کاهش یابد.

رضا داغستانی فعال آذربایجانی با وثیقه سنگینی آزاد شد .

رضا داغستانی فعال آذربایجانی با وثیقه سنگینی آزاد شد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : رضا داغستانی روزنامه نگار و مدیر مسئول نشریه دانشجویی چنلی بئل و عضو کانون نشریات دانشجویی که 2 اسفند ( روز جهانی زبان مادری) در شهر اورمیه بازداشت شده بود بعد از تحمل 27 روز سلول انفرادی یک روز مانده به عید نوروز با قرار وثیقه سنگین 40 میلیون تومانی از بازداشت گاه آزاد شد. این فعال آذربایجانی که یکی از اعضا موسس تشکل " اورمو آذربایجان سسی" ( این تشکل در اعتراض به رد صلاحیت نامزد های مورد حمایتش  رسما انحلال خود را اعلام کرده بود) می باشد، در مدت بازداشت خود به خاطر این تشکل و اعتراض به رد صلاحیت نامزد ها تحت فشار فروانی قرار گرفته است.

وحید بهادری فعال سیاسی به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد

وحید بهادری فعال سیاسی به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در حالی که خانواده های آذربایجانی خود را برای گرامی داشت عید نوروز آماده می کنند، وحید بهادری فعال جوان حرکت ملی آذربایجان که چند روز پیش به علت نقش موثرش در اعتراضات 2 اسفند ( روز جهانی زبان مادری) در خیابان خیام اورمیه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت گردید، بعد از چندین روز تحمل بازداشت انفرادی به علت تعطیلی ایام نوروز به زندان اورمیه انتقال یافت.  ظاهرا قرار است وحید بهادری عید امسال را در کنار  حجت ناصری و فریدون مهدی پور سه زندانی حرکت ملی آذربایجان در زندان اورمیه سپری کند.(اویرنجی)

موسسه تحقیقاتی آمریکایی: کتاب های درسی ایران تبعیض آمیز است .

موسسه تحقیقاتی آمریکایی: کتاب های درسی ایران تبعیض آمیز است .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : تحقیقی که توسط موسسه آمریکایی "خانه آزادی" درباره محتوای کتاب های درسی ایران صورت گرفته، نتیجه گیری کرده که این کتاب ها نسبت به زنان و اقلیت های دینی و قومی تبعیض آمیز است. بر اساس گزارشی که از نتیجه این تحقیق منتشر شده است، محتوای کتاب های درسی ایران با هدف آموزش تبعیض جنسیتی به دانش آموزان، ایجاد بدبینی به اقلیت های دینی و تحکیم ایدئولوژی دینی حکومت طراحی شده است. این طرح تحقیقاتی بر ۹۵ کتاب درسی در سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ انجام شده و شامل تحلیل محتوای ۴۱۲ درس و بررسی یازده هزار صفحه و ۳۱۱۵ عکس و شکل است. این تحقیق به سفارش خانه آزادی در واشنگتن انجام شده است.

ادامه مطلب ...

دکتر پیرموذن: اگر مصاحبه نمی کردم همچون مرحوم یسری سکته می کردم

دکتر پیرموذن: اگر مصاحبه نمی کردم همچون مرحوم یسری سکته می کردم .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دکتر پیرموذن نماینده مجلس اردبیل نیر و نمین پس از ثبت نام در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان اکنون در آمریکا به سر می برد اعلام کرده است شایعه پناهندگی به آمریکا صحت ندارد .

وی همچنین تاکید کرده است خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را در مصاحبه با ... رعایت کرده است و علت این مصاحبه را ناشی از برخورد ناعادلانه در بررسی صلاحیت خود و برادرش دانسته و گفته است اگر مصاحبه نمی کردم همچون مرحوم یسری سکته می کردم . مرحوم عبد الاحد یسری وزیر کل وقت آموزش و پرورش اردبیل در سال 1375 در اثر سکته ناگهانی درگذشت .

دکتر پیرموذن در واپسین نامه خود از کنار گذاشتن فعالیت سیاسی سخن رانده و افزوده است : زبان حق را بستم!

گفته می شود این نماینده در آزمون پذیرش هیئت علمی دانشگاه هاروارد آمریکا با رتبه ممتاز پذیرفته شده است  .

(آوای اردبیل)

حزب عدالت و توسعه کاهش اختیارات نظام قضایی ترکیه را بررسی می‌کند

حزب عدالت و توسعه کاهش اختیارات نظام قضایی ترکیه را بررسی می‌کند

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : یکی از مقام‌های حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد، دولت این کشور در حال بررسی اصلاحیه قانون اساسی برای محدود کردن قدرت نظامی قضایی در ترکیه و جلوگیری از تلاش دادستان کل این کشور برای انحلال این حزب به اتهام تضعیف سکولاریزم است.

به گزارش آسوشیتدپرس از آنکارا، این مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گفت: قرار است دولت رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر و مقام‌های حزب عدالت و توسعه ترکیه چند نشست را برای مباحثه درباره طرح‌های قانونی ممکن برگزار کنند.‌یک مقام دادگاهی ترکیه نیز گفت: دادگاه قانون اساسی این کشور بررسی شکایت عبدالرحمان یالچینکایا دادستان کل این کشور را آغاز می‌کند، اما تصمیمگیری در این زمینه به پس از جلسه رسیدگی این پرونده موکول خواهد شد.(اطلاعات)

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن مخالفت با استقرار سپر موشکی آمریکا د

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن مخالفت با استقرار سپر موشکی آمریکا در ترکیه اعلام کرد: این طرح واجد تهدیدات مسلم امنیتی و نظامی علیه تمامی کشورهای منطقه است.‌

 

أذربایجان اویرنجی حرکاتی : به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، سیدمحمدعلی حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال اخبار منتشره پیرامون توافق ترکیه با آمریکا در خصوص استقرار سپر موشکی آمریکا در این کشور و مذاکره در این رابطه در جریان سفر دیک چنی معاون رئیس جمهور آمریکا به این کشور اظهار داشت: مقامات رسمی ترکیه هنوز این موضوع را تایید نکرده‌اند. اما بطور کلی طرح استقرار سپر موشکی آمریکا در منطقه، طرح شکست خورده‌ای است که مغایر با مصالح و منافع کشورهای منطقه از جمله روسیه بوده و رقابتهای تسلیحاتی را افزایش خواهد داد.‌

حسینی تصریح نمود: این طرح واجد تهدیدات مسلم امنیتی و نظامی علیه کلیه کشورهای منطقه بوده و می‌تواند آرامش و ثبات موجود در منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهد. از اینرو ما اطمینان داریم کشور دوست و همسایه ترکیه، اجازه نمی‌دهد تا ثبات منطقه متاثر از فزون‌طلبی‌های قدرتهای فرا منطقه‌ای شده و امنیت منطقه را با مخاطره مواجه سازد.(اطلاعات)

اتحادیه اروپا مدعی شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران نه آز

اتحادیه اروپا مدعی شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران نه آزاد و نه منصفانه بود .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اتحادیه در اقدامی مداخله جویانه نگرانی عمیق خود را نسبت به برگزاری انتخاباتی پایین تر از استاندارهای بین المللی و عدم صدور مجوز برای برپایی انتخاباتی کاملا رقابتی، ابراز داشت.

طبق ادعای اتحادیه اروپا، معیارهای بین المللی در هشتمین دوره انتخابات مجلس ایران نقض شده بود زیرا مردم ایران قادر به انتخاب آزادانه نمایندگان خود از میان طیف کامل نامزدها با دیدگاه های مختلف سیاسی نبودند.

این اتحادیه همچنین درخصوص ممانعت از شرکت بیش از یک سوم از نامزدها در انتخابات، ابراز تاسف کرد. (عصر ایران)

بیانیه­ی جنبش دانشجویی آذربایجان در خصوص نتایج هشتمین دوره­ی انت

بیانیه­ی جنبش دانشجویی آذربایجان در خصوص نتایج هشتمین دوره­ی انتخابات مجلس ایران

تبریک به کلیه­ی تشکیلاتها ، گروهها ، جریانات ، سایتها ، اشخاص و تمامی فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی

 

تبریز ، پایتخت آذربایجان جنوبی با شرکت زیر 23% خود در انتخابات مجلس ایران بار دیگر فاشیزم فارس را به چالش طلبید . هر چند تهران با آمارهای همیشه دروغین خود شرکت ملل ایران در انتخابات را 70% اعلام کرد ، اما به رغم تلاشها ، جنجال آفرینی ها و بازارگرمی های سپاه پاسداران نتوانست از پایتخت آذربایجان بیش از 23 درصد آن هم در شرایط بخصوص ، برای تایید خود رای جمع کند .

به رغم تمام تلاش حکومت برای تبلیغ خود با نشان دادن تصاویر مردم در پای صندوقهای رای از سراسر ایران ، تا کنون حتی یک تصویر از تبریز از تلویزیون ایران پخش نگردیده است تا داغ دل بیعت تبریزیان با حاکمیت تهران را به دل فاشیزم فارس گزارده باشد . آمارهای رسمی که خود حاکمیت به فرمانداری تبریز و سایر نقاط صادر کرده ، گواه این مدعاست .

لیست دقیق آمار صادره از هیئت اجرایی مرکز حوزه­ی انتخابیه­ی تبریز ، آذرشهر و اسکو در زیر آمده است که توسط اعضای جنبش دانشجویی آذربایجان جنوبی جمع آوری شده است .

-------------

بسمه تعالی

صورتجلسه­ی نتیجه­ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه­ی انتخابیه­ی تبریز-آذرشهر-اسکو

ادامه مطلب ...

تظاهرات و درگیری جوانان ولی عصر تبریز با گارد ضد شورش

خبر مهم از تبریز

تظاهرات و درگیری جوانان ولی عصر تبریز با گارد ضد شورش

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی ( تبریز ) : دیشب و در پی بگیرو ببند های گسترده­ی نیروهای انتظامی در تبریز، بیش از صد نفر از جوانان ولی عصر تظاهرات کرده و با شعارهای "هارای هارای من تؤرکم" به مقابله با گارد ضد شورش رفتند.

به گزارش مخبرین جنبش دانشجویی آذربایجان دیشب در پی حضور گسترده­ی نیروی انتظامی در معابر، میادین و خیابانهای تبریز و مؤاخذه­ی مردم، راس ساعت 9.5 اعتراضات خیابانی در ولی عصر تبریز شروع شد. به گفته­ی شاهدین واقعه با علاوه نمودن نزدیک به 500 نفر گروه گارد ویژه نیروهای ضد شورش در داخل بازار اصلی ولی عصر از ساعت 9 شب، فشارها به مردم منطقه افروده شد. به گونه­ای که حدود بیش از صد نفر(دو اتوبوس در شرایط نا متعارف و پر)درعرض 45 دقیقه دستگیر شدند. ناگهان با خروج نیروهای گارد ویژه و حمله به سوی اهالی ولی عصر، عده ای از جوانان با شعارهای "یاشاسین آذربایجان" و "هارای هارای من تؤرکم" و پرتاب بمبهای دستی(ال بمبی) و ترقه های آتشزا به سوی خیل گارد ویژه، موجب فراری دادن موقتی آنها ودر پی آن بیشتر شدن نیروهای کمکی شدند. این مقاومتها با افزایش تعداد جوانان در آخز خیابان فروغی به حالت یک تظاهرات کامل در آمد. دسته جات بیش از صد نفر از جوانان با تجمعات غیر ثابت شروع به کف ردن و شعاردادن نمودند. از تلفات و زخمی های احتمالی تا کنون خبری نرسیده.

اردبیلده بایرام موناسیبت ایله آزربایجان قایدالاریندا ده یرلی تؤر

اردبیلده بایرام موناسیبت ایله آزربایجان قایدالاریندا ده یرلی تؤرن توتولدو.

 

 آزربایجان اؤیرنجی حرکاتی (ارد بیل): ایللر سونرا دون آخشام ساعات 7-11 گؤزل اردبیلیمیزین تختی ایدمان ائوینده ائلیمیزه بایرامین گلیب چاتماسی موشدولوغون تکم گتیردیر. بو بایرام تؤره نینین سیخینتیلاردان آسیلی رئکلامی اولمایاراق 3000 نفره یاخین قاتیشان اولموشدور.قورولموش سئوینج مجلیسی اردبیلین ساوالان شبکه سینین کیملیک سایان و آزربایجان کؤلتور و فولکلورون ده یرلندیرن  بیر سیرا آکتور و ساناتچی لارینین امگ ایله اؤزه للیکده داور فرمانی جنابلاری شهریمیزین تیاتر رئژیسیور(یؤنه تمن) و یازیچی سی رئژیسیورلوغوایله باش توتموشدور.

وئریلیشین آراسیندا آزربایجانیمیزن بایرام دب عنعنه لری گؤزه ل و درین و چئشیدلی شکیلده نوماییشه قویولدو. او جومله ده ن: تکم اویناتماق-سارای تیاتر قروپونون بایرام قایدالارینی(شال ساللاماق-قولاق دورماق-اود یاندیرماق-سودان آتیلماقو...)نوماییشده گؤسترمک-آزربایجان موسیقی قوروپونون گؤزل ماهنیلاری-تبریزدن گلن ایلدیریم قوروپونون لزگی وورماسی و....تؤره نین ان گوجلو یئری وئریلیشین ایکی آپاریجیسی(فرشی خانیم و احد بئی)جنابلارینین تورک دیلینده شیرین و قوراللی دانیشیقلاری اولموشدور. قئید ائتمه لییم بو تؤره نده آزربایجانیمیزین بؤیوک آرتیست لری: ودود موؤذن زاده-بهاالدین خوراسانی-مهندس اتابک-قودرت پور حسن-محبوب بئی-حجت بئی و طاهیر جاهانگیری و...ائتمیشلردیر.

 

 

چشمه‌های آبگرم استان اردبیل برای استفاده مسافران نوروزی آماده اس

چشمه‌های آبگرم استان اردبیل برای استفاده مسافران نوروزی آماده است.

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: چشمه‌های آبگرم استان اردبیل با دما و خواص درمانی گوناگون آماده پذیرایی و استفاده مسافران نوروزی است.

شهر گردشگرپذیر سرعین بعنوان مهمترین مرکز استقرار این چشمه‌های آبگرم این روزها به‌تدریج پذیرای گردشگران نوروزی است.

از چشمه‌های آبگرم موجود در این شهر می‌توان به چشمه‌های گاومیش گلی، قهوه سویی، ساری سو، قره سو، پهنلی سو، چشم، و مجتمع‌های آبدرمانی سبلان، بش - باجیلار و حمام طبیعی شفا اشاره کرد.

 

ادامه مطلب ...

طرح مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام(28/12/1386 ):

طرح مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام(28/12/1386 ):

گسترش زبان فارسی در راستای امنیت ملی!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: جمشید انصاری کاندیدای نمایندگی مردم زنجان و استاندار آذربایجان غربی در ۸ سال دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، هفته گذشته در جریان تبلیغات انتخاباتی خود و در جمع معلمان زنجانی در پاسخ به علت عدم اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و تبعیض در حق مردم آذربایجان گفت: "سال ۷۴ در دوران ریاست جمهوری رفسنجانی، وزرای دولت در جلسه‌ای در تبریز جمع شدند و در مورد علت عقب ماندگی اقتصادی استانهای ترک به بحث و تبادل‌نظر پرداختند، در آن جلسه ولایتی، وزیر

ادامه مطلب ...

Afganistan'daki Afgan-Türk Liseleri Kutlu Doğum Haftasını Kutlad

Afganistan'daki Afgan-Türk Liseleri Kutlu Doğum Haftasını Kutladı.

Azerbaycan Oyrenci Herekati: Afganistan'da bulunan özel Afgan-Türk liseleri, Kutlu Doğum Haftası nedeniyle okul bünyesinde etkinlik düzenledi. Düzenlenen etkinliğe, Türkiye Büyük Elçiliği'nden Elçi Müsteşarı Erdoğan Odabaş, Afganistan Hac ve Din İşlerinden Sorumlu Bakanlık Bakanı Nimetullah Şahrani ve bir çok bakanlıktan bakan yardımcıları,

ادامه مطلب ...

هادی حمیدی شفیق 16 حبسدن سونرا یئددی گونلوک مرخصی یه چیخدی

هادی حمیدی شفیق 16 حبسدن سونرا یئددی گونلوک مرخصی یه چیخدی .

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی (تبریز) :هادی حمیدی شفیق 17 مارت گونو ساعات 12:30 دا اورمو زیندانیندان بایرام گونلرینی عاییله سی ایله برابر گئچیرمک اوچون بیر هفته لیک مرخصی یه چیخمیشدیر. هادی حمیدی شفیق اورمو شهرینده مای حادیثه لری و 21 آذر گونونون تبلیغی ایله علاقه دار دوستاقدادیر. 27 گونلوک اطلاعات زیندانیندا ساخلاندیغی زامان آغیر شیکنجه لره معروض قالان هادی حمیدی شفیق- ین ایکی بارماغینین سینماسینا باخمایاراق، بؤیوک جسارت گوستره رک  حاقلی اوْلدوغونو آغیر دورومدا بئله سؤیله میشدیر. گووه نلیک قووه لری 23 یاشینداکی اؤیرنجی نین تداویسی اوچون هئچ بیر شرایط یاراتمادیقلاری اوچون بارماقلارینین ساغالماسی چوْخ اوزون چکمیشدیر.

 

اورمودا وحید بهادری نین دوروموندان هله ده هئچ بیر خبر یوخدور

اورمودا وحید بهادری نین دوروموندان هله ده هئچ بیر خبر یوخدور!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی (اورمو) : 22 یاشینداکی وحید بهادری 10 مارت دا ( اسفند آیینین 20 سینده ) اورمو شهرینده آنا دیلی گونو ایله علاقه دار توتولوبدور. گونلرین گئچمه سینه باخمایاراق هله ده اوْنون دوروموندان بیر خبر وئریلمیر . وحید بهادری بوندان اؤنجه مای آیی حادیثه لرینین ایل دؤنومونده، 2007 ایلینین مای آییندا توتولموش نئچه گون اطلاعات طرفیندن ساخلاندیقدان سونرا 6 آیلیق دوستاغی ایکی ایل مدتینه تعلیق حوکمو اوْنا وئریلمیشدیر.

 

رئیس گروه مینسک از بررسی پیشنهادات اوصولی برای تخلیه اراضی اشغال

رئیس گروه مینسک از بررسی پیشنهادات اوصولی برای تخلیه اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان خبر داد.

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی : رییس آمریکایی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل بحران قره باغ در مصاحبه با رادیوی صدای آمریکا ازنبود شباهتی میان مساله کوزوو ومناقشه قره باغ خبر داد و موضع هرکشوری را دراین خصوص بی اهمیت خواند . وی خاطرنشان ساخت : گروه مینسک با حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در واقع بررسی مساله وضع حقوقی قره باغ در چارچوب مذاکرات را امکان پذیر می داند .

مقام آمریکایی طرفهای درگیررا به رعایت توافق مبنی بر خودداری

ادامه مطلب ...

احضار فعالین حرکت ملی آذربایجان درمراغه به دادسرای انقلاب

احضار فعالین حرکت ملی آذربایجان درمراغه به دادسرای انقلاب

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی (ماراغا): دادسرای عمومی وانقلاب مراغه یاشار حکاک پور٬داود عظیم زاده و حامد یگانه پور را جهت تکمیل پرونده ورفع نقص پرونده اعتراضات مردمی علیه روزنامه ایران در سال ۸۵ به این دادسرا احضار نمود. بازپرس شعبه یک دادسرای عمومی وانقلاب مراغه قاضی سهراب غیوری که از۲۱مرداد ۸۵ مسئولیت رفع نقص پرونده یاشار حکاک پور٬داود عظیم زاده و حامد یگانه پور را که در جریان اعتراضات مردمی بر علیه روزنامه ایران در شهر مراغه در خردادماه ۸۵ دستگیر و به قید وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند را برعهده دارد پس از گذشت ۱۹ ماه اقدام به احضار این فعالین ترک در مراغه نموده است.

حکاک پور ٬عظیم زاده ویگانه پور باید راس ساعت یک بعد از ظهر روز ۲۹ اسفند در شعبه یک باز پرسی دادسرای انقلاب مراغه حضور یابند.پیش از این دادگاه انقلاب مراغه در جلسه مورخه ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ ضمن استماع دفاعیات متهمین و وکیل آنان سید محمد رضا فقیهی ٬پرونده مذکور را فاقد مدارک وشواهد تشخیص داد وپرونده مذکور را جهت رفع نقص و وتکمیل تحقیقات به دادسرای مراغه ارجاع نمود و از آن زمان تا کنون پیگیریهای متهمین وخانواده و وکیل این متهمین هیچ تغییری در روند پرونده نداده است.

 

کارشناس شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت اکبر اعلمی را تشریح کرد!

کارشناس شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت اکبر اعلمی را تشریح کرد!

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: در حالیکه بدون اعلام کوچکترین مدرک و دلیل شرعی و قانونی ، طی سه مرحله توسط هیات های اجرائی، نظارت و هیات مرکزی نظارت متهم به عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام و عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی شده بودم، بالاخره با توصیه یک واسطه،در هفتم اسفند ماه به شورای نگهبان دعوت شدم. ساعت 15:30 به ساختمان شورا رسیدم . امامی راد یکی از نمایندگان رد صلاحیت شده در حالیکه کیف و کارت نمایندگی اش را تحویل گرفته بودند در اطاق انتظامات منتظر اذن دخول به ساختمان اصلی شورا بود. به محض اینکه وارد اطاق انتظامات شدم مامور انتظامات تلفنی ورود اینجانب را به مسئول ذیربط اطلاع داد ، از آنسوی تلفن گفتند که بصورت ویژه به داخل راهنمائی کنید. کیف و کارت امامی راد را هم به او برگرداندند و دو نفری عازم ساختمان اصلی

ادامه مطلب ...

به صدا درآمدن آژیر خطر در بوشهر!!!

به صدا درآمدن آژیر خطر در بوشهر!!!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بنا بر گزارشهای رسیده از بوشهر، ساعت 1:53دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) صدای آژیر حمله هوایی درشهر بوشهر بگوش رسید. که تا ساعت 2:15 بامداد وضعیت بصورت قرمز و اضطراری داشت. بوشهر در کرانه شمالی خلیج فارس و از بنادر جنوبی ایران است که بخاطر داشتن نیروگاه اتمی از اهمیت فوق العاده ای برای رژیم تهران برخوردار است.(آزاد تبریز)

 

دیک چنی خواهان مقابله اعراب با نفود ایران شد.

دیک چنی خواهان مقابله اعراب با نفود ایران شد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی: دیک چنی، معاون جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا که به بغداد سفر کرده از رهبران عربی خواست تا برای مقابله با نفوذ ایران، با عراق روابط دیپلماتیک برقرار کنند.آقای چنی در یک نشست خبری در بغداد به خبرنگاران گفت که اعراب باید سفیر به عراق بفرستند. او افزود: "اگر اعراب نگران نفوذ ایران در عراق هستند، یکی از راه حل ها برای مقابله با این امر، تعهد به حضور دیپلماتیک در عراق است." آمریکا پیش

ادامه مطلب ...

Türkiye, Kabil'de Üniversite Açıyor

Türkiye, Kabil'de Üniversite Açıyor.

Azerbaycan  Oyrenci Herekati: Gül'e Afganlı öğrenciler büyük ilgi göstermişti .Dünyanın dört bir yanına yaptığı yardım ve barışı koruma faaliyetleriyle dikkat çeken Türkiye, Afganistan'ın yanında yer almaya devam ediyor. Gül'e Afgan öğrenciler'den İstiklal Marşı. Afganistan'ın yeniden imarı ve istikrarı için büyük katkılar yapan Ankara, başkent Kabil'de üniversite kuracak. Dışişleri Bakanlığı ve YÖK'ün ortaklaşa yürüttüğü projeye göre

ادامه مطلب ...

Azerbaycanla Türkiye Arasında Gerginliyi Menfeetçi Daireler Yara

Azerbaycanla Türkiye Arasında Gerginliyi Menfeetçi Daireler Yaradır.

 

Azerbaycan  Oyrenci Herekati:  Qabil Hüseynli: “Bezi qüvveler şexsi maraqları dövlet maraqlarından üstün tuturKosovanın müsteqilliyi meselesi ile bağlı Türkiye ile Azerbaycan arasında diplomatik gerginlik başa çatmamış daha bir arzuedilmez proses başlayıb. Yayılan melumatlara göre, Azerbaycan ve Türkmenistan qazının Türkiye erazisinden Avropaya neqlini nezerde

ادامه مطلب ...

Almanya'da Türkler'in Oturduğu Bir Apartmanın Giriş Katında Yang

Almanya'da Türkler'in Oturduğu Bir Apartmanın Giriş Katında Yangın Çıktı.

Azerbaycan Oyrenci Herekati: Almanya'da yaşayan Türk ailelerin evlerinde çıkan yangınların ardı arkası kesilmezken, Mannheim'ın kuzeyindeki Schönau semtinde akşam saatlerinde Edirneli Anar ailesinin evinde çıkan yangın sonucu maddi hasar meydana geldi. Ludwigshafen'a 5 kilometre mesafede bulunan Schönau semtinde Türkler'in oturduğu 7 katlı apartmanın giriş

ادامه مطلب ...

Kırım'da Rusları korku sardı!

Kırım'da Rusları korku sardı!

Azerbaycan  Oyrenci Herekati   : Ukrayna’ya bağlı Kırım Özerk Cumhuriyeti’nin başkenti Akmescit’te (Simferopol) Pazar günü NATO karşıtı bir gösteri düzenleyen İlerici Sosyalist Parti lideri Vitrenko, NATO taraftarı güçlerin Kırım’daki Tatar Türklerinin katılımı ile “Kosova” benzeri bir senaryo planladıklarını söyledi. NATO’ya katılmasına muhalefet eden,

ادامه مطلب ...

این است انتخابات آزاد و یگانه جهان شوونیسم فارس !!!!!!

این است انتخابات آزاد و یگانه جهان شوونیسم فارس !!!!!!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : جناب آقای عیسی علمی ( کجاباد ) کاندیدا ی دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ازحوزه تبریز ( آذربایجان شرقی ) ماه ها قبل از انتخابات اقدام به تبلیغات خود با سواستفاده از فقر مالی غالب آذربایجانیان خصوصا مردم شریف روستای کجاباد تبریز و اهالی خیابان های40 متری و مارالان تبریز کرده و در هفته های اخیر به صورت علنی وعده داده بود کسانیکه به ایشان رای بدهند سرویسهای روستای کجاباد بطور رایگان و پذیرایی و صرف نهار در تالار روستا ودر نهایت دریافت مبلغ ۵۰۰۰ تومان مورد لطف ستاد آقای علمی قرار خواهند گرفت و خاطر نشان می شود متاسفانه کسانیکه فقر وبی پولی دم عیدی گریبانگیر خود وخانواده ایشان بود بصورتهای خانوادگی و حتی فامیلی به حوزه رای گیری کجاباد رفته ودر قبال پرداخت مبلغ فوق رای دادند وذکر این نکته ضروری است که اسپانسر ویژه ایشان کارخانه جواهران تبریز بوده که تمامی کارگران خود را مجبور به تبلیغات او کرده بود و حتی تهدید کرده بودند که شناسنامه های همگی آنها بعد از روز رای گیری بررسی میشود ودر صورت رای ندادند اخراج خواهند شد .( کارخانه ای که در زیر سایه حکومت ناب محمدی واسلامی با کار گران خود بصورت برده داری برخورد میکند و دستمزد کارگران ان بدون اینکه از بیمه وسایر مزایا برخوردار باشند روزانه فقط ۶۰۰۰ تومان آنهم از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب )

«این است انتخابات آزاد و یگانه جهان شوونیسم فارس و این است رای 25درصدی ملت آذربایجان»

عرضه بنزین آزاد از 29 اسفند تا 29 فروردین ، لیتری 400 تومان

عرضه بنزین آزاد از 29 اسفند تا 29 فروردین ، لیتری 400 تومان             

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: وزیر نفت اعلام کرد: بنزین آزاد مازاد بر سهمیه،‌ به قیمت هر لیتر 400 تومان عرضه خواهد شد.غلامحسین نوذری عصرامروز در نشستی خبری گفت: عرضه بنزین آزاد از ساعت24 چهارشنبه آغاز خواهد شد. نوذری تصریح کرد: سهمیه بنزین اردیبهشت و خرداد 1387 نیز ‌به صورت زود هنگام امشب به کارت هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی

ادامه مطلب ...

هدیه عجیب آلمان به اسرائیل !

هدیه عجیب آلمان به اسرائیل !

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: علاوه بر این، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فردا نخستین رهبر یک دولت غیراسرائیلی خواهد بود که در جلسه کنست، پارلمان اسرائیل سخنرانی خواهد کرد و او این کار را به زبان آلمانی خواهد کرد، زبانی که هنوز شنیدن آن لرزه بر اندام بازماندگان بازداشتگاه‌های آلمان در جنگ جهانی دوم می‌اندازد:
فرانک – والتر اشتاین مه‌یر وزیر خارجه و یکی از هشت وزیر کابینه آلمان که به اسرائیل رفته‌اند، گفت: این یک هدیه تولد ویژه آلمان برای اسرائیل و آغاز فصلی جدید در روابط دو طرف است. پیوند ما با اسرائیل به هیچ کشور دیگری شباهت ندارد. نخست به دلیل سیاه‌ترین فصل در تاریخ آلمان یعنی هولوکاست و سپس به دلیل تحول و

ادامه مطلب ...

دیه 40 میلیونی شد!

دیه 40 میلیونی شد!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: رییس قوه قضائیه در جلسه امروز مسئولان عالی قضائی، مبلغ دیه سال 1387 را 400 میلیون ریال اعلام کرد. مبلغ دیه هر سال از سوی وزیر دادگستری به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد و پس از تایید رئیس قوه قضائیه به مراکز ذیربط ابلاغ می‌شود.  به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه برگزاری انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی را افتخار!!! دیگری برای نظام مقدس ! جمهوری اسلامی ایران و حاصل ایمان، اعتقاد و پایبندی مردم ایران به اسلام و نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: مردم ایران به تمام قدرتهای استکباری و تمام دنیا نشان دادند که هیچ‌گاه از اهداف و آرمانهای خود دور نخواهند شد و همواره پشتیبانی نظام مقدس اسلام خواهند بود.  (خودتان قضاوت کنید!!! البته ایشان حق دارند، نقض دموکراسی وحقوق بشر و نیز دست بردن در انتخابات همواره جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است!)

 

برگزاری بزرگترین مانور تاریخ اسرائیل به منظور مقابله با حمله ایر

برگزاری بزرگترین مانور تاریخ اسرائیل به منظور مقابله با حمله ایران!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کردند: در پی بالا گرفتن احتمال حمله سوریه به اسرائیل و افزایش تلاش های ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، بزرگترین مانور اضطراری در خاک اسرائیل برگزار می شود. به گزارش روزنامه اسرائیلی جروزالم پست، این تمرین 5 روزه که به گفته مقامات امنیتی بزرگترین مانور اضطراری در تاریخ اسرائیل است، از ششم ماه آوریل شروع می شود. اما پیش از برگزاری این مانور، فردا یک تمرین اورژانس بیمارستانی به منظور آزمایش ظرفیت مرکز پزشکی "بارزیلای" شهر آشکلون در صورت اصابت یک فروند موشک گراد به ساختمان 5 طبقه بیمارستان و آزمایشگاه کلینیک بیماران سرپایی که مملو از مواد شیمیایی سمی است، برگزار می شود. در حدود یکصد مامور آتش نشان به همراه 10 خودروی آتش نشانی و تجهیزات مختلف در کنار پزشکان و پرستاران در این تمرین اضطراری شرکت می کنند. قرار است ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل در اولین روز تمرین ماه آوریل، با اعضای کابینه خود جلسه ای درخصوص راهکار مقابله با حملات دشمن، برگزار کند.

پلیس اسرائیل، یگان مقدم داخلی آی دی اف و دیگر بخش های نظامی، کلیه بیمارستان ها، خدمات آتش نشانی و امداد و سرویس های امنیتی به منظور آمادگی هرچه بیشتر در مقابل حمله موشکی هسته ای از سوی ایران و مقابله با سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی دشمن، در این مانور شرکت می کنند. همچنین قرار است آژیر خطر به صدا درآید و نیروهای امداد به عملیات تخلیه عمومی از مناطق مورد اصابت قرار گرفته بپردازند. بیمارستان ها نیز توانمندی های خود را برای درمان هزاران زخمی به آزمایش خواهند گذاشت.کلیه وزراتخانه های دولتی نیز در این مانور شرکت می کنند و در یکی از روزهای تمرین، به پرسنل خود نحوه ورود به پناهگاه ها را آموزش می دهند. به گفته یکی از مقامات دفاعی بلندپایه اسرائیل، اجرای این مانور به معنای قریب الوقوع بودن جنگ نیست بلکه بخشی از آموزه هایی است که از جنگ دوم لبنان به دست آمده است.

عراق ایران را اشغالگر نامید!

عراق ایران را اشغالگر نامید!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: جلا‌ل طالبانی رئیس جمهورعراق در ‏اختتامیه این اجلا‌س "بر حق امارات بر حاکمیت‎ ‎جزایر سه گانه" تائید کرد. کمتر از دو هفته پس از سفر محمود احمدی نژاد به عراق و اصرار بر اهدای یک میلیارد دلار به دولت این کشور ‏برای بازسازی عراق، این کشور با امضای بیانیه 17 کشور عرب برای بازپس گیری جزایر 3 گانه تنب بزرگ، ‏تنب کوچک و ابوموسی از ایران، به جمع کشورهای عربی پیوست که ایران را "اشغالگر" می دانند.‏
سیزدهمین اجلا‌س سالا‌نه اتحادیه پارلمان‌های کشورهای‎ ‎عربی در اربیل در بیانیه پایانی خود ادعای امارات متحده ‏عربی در مورد سه جزیره‎ ‎ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مورد تاکید قرار داد و از ایران به عنوان ‏کشوری اشغالگر نامبرد که

ادامه مطلب ...

Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin bütün qoşun növləri NATO standar

Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinin bütün qoşun növləri NATO standartlarına uyğunlaşdırılıb

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : NATO-nun Beynəlxalq Hərbi Qərargahı direktorunun müavini, Əməkdaşlıq və regional təhlükəsizlik idarəsinin rəisi Corc Lebeli Azərbaycanda səfərdədir. O bu gün Azərbaycan Müdafiə

ادامه مطلب ...

ناگفته هایی درباره انتخابات روزجمعه

ناگفته هایی درباره انتخابات روزجمعه

سو استفاده از احساسات مردم و رای 10000 تومانی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : جناب آقای علیزاده و آقای قره باغی کاندیدا های دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ازحوزه ورزقان ( آذربایجان شرقی ) ماه ها قبل از انتخابات اقدام به تبلیغات خود با سواستفاده از احساسات اهالی خیابان های40 متری و حیدر آباد تبریز کرده بودند و در هفته های اخیر با دست و دل بازی و دادن مهمانی سعی در جمع کردن آراءمردم داشتند . ولی نکته ی جالب توجه این جا ست که با  همه ی تلاش ها باز نتوانسته بودند که عده ی زیادی را با خود همراه کنند به طوری که به گفته ی چند تن از شاهدین عینی صبح روز جمعه در حالی که تبلیغات بر اساس قوانین ممنوع بود اطرافیان آقای علیزاده دست به دامن کارگران بیکار میدان های کارگری و معتادان و ... شده وبا دادن مبلغ 10000 تومان به هر یک ، آ نها را با اتوبوس به حوزه ی ورزقان رسانده و با رای آنها آقای علیزاده توانست راهی مجلس شود .

 «این است مجلس ملی شوونیسم فارس و این است رای 25درصدی ملت آذربایجان»  

YEREVANDA AZƏRBAYCANA QARŞI HƏRBİ ƏMƏLİYYATLAR HAZIRLANIR?

YEREVANDA AZƏRBAYCANA QARŞI HƏRBİ ƏMƏLİYYATLAR HAZIRLANIR?

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : Nikolay Bordyuja "Bakını xəbərdar etdiklərini" deyir. Rusiyada KTST-nin zəruri olan anda Ermənistana hərbi yardım göstərə biləcəyini bildirirlər

C.MƏMMƏDOV

"Qarabağda atışmalar, Bakı və Yerevan, Tbilisi və Moskva arasındakı münasibətlərdə gərginlik Cənubi Qafqazda vəziyyətin sabitlikdən uzaq olduğuna dəlalət edir. Bunun Kollektiv Təhlükəsizliyə dair Saziş Təşkilatının (KTST) bu ilin iyul-sentyabr aylarında Yerevanın 50 kilometrliyində yerləşən "Armavir" təlim mərkəzində "Rubej-2008" birgə komanda-qərargah təlimlərinin keçirilməsinə əngəl törədəcəyi istisna deyil". Bunu Rusiyanın "Nezavisimaya voyennoye obozreniye" qəzeti yazır.(ayna.az)

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی :

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی :

25 اسفند : تعداد واجدین شرایط یک میلیون و 201 هزار

27 اسفند : تعداد واجدین شرایط 740 هزار !!!!!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : داستان انتخابات تبریز همچنان ادامه دارد . بعد از آنکه آرای شمارش شده ی حوزه ی تبریز ، آذرشهر و اسکو به یکباره 100 هزار زیاد شد و به رقم 410 هزار رسید ، این بار تعداد واجدین شرایط دچار تغییر شده است !. رژیم که هنوز در شوک تحریم گسترده ی انتخابات به سر می برد از تمامی روشها استفاده می کند تا بلکه میزان مشارکت را بیشتر جلوه دهد . در حالی که رئیس ستاد انتخابات در شنبه 25 اسفند و در حضور روزنامه نگاران تصریح کرد که تعداد واجدین شرایط در این حوزه 1 میلیون و 201 هزار و 77 نفر است این بار و به فاصله ی دو روز به یکباره 460 هزار نفر از واجدین شرایط مفقود می گردند ! و واجدین شرایط به 740 هزار تقلیل می یابد . در روزهای آتی نیز احتمالا نمایش های دیگری از این دست را شاهد خواهیم بودیم .

در هر صورت ، رژیم این موضوع را که در آذربایجان با یک آبروریزی بیسابقه مواجه گشت با هیچ وسیله ای نمی تواند پنهان نماید .

بدون شرح ! ؛

بدون شرح ! ؛

وزیر صنایع : قیمت خودرو در 6 سال گذشته ثابت مانده است !!!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تئهران ) : علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن درباره ی افزایش قیمت خودرو در هفته های اخیر و اقدامات بازدارنده ی این وزارتخانه تاکید کرد : نرخ خودرو در طول 6 سال گذشته با وجود افزایش شدید قیمت مواد اولیه ثابت بوده ! و دلیل افزایش قیمت روزهای اخیر نیز رشد تقاضای خرید است که طبیعی به نظر می رسد !.

شهردار تبریز : احیای بنیاد تبریز شناسی ضروری است .

شهردار تبریز : احیای بنیاد تبریز شناسی ضروری است .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : علیرضا نوین در آیین معرفی نخستین معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به برگزاری جشن های یکصد سالگی شهرداری تبریز در اوایل سال 86 و انتصاب نخستین معاون فرهنگی و اجتماعی در پایان سال 86 گفت : شهرداری تبریز آخیر کلان شهری است که اقدام به تشکیل این معاونت کرده است . وی احیای بنیاد تبریزشناسی را در کنار بنیاد آذربایجان شناسی یکی از اهدافی خواند که می تواند تبریز را از غربت خارج سازد .

کاریکاتور_2

کاریکاتور_2

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) :

 

 

2008 novruz bayrami koln şəhərində qutlanacaq

2008 novruz bayrami koln şəhərində qutlanacaq

 

Azerbaycan Oyrenci Herekati :

http://www.tebriztube.com/medyaizle.php?haber_id=11897

دعوا بر سر قیمت؛ تعویق عرضه بنزین آزاد

دعوا بر سر قیمت؛ تعویق عرضه بنزین آزاد

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : عرضه بنزین آزاد نوروز که قرار بود از ساعت 24 امشب 27 اسفند ماه در جایگاه‌های سوخت‌گیری عرضه شود، فعلا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.به گزارش فارس، بر اساس آخرین اقدامات و جلسات کارشناسی برگزار شده در ستاد تبصره 13 در خصوص بهای بنزین آزاد ایام نوروز، در حال حاضر 2 قیمت 300 یا 500 تومان برای هر لیتر بنزین مطرح است.بنابراین گزارش، با توجه به اینکه قرار است بهای بنزین آزاد نوروزی به میزان حداقل هزینه تولید یا واردات آن در نظر گرفته شود، هنوز بر سر اینکه کدام یک از این دو قیمت اعلام شود، اختلاف وجود دارد.مواردی چون اثرات تورمی افزایش بهای بنزین بر اقشار آسیب پذیر جامعه، افزایش ناگهانی یا تدریجی بهای این فرآورده، افزایش مصرف بنزین و نحوه تامین آن با توجه به محدودیت بودجه اختصاص یافته برای واردات آن، افزایش سفر در ایام نوروز و لزوم در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای مسافرین و مواردی از این دست از جمله محورهائی است که در جلسات ستاد تبصره 13 برای تعیین بهای بنزین آزاد نوروز مطرح است.به گزارش فارس، قرار بود عرضه بنزین آزاد برای ایام نوروز از 25 اسفند بطور آزمایشی در کشور آغاز شود که این تاریخ به 3 روز بعد از آن موکول شده بود.(تابناک)

آذربایجان غربی ؛ خاستگاه لباس کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آذربایجان غربی ؛ خاستگاه لباس کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : شبکه خبر تلویزیون ایران در سلسله اقدامات  تخریبی خود در مورد فرهنگ و زبان آذربایجان اقدام به پخش گزارشی با عنوان آذربایجان غربی ؛ خاستگاه لباس کردی  نمود  .

این گزارش که شب یک شنبه 26 اسفند  ساعت 23.50 دقیقه از این شبکه و از برنامه ایران به روایت تصویر پخش گردید گزارشگر  برنامه با لباس کردی اقدام به مصاحبه با  تعدادی کرد نمود و آنها علت پوشیدن لباس کردی را در  برخی از شهرهای آذربایجان غربی , کرد بودن این استان اعلام نمودند .یکی از پژوهشگران کرد  چنین عنوان کرد که د ر استان کردستان بیش از 20نوع لباس کردی وجود دارد  که بهترین این لباسها در آذربایجان غربی  مورد استفاده مردم کرد این منطقه قرا میگیرد.مکانهای مورد استفاده در این گزارش به نحو ماهرانه ای طراحی شده بود و  کرد بودن  آذربایجان غربی را در ذهن بینندگان متبادر می ساخت.شبکه خبر چندی قبل نیز طی برنا مه ای زبان اکثریت مردم آذربایجان غربی کردی معرفی نموده بود و حتی طرح ایجاد استان مکریان را مطرح کرده بود.فعالین حرکت ملی در آذربایجان غربی مراقب توطئه مشترک شونیسم فارس و تروریسم کرد باشند.طی ماههای اخیر و به بهانه سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی  برنامه های مختلفی  از سوی رادیو و تلویزیون ایران در جهت  تخریب فرهنگ و زبان آذربایجان پخش شده است و حتی در استان اردبیل برنا مه ای کودک و نوجوان بزبان فارسی پخش می گردد.

در نشستی در کنگره آمریکا در در مورد نقض حقوق اقلیتهای مذهبی و ات

در نشستی در کنگره آمریکا در در مورد نقض حقوق اقلیتهای مذهبی و اتنیکی در ایران گفتگو شد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : روز پنجشنبه ۱٣ مارس ۲۰۰٨، گروه کاری ایران وابسته به کمیسیون خارجی کنگره آمریکا (با عضویت بیش از ۲۰ نماینده) نشستی در مورد نقض حقوق بشر اقلیتهای مذهبی، ملی و اتنیکی در ایران برگزار کرد و از نمایندگان این اقلیتها برای شرکت و ارائه رساله هائی در اینمورد دعوت کرد.

ادامه مطلب ...

«قورشاخ آتماق، شاربازی، اوزوگ آتدی، بوقدا آتماق و ‌سو اوستونن آت

«قورشاخ آتماق، شاربازی، اوزوگ آتدی، بوقدا آتماق و ‌سو اوستونن آتیلماق»

ویژه‌ترین آیین‌های مردم اردبیل در چهارشنبه آخرسال

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : یکی از آیین‌های ویژه قبل از فرا رسیدن سال نو در اردبیل، مراسم شب چهارشنبه سوری است که هنوز هم نشانه‌هایی از آداب و رسوم خاص آن به‌رغم تغییر و تحولات فرهنگی فراوان در میان مردم منطقه دیده می‌شود، چهارشنبه آخر سال از زمان‌های قدیم در اردبیل به «گل چهارشنبه» مرسوم است؛ زیرا همه خانه‌ها دراین روز مثل گل پاکیزه شده و برخلاف چهارشنبه قبل از آن که به «کول چهارشنبه» یعنی چهارشنبه خاکستری معروف است، زیبا و شادی‌آفرین است.

ادامه مطلب ...

"نوروز گلیر یار گلیر - بهار گلیر ساز گلیر"؛

"نوروز گلیر یار گلیر - بهار گلیر ساز گلیر"؛

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : «تکم» شیطانک پارچه‌ای یادش نیست، آخرین سالی را که تکمچی او را در روی دستانش می‌رقصاند، الان سالهاست که در صندوقچه قدیمی در زیرزمین نمور گرفته یک روستای دور در اردبیل، منتظر تابیدن نور شدید آفتاب بهاری از دریچه صندوقچه است؛ هر سال که بوی عید حتی به زیرزمین نمور مادر بزرگ و درون صندوقچه نفوذ می‌کند باخود نت‌هایش را مرور می‌کند، سالهاست که دیگر مادربزرگ برایش لباس نو ندوخته است ولی دلش لباس نو نمی خواهد بیشتر منتظر یک لبخند نقش بسته بر روی لبان دخترکان لپ گلی روستاست. تکم دلش خیلی تنگ است ...

ادامه مطلب ...

بازشماری صندوقها با حضور ناظران واقعی احزاب

بازشماری صندوقها با حضور ناظران واقعی احزاب

 

آزربایجان اویرنجی حرکاتی : رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی ، مسوول ستاد انتخابات این حزب در تهران در نامه‌ای سرگشاده خواستار بازشماری صندوق‌ها با حضور ناظرین واقعی احزاب شد .(روزنا)

اعتراض نامزدهای اصلا‌ح‌طلب به شمارش آرا

اعتراض نامزدهای اصلا‌ح‌طلب به شمارش آرا

 

آزربایجان اویرنجی حرکاتی:  پس از پایان انتخابات سومین دوره شوراها و اولین تجربه دولت نهم در برگزاری انتخابات، خبرنگار روزنامه اعتماد ملی در مصاحبه مطبوعاتی وزیر کشور از او درباره ارائه صورتجلسه صندوق‌های انتخابات تهران پرسید و پورمحمدی نیز در همان جلسه وعده ارائه این صورتجلسه‌ها را داد و گفت: <تمام پرینت‌ها و رسیدگی‌ها و گزارش‌ها طبق تشریفات قانونی در اختیار همه قرار می‌گیرد و امری آزاد است.>

ادامه مطلب ...

نتیجه نهایی : تراکتور ۱ - شموشک ۱

نتیجه نهایی : تراکتور ۱ - شموشک ۱

مسلسل و تیربار برای کنترل تماشاگران !

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : گزارش سامان از بازی تراکتور و شموشک:

خوب عزیزانی که خواستند گزارش بازی را هم بنویسیم من براتون می نویسم . بازی امروز خیلی کم حاشیه تر از بازی مقابل داماش بود . ساعت ۱۲:۴۵ خودم را به استادیوم رساندم . البته هنوز درهای استادیوم را بسته بودند تا اینکه اتوبوس حامل بازیکنان تیم شموشک از راه رسید

ادامه مطلب ...

نظامیان در ایران قدرت می گیرند .

نظامیان در ایران قدرت می گیرند .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : پایگاه خبری بی بی سی در تحلیلی با پرداختن به این موضوع که هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به سختی می توان انتخاباتی پرشور در تاریخ جمهوری اسلامی نامید، اعلام کرد: این انتخابات، تغییری مهم در ایران را که همان افزایش قدرت در میان نظامیان است، به نمایش می گذارد. بی بی سی افزود

ادامه مطلب ...

اتحادیه اروپا: انتخابات ایران آزاد و منصفانه نبود .

اتحادیه اروپا: انتخابات ایران آزاد و منصفانه نبود .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : اتحادیه اروپا از نحوه برگزاری انتخابات پارلمانی ایران ابراز نگرانی کرده است.این اتحادیه می گوید روند رایگیری انتخابات ایران، پایین تر از سطح استانداردهای بین المللی بوده است. این نگرانی درحالی ابراز می شود که کار شمارش آرای انتخابات روز جمعه ایران، همچنان ادامه دارد.بر اساس نتایج اعلام شده، متحدان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تندرو ایران، همچنان کنترل مجلس را در اختیار خواهند داشت. ستاد انتخابات ایران می گوید شصت درصد واجدان شرایط رای دهی، در انتخابات

ادامه مطلب ...