آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

دولت چین به بهانه تامین امنیت المپیک، 90 تورک اویغور را بازداشت

دولت چین به بهانه تامین امنیت المپیک، 90 تورک اویغور را بازداشت کرد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از آسوشیتدپرس، سخنگوی کنگره جهانی اویغور مسلمان نشین در شمال‌غرب چین اعلام کرد:بیش از نود اویغور بازداشت شده اند و گزارشهایی مبنی بر شکنجه افراد بازداشت شده از سوی پلیس منتشر شده است .

"دیلکسات راکسیت" با اعتراض نسبت به اعمال خشونت های شدید علیه مسلمانان چین افزود: « جامعه بین المللی باید هرچه سریعتر وارد عمل شده و توقف اقدامات سرکوبگرانه چین را خواستار شود. » این بازداشت ها در پی انفجاری در منطقه سینک کیانگ در شمال غرب چین و کشته شدن شمار زیادی از ساکنان آن صورت گرفت. در دومین حمله بمب گذاری در استان سینک کیانگ که در شهر کوکا Kuqa روی داد، به بسیاری از اماکن دولتی همچون پاسگاه پلیس، ساختمان یک بانک و فروشگاههای این شهر خسارت وارد شد.

این اقدام حکومت چین با مخالفت سازمان حقوق بشر کنگره آمریکا روبرو شد و آن‌ها در بیانیه ای که ماه پیش چاپ شد،  تصریح کرده‌ اند: « به نظر می‌رسد این محاکمه ها، چیزی بیشتر از یک شگرد برای سرکوب آزادی دینی و گروه‌های اقلیت قومی نیست.» در ادامه این بیانیه تاکید شده است:« نباید به دولت چین اجازه داده شود از جنگ علیه تروریسم و یا امنیت بازی‌های المپیک به عنوان جبهه‌ای برای آزار اویغور‌ها استفاده کند.»

پیش از آغاز مسابقات المپیک، دولت چین پنج مسلمانان منطقه اویغور را کشته بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد