آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

اتحادیه اروپا آغاز تحریمهای جدید علیه رژیم ایران را اعلام کرد.

اتحادیه اروپا آغاز تحریمهای جدید علیه رژیم ایران را اعلام کرد.

فرانسه به عنوان رئیس دوره یی اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیهیی آغاز تحریمهای جدید علیه رژیم ایران را اعلام کرد. این تحریمها ازجمله شامل محدودیت در وام های دولتی، بازرسی شدیدتر محموله های هوایی و دریایی، از ایران و بهایران و ممانعت از تعهدات جدید مالی با رژیم ایران می باشد.خبرگزاری د.پ.آ آلمان از بروکسل گزارش داد فرانسه که ریاست اتحادیه اروپا را به عهده دارد طی بیانیهیی گفت, به دولت های عضو اتحادیه اروپا دستور داده شده از وارد شدن به هرگونه تعهدات جدید در خصوص تخصیص اعتبارات مالی و وام های تضمینی به رژیم ایران بپرهیزند و بطور پیوسته معاملات بانک های خود را با نهادهای مالی این رژیم به ویژه بانک صادرات مورد نظارت و بازبینی قرار دهند.

این بیانیه همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ملزم ساخته است تا زمانی که دلایل منطقی و قابل قبول برای مشکوک بودن به حمل محموله های مرتبط با مواد هسته یی وجود دارد همه محموله های باری راکه توسط خطوط هوایی ایران ایر و خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی حمل و نقل می شود مورد بازبینی و جستجو قرار دهند.خبرگزاری فرانسه نیز با عنوان اتحادیه اروپا تحریمها علیه ایران را تشدید می کند افزود: این اقدامات, که در راستای توافق سفیران اتحادیه اروپا در ماه گذشته است، قویترین اعمال قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم ایران می باشد.

این خبرگزاری افزود: سازمان ملل متحد در رابطه با ورود به توافقات جدید مالی جهت تجارت با رژیم ایران و دادن اعتبارات صادراتی به این رژیم هشدار داد.

اتحادیه اروپا اصل بیانیه خود در رابطه با تحریم رژیم ایران را به شرح زیر منتشر کرد:

شورا, موضع مشترکی را در خصوص اصلاح موضع قبلی خود در مورد اِعمالِ اقداماتِ محدودکننده علیه رژیم ایران اتخاذ می نماید. این اقدام, با نگاهی به قطعنامه 1803 که در تاریخ 3 مارس 2008 توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب گردید, اتخاذ شده است. آن قطعنامه, دامنه اقدامات محدودکننده ای را که توسط قطعنامه های 1737 شورای امنیت سازمان ملل که در 23دسامبر 2006 اِعمال گردید و نیز قطعنامه 1747 را که در 24 مارس 2007 به تصویب رسید, گسترده تر می سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد