آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

تعدادی از فعالین دانشجویی آذربایجان از حق تحصیل در مقطع کارشناسی

تعدادی از فعالین دانشجویی آذربایجان از حق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شدند .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : طبق خبر رسیده از تبریز جمعی از دانشجویان مبارز جنبش دانشجویی آذربایجان که پیش از این نیز سابقه ی احضار به کمیته ی انظباطی و دریافت احکام سنگینی را داشته اند موفق به دیدن کارنامه ی آزمون کارشناسی ارشد خود نگشته اند و به جای کارنامه ی ایشان درج گردیده که : به سازمان سنجش کشور مراجعه فرمایند . از جمله ی این دانشجویان می توان به آقایان امین امامی ، نادر مهد قره باغ ، صمد پاشایی و خانم بابازاده اشاره نمود .

عادل آذر: دولت از هیچ الگوی اقتصادی شناخته شده ای پیروی نمی کند!

عادل آذر: دولت از هیچ الگوی اقتصادی شناخته شده ای پیروی نمی کند!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :  برنامه های اقتصادی دولت ، مبنای بلند مدت ندارد و تنها نگاه کوتاه مدت به اقتصاد در سیاست های دولت دیده می شود؛ ضمن اینکه دولت نهم از هیچ الگوی خاص اقتصادی که در جهان مرسوم است پیروی نمی کند!عادل آذر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم با بیان مطلب فوق به خبرنگار عصرایران (asriran.com)، گفت: دولت نهم وعده هایی را مطرح کرده و برای تحقق این وعده ها ،با نگاهی مبتنی بر برنامه های کوتاه مدت سعی می کند برداشت های بی رویه ای از منابع داخلی بانک ها داشته باشد .وی افزود: به همین  دلیل تزریق پول پرحجم به جامعه در سال جاری و سال گذشته به بالا رفتن حجم نقدینگی و در نهایت تورم منجر شده است.آذر تصریح کرد: بیش از 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار و تملک دولت است و به همین دلیل بدون تردید دولت متولی و عامل اصلی بروز تورم در کشور به شمار می رود.وی ادامه داد: دولت قدرت کنترل تورم را دارد اما اینکه تصور کنیم امسال یا سال آینده تورم به 12 درصد می رسد خیالی محال است هر چند دولت می تواند با برنامه ریزی و پیروی از الگوهای اقتصادی روز دنیا تا پایان برنامه پنجم توسعه تورم را تک رقمی کند.آذر با اشاره به اینکه بودجه 87 تورمی حداقل 25 درصدی به دنبال دارد بیان داشت: عرف نبوده مجلس کلیات بودجه دولت را رد کند ضمن اینکه دولت حداقل تغییری را که مجلس در بودجه اعمال کرد را نیز نتابید. به همین دلیل نمی توان مجلس را به خاطر تصویب بودجه تورم زای دولت سرزنش کرد.وی در پایان گفت: البته علت بروز تورم تنها بودجه نیست چون بخش عمده ای از پول تزریق شده به جامعه از خارج از مجرای بودجه وارد جامعه شده است.(عصر ایران)

سفیر ترکیه در واشنگتن:ایران، ترکیه را هم تهدید می کند!

سفیر ترکیه در واشنگتن:ایران، ترکیه را هم تهدید می کند!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : «نابی شنسوی» مدعی شد: "ایران در طول بیش از دو دهه گذشته برنامه های هسته ای مخفیانه را دنبال کرده است."عصر ایران- سفیر ترکیه در واشنگتن مدعی وجود برنامه های مخفیانه ایران در زمینه هسته ای شد.به گزارش عصر ایران (asriran.com)پایگاه خبری آمریکایی ضد تروریسم (counterterrorism) در گزارشی به نقل از «نابی شنسوی» مدعی شد: "ایران در طول بیش از دو دهه گذشته برنامه های هسته ای مخفیانه را دنبال کرده است."براساس این گزارش «شنسوی» در جریان برگزاری سمیناری در ساختمان اداری ریبرن در کنگره آمریکا مدعی وجود برنامه های سری ایران در زمینه هسته ای شد و ادعا کرد: "این برنامه ها نه تنها آمریکا بلکه ترکیه را نیز تهدید می کند."وی در این سمینار با عنوان «آینده همکاری استراتژیک آمریکا و ترکیه» اظهار داشت: "روش ترکیه در زمینه برخورد با این تهدید پرداختن به مذاکرات دیپلماتیک با ایران بوده است."این اظهارات در حالی عنوان می شود که نهادهای بین المللی از جمله آژانس بین المللی انرژی هسته ای و حتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر شفاف بودن فعالیت های هسته ای گذشته و حال ایران مهر تایید زده و صلح آمیز بودن برنامه اتمی این کشور را تایید کرده اند.شنسوی از اوایل ژانویه 2006 به عنوان سفیر ترکیه در واشنگتن خدمت می کند. وی پیش از آن سفیر کشورش در روسیه و اسپانیا بوده است.(عصر ایران)

تولید فاضلاب جعلی برای حفظ آبرو مقابل وزیر!

تولید فاضلاب جعلی برای حفظ آبرو مقابل وزیر!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در حالی که ماه گذشته، تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم در سفر هیأت دولت به این شهر با حضور وزیر نیرو افتتاح شد، شنیده‌ها حاکی است، فعالیت این تصفیه‌خانه پس از چند ساعت در روز حضور وزیر، متوقف و هم‌اکنون نیز فعالیت نمی‌کند.در حالی که ماه گذشته، تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم در سفر هیأت دولت به این شهر با حضور وزیر نیرو افتتاح شد،  فعالیت این تصفیه‌خانه پس از چند ساعت در روز حضور وزیر با استفاده از فاضلاب جعلی، متوقف شده و هم‌اکنون نیز فعالیت نمی‌کند.به گزارش خبرنگار «تابناک»، این پروژه بر پایه برآوردهای اولیه انجام شده و با قراردادی به مبلغ چهار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز، با تأخیر دو ساله در پایان پروژه و افزایش هزینه تمام‌شده به 5 / 7 میلیارد تومان، افتتاح شده است...

ادامه مطلب ...

ایجاد جو نظامی از طرف جمهوری اسلامی ایران از اوایل خردادماه با

ایجاد جو نظامی از طرف جمهوری اسلامی ایران از اوایل خردادماه  با نام برقراری امنیت!!!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: بنابرگزارش خبرگزاری فارس مسئول عملیات نیروی مقاومت بسیج از اجرایی طرحی موسوم به گشت‌های عملیاتی بسیج خبر داد.وی طی گفتگوی خبری که با خبرنگاران داشت ، اظهار داشت :به درخواست مردم!!! و با توجه به شرایط اجتماعی طرح گشت‌های عملیاتی از سوم خرداد ماه در محلات و شهرهای مختلف شروع به فعالیت خواهند کرد. سردار ذوالقدر گفت: این افراد مأمور تأمین امنیت مراکز دولتی، خصوصی و عمومی، مقابله با اوباش، مزاحمین نوامیس و جرایم مشهود بوده و به هیچ وجه اجازه ورود به منازل بدون حکم را ندارند. ذوالقدر گفت: این طرح از اوائل شب آغاز شده و تا طلوع آفتاب ادامه داشته که با هماهنگی نیروی انتظامی و قوه قضائیه انجام خواهد شد. این در حالی است که این اقدامات و ارائه چنین طرحهایی از سوی حاکمیت پس از افزایش اعتراضات و نارضایتی های عمومی ، علی الخصوص اعتراضات قومی صورت می گیرد.از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی کلیه اعتراضات مردمی را وابسته به عوامل آمریکا و انگلیس  و کشورهای غربی قلمداد می کند ، مسئول عملیات نیروی مقاومت بسیج نیز اجرای طرح  گشت‌های عملیاتی بسیج را  پاسخ محکمی به عوامل آمریکا دانست!!!

آخرین وضعیت شهرهای آذربایجان جنوبی

آخرین وضعیت شهرهای آذربایجان جنوبی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : وضعیت در تبریز و سایرشهرهای آذربایجان هر لحظه سنگین تر می شود. تدابیر شدید امنیتی، ایستهای بازرسی، گشتهای یکان ویژه، زره پوشها و ماشینهای ضد شورش و دوربینهای فیلم بردای شهر تبریز را به اردوگاه نظامی تبدیل کرده است. بر شمار آدم ربائیهای وزارت اطلاعات هر لحضه افزوده می شود. مراکز تشکیلات شعبان بی مخهای ( بسیجی ها ) رژیم بسیار پر ازدحام است و جلسات توجیهی هماهنگی و تجهیز هر لحضه تشکیل می شود. امروز در تبریز شایع گردیده که تعدادی ازواحدهای تولیدی و کارخانه جات از فردا اعتصاب خواهند کرد. موجی از توهم و تشویش سراپای  موزدوران رژیم را فرا گرفته است. فردا چه خواهد شد؟

باز هم فیلتر شدیم ، اما شوونیسم بداند ؛

باز هم فیلتر شدیم ، اما شوونیسم بداند ؛

تا زنده ایم ، خواهیم ایستاد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تئهران ) : باز هم چشم تنگ رژیم تمامیت خواه آخوندی تاب دیدن یکی از پر بیننده ترین و پیشگام ترین تریبونهای خبری حرکت ملی آذربایجان را نیاورد و بختک شوم فیلتر باز نیز بر سر تریبون جنبش دانشجویی آذربایجان ( www.azoh.blogsky.com) آوار شد.

یک روز مانده به سالگرد حماسه ی خرداد 85 آذربایجان و به دنبال افزایش فوق العاده ی بازدیدکنندگان این تریبون در هفته های اخیر، این وئبلاگ برای دومین بار از طرف عمال رژیم فیلتر گردید. گذشته از اینکه دو بار فیلتر گشتن در نوع خود رکوردی به شمار می رود! ذکر این نکته ضروری است  تریبون جنبش دانشجویی آذربایجان به فعالیت خود با قدرت هر چه تمامتر ادامه خواهد داد و این واقعه، انگیزه ای مضاعف به ما خواهد بخشید بر جدیتمان در این راه. رژیم و بدخواهان آذربایجان بدانند که اینگونه سنگ اندازیها تنها وقت بی ارزش خودشان را تلف کرده، بر تجربه ی کاری ما افزوده و روحیه­ی مبارزه گری­مان را صد چندان خواهد نمود.

گفتنی است سایت آزادتبریز نیز همچون ما برای دومین بار فیلتر گردیده است.

در خاتمه با ذکر این نکته که سایت جنبش دانشجویی آذربایجان ( www.azoh.net) به زودی شروع به فعالیت رسمی خواهد نمود خواستاریم تا آن زمان از فیلتر شکنهای موجود در لینک زیر برای ورود به تریبونهای فیلتر شده استفاده نمایید.

www.defilter.blogfa.com

 

آذربایجان جنوبی تحت حکومت نظامی است.

آذربایجان جنوبی تحت حکومت نظامی است.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : با نزدیک شدن به دومین سالگرد اعتراضات خرداد ۱۳۸۵ کنترل و فشار ارگان های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در شهرهای آذربایجان بیشتر شده است. این فشارها جهت جلوگیری از تظاهراتهای اعتراض آمیزی است که عصر روز اول خرداد ماه در تمام شهرهای آذربایجان صورت خواهد گرفت، گزارشهای مختلفی از شهرهای آذربایجان می آید که در طی دو هفته گذشته صدها تن از فعالان حرکت ملی آذربایجان به اداره کل اطلاعات و اداره حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی احضار و تهدید شده اند که حق برگزاری یا شرکت در هیچ برنامه ای را ندارند...

ادامه مطلب ...

بازار مرکزی اردبیل در اول خرداد ماه در اعتصاب به سر خواهد برد .

بازار مرکزی اردبیل در اول خرداد ماه در اعتصاب به سر خواهد برد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : فعالین حرکت ملی آذربایجان از اردبیل خبر میدهند که جمعی از بازاریان اردبیل با انتشار بیانیه اعلام داشتند در روز اول خرداد، مغازه های خود را به نشانه اعتراض به کشتار ملت آذربایجان در اول خرداد سال 85 و نیز تداوم سیاستهای ضد آذربایجانی حکومت فارس گرای تهران، مغازه های خود را خواهند بست.در این بیانیه با اشاره به فقر شدید آذربایجان و نیز بی اعتنایی دولت در قبال رشد وحشتناک بیماری سرطان در اردبیل از اهالی شهر خواسته شده تا در بعد از ظهر روز  چهارشنبه اول خرداد همگام با همه ملت آذربایجان، فریاد آزادی و عدالت و هویت سر دهند.(آزادتبریز)

اراذل و اوباش ، فعالین حرکت ملی !

اراذل و اوباش ، فعالین حرکت ملی !

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : سه نوجوان که در تبریز اقدام به آسیب زدن به ماشینهای در حال عبور می نمودند به جرم پخش اعلامیه دستگیر شدند !. ماموران انتظامی که در چهارراه بهار تبریز در حال تماشای سنگ اندازی این نوجوانان به ماشینها بودند پس از 20 دقیقه عدم عکس العمل ، به طرف آنان رفته و آنها را بدون کوچکترین مقاومتی دستگیر نمودند . در عین حال همراه با انتقال این نوجوانان به کلانتری با صدای بلند فریاد می زدند که از جیب این افراد اعلامیه های تظاهرات یک خرداد گرفته ایم و اینها همه ی شان قصد آشوب و ایجاد اغتشاش دارند !.

بیانیه مهم و تحلیلی "جنبش دانشجویی آذربایجان" به مناسبت دومین سا

بیانیه مهم و تحلیلی "جنبش دانشجویی آذربایجان" به مناسبت دومین سالگرد قیام تاریخی ماه خرداد

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بغض فروخورده ملتی که قریب به یکصد سال اسیر جهالت و افکار نژاد پرستانه حاکمان است با قیام تاریخی خرداد ماه 85 ترکید و جهانیان را با واقعیتی تلخ آشنا ساخت. و در قرنی که افکار نژاد پرستانه جایی در آن ندارد به دنیا ملتی بزرگ را شناساند که کماکان در صحنه این گیتی از حق حیات آزادانه زیستن محروم است.ملتی که در طول تاریخ با عزت و سربلندی زیسته و هرگز سلطه بیگانگان را تاب نیاورده است این بار نیز ثابت کرد در یکصد سال اخیر علیرغم تحقیرها و تبعیضات و کشتارها هنوز هم ملتی زنده است و در هر مقطع تاریخی حماسه ساز خواهد بود و در اسارت زیستن را نخواهد پذیرفت.حماسه خرداد ثابت کرد که سالها تلاش شوونیسم فارس در اجرای سیاستهای خصمانه و نژاد پرستانه نه تنها موفقیتی برای مجریان این سیاستها نداشته است بلکه بالعکس ملت آذربایجان در این مدت به چنان شعور و آگاهی رسیده است که با خلق این حماسه سرنوشت ساز دشمنان به کمین نشسته را تا مدتها و بلکه برای همیشه ناامید گرداند...

ادامه مطلب ...

نمایشگاه خیریه

نمایشگاه خیریه

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : کانون دفاع از حقوق زنان و کودکان تهران در جهت پیشبرد اهداف انسان دوستانه و تحقق حداقل حقوق انسانی بویژه کودکان در جامعه اقدام به برپایی نمایشگاهی به اسم " چتری برای فراموش شدگان کوچک" و با مضمون کودکان کار، خیابان و بیماریهای خاص نموده است...

ادامه مطلب ...

انعکاس تظاهرات آذربایجانیها در مطبوعات تورکیه

انعکاس تظاهرات آذربایجانیها در مطبوعات تورکیه

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : برخی از روزنامه های تورکیه از جمله روزنامه بسیار معروف حریت با اختصاص تیتر " تظاهرات اعتراض آمیز آذربایجانی ها علیه  ایران" نوشت:" دو سال یش در پی اهانت روزنامه رسمی دولت به تورکها، جمع کثیری از اهالی تبریز و شهرهای اطراف آن جهت اعتراض به خیابانها آمدند که در این تطاهراتها جمع ی کشته و مجروح شدند. " روزنامه حریت افزود که به رغم گذشت نزدیک به دو سال از این حوادث جو اختناق همچنان بر آذربایجان حاکم است.این روزنامه همچنین به تلاش فیلمبرداران سفارت ایران و نیز درگیری تظاهرات کنندگان آذربایجانی با آنها اشاره کرده است...

ادامه مطلب ...

اورمو شهرینین فعاللاری اطلاعات اداره سینه چاغریلیبلار.

اورمو شهرینین فعاللاری اطلاعات اداره سینه چاغریلیبلار.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( اورمو ) : آلدیغیمیز معلوماتا گؤره خورداد اولایلارینین ایل دؤنومو عرفه سینده ، اورمو شهرینین بیر چوخ میللی فعاللاری اورمو اطلاعات اداره سینه چاغریلیبلار.اؤیرنجی حرکاتی نین اورمو خبرنگاری نین وئردیی بیلگیلر اساسیندا ،  اطلاعات اداره سینه چاغریلان فعاللارین بیر چوخو 1385- اینجی ایلین خورداد آییندا توتوقلانیب، سونرا بوراخیلان میللی فعاللاردیرلار. اطلاعات مامورلاری اونلارین ائولرینه زنگ آچماقلا ، اونلاردان  بیر  قطعه 3×4 شکیل آپاریب، اؤزلرینی اطلاعات اداره سینه معرفی ائلمک لرینی،  ایسته ییبلر.اؤتن گونلرده اورمو شهرینین اصلی خیابانلاری ، قالابالیق و کوتله نین گئت گلی چوخ اولان یئرلرینده انتظامی و اطلاعات قووه لرینین چوخالماسی گؤزه چارپیر.

چوخ اوزوندورسا گئجه، سوندا سحر وار

چوخ اوزوندورسا گئجه، سوندا سحر وار         

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : یاشادیغیمیز 21-جی عصرده دونیا اجتیماعیتی نین گوندمینده اینسان حقلری، شخصی آزادلیقلار، دوشونجه آزادلیغی، قادین حقلری، مئدیا آزادلیغی و بونلارلا یاناشی دؤولت-میللت کیمی سؤیلملر آغیرلیقلی اولاراق سؤز قونوسودور. بوتون ایره لیله میش توپلوملارین خالقلاری آراسیندا میللی موقدراتین تعین ائدیلمه سی آرتیق هر میللت اوچون دوغال بیر حق کیمی بیرلشمیش میللتلر تشکیلاتی و باشقا اولوسلار آراسی تشکیلاتلار طرفیندن تاتینمیشدیر و سؤمورگه چی، راسیست و توتالیتر رژیملر دونیانین سیاسی صحیفه سیندن سیلینمکده دیرلر...

ادامه مطلب ...

بیانیه

بیانیه

اندکی صبر، سحر نزدیک است .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در دورانی که در آن به سر می بریم، ارزشهایی چون حقوق بشر، آزادیهای فردی، آزادی اندیشه، حقوق زنان، آزادی رسانه ها و در کنار اینها گفتمانهایی چوم دولت-ملت موضوع بحث جوامع و نهادهای بین المللی است. از نظر سازمانهای بین المللی و کلیه جوامع پیشرفته، حق تعیین سرنوشت برای هر ملتی به شکل یک حق کاملا ابتدایی و طبیعی به رسمیت شناخته شده است. در این بین رژیمهای استعمارگر، نژادپرست و توتالیتر در حال محو از صفحه سیاسی روزگارند...

ادامه مطلب ...

UNPO'NUN YILLIK KURULTAYINDA GAMOH TEMSİLCİLERİ RABİA KADIR İLE

UNPO'NUN YILLIK KURULTAYINDA GAMOH TEMSİLCİLERİ RABİA KADIR İLE GÖNÜL BİRLİKTELİĞİ YAPTI

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : UNPO illik qurultayinda GAMOH Guney Azerbaycan Turk ulusunu temsil etdi .GAMOH'un UNPO ya uyeliyinin ikinci ilinde, Guney Azerbaycan Turk ulusunu temsil etmekle 3 neferlik heyetle bu onemli uluslararasi toplantiya qatildi.(araz dergisi

Təbrizdə bomba həyəcanı

Təbrizdə bomba həyəcanı

 

Azerbaycan oyrenci herekati:ETTELAAT Milli Hərəkatı ləkələmək istəyir Güney Azərbaycan Milli Hərəkatı may hadisələrinin növbəti ildönümünə hazırlaşır. Bu ərəfədə Iran polisi və təhlükəsizlik qüvvələri də fəallaşıb cürbəcür təxribatlara əl atan ETTELAAT əməkdaşları anım tədbirlərinin izdihamlı keçirilməsini əngəlləyiblər. GAMOH-un Quzey Azərbaycan təmsilçiliyindən “Olaylar”a daxil olan məlumata görə, təhlükəsizlik qüvvələri belə bir məlumat yayıb ki, Təbrizdə bomba partlayacaq. Məlumata görə, ETTELAAT-ın bununla “Təbrizi ərəb şəhərinə çevirmək”, hərəkatçıları “terrorçu” adı ilə zərərsizləşdirmək istədiyi bildirilir. Milli Hərəkat xalqı ETTELAAT-ın təxribatlarına uymamağa çağırıb. .(Azadliq)

Iranda Milli Hərəkat qarşıdurmaya getməyəcək

Iranda Milli Hərəkat qarşıdurmaya getməyəcək

 

Azerbaycan oyrenci herekati: Güney Azərbaycan Milli Hərəkatı may hadisələrinin ildönümü ilə bağlı tədbirlərini dinc şəraitdə keçirəcək". Milli Hərəkat bu bəyanatla çıxış edib. GAMOH-un Quzey Azərbaycan təşkilatından “Olaylar”a daxil olan məlumata görə, Milli Hərəkatı bu bəyanatı ETTELAAT-ın təxribatlarını önləmək üçün verib. Qeyd edək ki, ETTELAAT Milli Hərəkatın may hadisələrinin ildönümü ilə bağlı silahlı aksiyalara hazırlaşdığını bəyan edib.(Azadliq)

İRAN HAKİMİYYƏTİ AZƏRBAYCANIN ADINDAN BELƏ QORXUR

İRAN HAKİMİYYƏTİ AZƏRBAYCANIN ADINDAN BELƏ QORXUR   

Parçaladığı torpaqlarımızdan isə ermənilərə pay verir

S.SƏDRƏDDİN

  

AZerbaycan Oyrenci Herekati : İran adlanan ərazidə son 80 ildə bir-birini əvəzləyən şovinist hakimiyyətlər tacikləri, əfqanları (puştunlar), talışları, hətta erməniləri və almanları fars adlandıraraq "böyük millət" yaratmaq iddiasını gizlətmir, bu istiqamətdə fəaliyyət göstərir. Habelə İslam Respublikasının rəsmiləri Rza şahdan qalma bu çürük ideologiya əsasında ölkə əhalisinin yarısından çoxunu təşkil edən Azərbaycan türklərini türk dünyasından ayıraraq onların "fars kökənli" bir milli azlıq, "azəri" olduğu iddiası ilə çıxış edirlər.

ادامه مطلب ...

22MAYIS 2006 - İRAN TÜRKLERİNİN FARS FAŞİZMİNE İTİRAZ GÜNÜ

22MAYIS 2006 - İRAN TÜRKLERİNİN FARS FAŞİZMİNE İTİRAZ GÜNÜ

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : İran’ın resmi gazetesi “İran”, 12 Mayıs 2006 tarihli çocuk sayısının “Ne yapalım da böcekler bizi böcekleştirmesin?” başlıklı makalesinde[i], Türklere yönelik ağır hakaretler içeren bir karikatür yayınlamıştır.Karikatürde Farsça konuşan bir çocuğun karşısında oturan hamamböceği Azerbaycan Türkçesinde konuşturulmak suretiyle, Azerbaycan Türkleri hamamböceğine benzetilmiştir.[i] Ayrıca, “ülkedeki hamamböceklerinin temizlenmesi gerektiği” ifade edilerek ırkçı bir yaklaşım ortaya konmuştur. Türkleri hamamböceğine benzeten karikatürün altında ayrıca şu yazılar yer almaktadır: “Hamamböcekleri tuvaletlerde yaşarlar. Öldürmekle veya sifonu çekmekle bitmezler. Hamamböcekleri insanların pisliklerini tüketerek yaşamlarını sürdürürler. Biz Farslar belli bir süre pisliğimizi tuvalete değil de dışarı yaparsak hamam böcekleri kendiliğinden (aç kalmak suretiyle) ölürler.(araz dergisi)

 

ورزشگاه اردبیل

ورزشگاه اردبیل

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : هم‌چنین، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل عدم تخصیص به موقع و مناسب بودجه را عامل تاخیر در احداث استادیوم بیست هزار نفری "دایی" اعلام کرد. به گزارش ایسنا، کنعان‌پور، با اشاره به شروع پروژه‌ با اعتبار30 میلیون تومانی در سال 71 و اختصاص سالانه به طور متوسط 100 میلیون تومان را عامل طولانی‌تر شدن روند احداث فاز اول استادیوم بیست هزار نفری دایی دانست. وی کل بودجه‌ی صرف شده برای احداث فاز اول این پروژه را 9 میلیارد و 500 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: از این مبلغ دو میلیارد تومان سهم سازمان تربیت بدنی است و بقیه سهم وزارت مسکن و شهرسازی می‌باشد. وی فاز دوم این ورزشگاه را در صورت اختصاص بودجه شامل پیست دوچرخه‌سواری، سالن ژیمناستیک، سالن سرپوشیده‌ی چند منظوره، مهمانسرا، میدان اسکیت، پارکینگ چهار هکتاری و مسیر سلامت عنوان کرد. کنعان‌پور کل بودجه‌ی مصوب برای اجرای این پروژه را در سال 71 دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد.(ایسنا)

احضار حدود 50 نفر از فعالین سیاسی شهر میاندوآب(قوشاچای) به اداره

احضار حدود 50 نفر از فعالین سیاسی شهر میاندوآب(قوشاچای) به اداره اطلاعات این شهر

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :طی روزهای گذشته حدود 50 نفر از فعالین سیاسی در شهر میاندوآب(قوشاچای) به طور جداگانه به اداره اطلاعات این شهر احضار گشته اند

بر اساس اظهارات این افراد ماموران اطلاعات از آنها خواسته اند که از حضور در مراسم تظاهرات دومین سالگرد قیام 1خرداد خودداری نمایند.بهبود قلی زاده،جلال کودریلو،داریوش عندلیبیان و علی سلطانی از جمله احضار شدگان می باشند که نامبردگان از امضای تعهد نامه مبنی بر عدم شرکت در مراسمات مربوط به سالگرد 1 خرداد امتناع نمود گفتنی است که چندی پیش نیز با اجرای حکم دادگاه انقلاب شهر قوشاچای بهبود قلی زاده و جلال کودریلو ناچار به پرداخت جریمه 5 میلیون ریالی شدند

لازم به ذکر است که شاهین حسنی، شاهرخ فرامرزی، عین اله آهنگری، مصطفی دولتخواه، امیر آقازاده، مرتضی لک، بهکام محمدی، ولی الله ظهرابی نیز در روزهای گذشته از جانب ماموران اداره اطلاعات قوشاچای تحت فشار قرار گرفته اند ه اند(حق)

 

 

 

تبریزدن

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی:

 

افزایش فشار بر فعالان حرکت ملی آذربایجان در آستانه 1 خرداد

افزایش فشار بر فعالان حرکت ملی آذربایجان در آستانه 1 خرداد

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی :: گزارشات رسیده از خوی از افزایش بی سابقه فشارهای نیروهای امنیتی بر فعالان حرکت ملی خبر می دهد. طی اخرین یخبار دریافتی درخواست ابراهیم جعفرزاده- فعال با سابقه و شناخته شده خوی-مبنی بر باز بینی و تجدید نظر در پرونده از سوی حوزه نظارت استان مورد قبول واقع نشده است .

ابراهیم جعفرزاده فعال سرشناس سیاسی، فرهنگی و حقوق بشر آذربایجانی، از اعضای هیأت مؤسس انجمن اورین و دبیر سابق انجمن اورین که در اعتراضات روز جهانی زبان مادری در خوی بازداشت و بعد از یک ماه با وثیقه آزاد شده بود از طرف دادگاه انقلاب خوی با احکام بسیار سنگینی روبرو شده است، از نحوه بازداشت وی و نحوة گزارش پرونده ایشان از طرف رییس اطلاعات شهرستان خوی ( کریمی و شمالی الاصل) به قاضی احتمال پرونده سازی برای وی و دور نگه داشتن جعفرزاده از خوی دور از انتظار نبود. . رأی صادره دادگاه انقلاب خوی برای ابراهیم جعفرزاده به شرح زیر می­باشد:

1- یک سال حبس تعزیری

2- دو سال تبعید به برازجان

3- سه سال محرومیت ازفعالیت اجتماعی و سیاسی قانونی

4- محرومیت از نمایندگی مجلس و نمایندگی شورا به مدت یک دوره(هارای)

 

دانشجویان بازداشت شده در شهر خوی همچنان در بلا تکلیفی

دانشجویان بازداشت شده در شهر خوی همچنان در بلا تکلیفی

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی :: دانشجویان بازداشت شده در خوی که طی پنج شنبه و جمعه هفته گذشته دستگیر شده اند همچنان در بلا تکلیفی به سر می برند.

آقایان حجت عراقی، سلمان عراقی، سالار عراقی، اکبر عبدالهی از جمله بازداشت شدگانی هستند که طی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی خوی بازداشت و هم اکنون در مکان نامعلومی بسر می برند.

 

سلمان عراقی-22 ساله ترم اخر کارشناسی ریاضی- دانشگاه پیام نور خوی

 

حجت عراقی-21 ساله کاردانی تاسیسات ارومیه

 

سالار عراقی-20 ساله ترم دوم مهندسی ماشین الات کشاورزی(ورودی86)

 

اکبر عبدالهی-20 ساله کاردانی مکانیک اموزشکده فنی مکانیک ارومیه(هارای)

خوی شهرینده توتوقلانان اویرنجی لرین سون دوروموندان خبریوخدور

خوی شهرینده توتوقلانان اویرنجی لرین سون دوروموندان خبریوخدور

 

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی: خوی شهری 1385-ده بیرینجی اعتراض متینگی گوستره ن شهر اولموشدور. اویرنجی لر بو میتنیگین دوزنله نمه سینده اونودولماز روللاری اولموشدور. بو ایل ایسه یئنه خوی اویرنجی لری موباریزه نین اون جبهه سینده موجادله وئرمکده دیرلر. پنجشنبه 26 خورداد و جمعه 27 خورداد دا توپلام دورد اویرنجی یاخالانیب.  توتولان اویرنجی لرین سون دوروملاری حاقدا خبرسیزلیک دوام ائدیر. سالار عراقی و اکبر عبداللهی 20 یاشلاریندا، حجت عراقی 22 یاشیندا و سلمان عراقی 22 یاشیندا خوی و اورمیه شهرینین اویرنجی لری دیرلر. خوی دان گلن سون خبرلره گوره بو توتوقلامالارا باخمایاراق اویرنجی فعاللاری یئنه موباریزه لرینیه دوام ائدیر و سون گونلرده بیر خورداد لا باغلی چوخلو بیلدیری و سی دی یاینلاییب لار. گوونلیک گوجلرینین شدتلی برخوردلارینین آرتماسی گنجلیگیمیزی دوردورا بیلمیر و آیدین بیر گله جه یین موژده سینی وئریر.

 

خودکشی دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی

خودکشی دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی(اردبیل):دانشجوی مرندی دانشگاه محقق اردبیلی که ترم آخر رشته مهندسی کشاورزی گرایش علوم دامی بود ظهر روز یکشنبه مورخ 29/2/87 در منزل اجاره ایی خود واقع در شهرک کوثر اقدام به خودکشی کرده و متاسفانه فوت شده است. وی برای خود کشی با بستن طنابی از لوله گازخودش را دار زده. دلایل قطعی خودکشی هنوز معلوم نیست

چین برای قربانیان زلزله سه روز عزای ملی اعلام کرده است

چین برای قربانیان زلزله سه روز عزای ملی اعلام کرده است

 

 

 آذربایجان اویرنجی حرکاتی :چین شمار تلفات زلزله هفته گذشته را به بیش از ۳۲ هزار نفر افزایش داده و میگوید از روز دوشنبه یک عزای ملی سه روزه را شروع میکند. دولت میگوید برنامه عبور داخلی مشعل المپیک را در این مدت معلق میگذارد و تمامی پرچم ها را به حالت نیمه افراشته در می آورد. شین هوا، خبرگزاری دولتی چین امروز، یکشنبه، گفت شمار تلفات زلزله در استان سیچوان به ۳۲ هزار و ۴۷۷ نفر رسیده است، و ۲۲۰ هزار نفر نیز مجروح اند. مقامات پیش بینی میکنند شمار تلفات به مرز پنجاه هزار نفر برسد.  امدادگران روز شنبه بیش از شصت نفر را از زیر آوار زنده نجات دادند، اما شمار نجات یافتگان در روز یکشنبه، که ششمین روز وقوع زلزله بود، از یک نفر بیشتر نشد.  روز شنبه امدادگران از روسیه، کره جنوبی و سنگاپور نیز به امداگران ژاپنی ملحق شده بودند.  نیروی هوائی آمریکا نیز دو هواپیمای حمل و نقل را با محموله هائی از چادر، مواد غذائی و دیگر مایحتاج عمومی روانه چین کرده است.  نگرانی از وقوع سیل کماکان باقی است. دولت میگوید گل و لای ناشی از جابجائی و رانش زمین، جریان آب را در بسیاری از رودخانه ها مختل ساخته و بیم آن میرود که مناطق اطراف این رودخانه ها زیر سیلاب برود. (voa news)

 

İranda Türk Karşıtlığının Hesaplanmayan Sonuçları

İranda Türk Karşıtlığının Hesaplanmayan Sonuçları

 

 

Azerbaycan oyrenci herekati:İran’ın resmi gazetesi  “İran”, 12 Mayıs 2006 tarihli çocuk sayısının “Ne yapalım da böcekler bizi böcekleştirmesin?” başlıklı makalesinde[i], Türklere yönelik ağır hakaretler içeren bir karikatür yayınlamıştır

ادامه مطلب ...

هارای، هارای، من تورکم!

فریاد ملت آذربایجان جنوبی

 از گلوی فرزندان خود در آنکارا

هارای، هارای، من تورکم!

آذربایجان میلتی- قبول ائتمز ذیلتی

بیز اولمه یه حاضیریق- بابکین سربازییق

 

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی :قبل از ظهر روز شنبه 28 اردیبهشت ماه سال 1387 برابر با 17 ماه می سال 2008، جمع کثیری از تورکهای عمدتا دانشجوی آذربایجان جنوبی، آذربایجان شمالی، جمهوری تورکیه، تورکستان شرقی(سینکیانگ چین)، تورکمن ائلی(تورکمنهای کرکوک)، جمهوری آلبانی و جمهوری تازه استقلال کوزوو با حضور در پارک قوی پایتخت تورکیه، دومین سالگرد سلسله قیامهای پرشکوه و پر هیبت ملت آذربایجان در اردیبهشت و خرداد سال 1385 در اعتراض به اهانت به شدت شرم آور روزنامه دولتی ایران علیه تورکهای جهان بخصوص تورکهای آذربایجان، را گرامی داشتند و از مقام شهدا و فداکاری مجروحین، معلولین و محبوسین این قیام عظیم ضد آپارتاید تجلیل کردند

 این مراسم که با شعار "آزادی برای آذربایجان جنوبی" برگزار گردید در معرض توجه رسانه های عمومی اعم از مطبوعات و تلویزیون قرار گرفت(میللی شورا)

جهنم در شهر مرند + عکس

جهنم در شهر مرند + عکس

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: یک دستگاه تانکر سوخت 18 چرخ ترمز بریده شهر مرند را به جهنم تبدیل کرد.
 
روز پجشنبه، یک دستگاه تانکر سوخت ۱۸ چرخ حامل سوخت قاچاق در شیب تند روبه‌روی دانشگاه پیام نور، ترمز بریده و زوزه‌کشان وارد شهر مرند می‌شود و پس درهم کوبیدن چندین دستگاه خودرو سواری شخصی و مینی‌بوس در خیابان امام خمینی روبه‌روی اداره برق واژگون شده و طعمه حریق می‌شود.

ادامه مطلب ...

اعلام حمایت جمعی از بازاریان تبریز در دومین سالگرد قیام ملت آذربایجان

 

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :جمعی از بازریان تبریز با پخش اعلامیه در سطح بازار حمایت خود را از اعتراض ملت آذربایجان در دومین سالگرد قیام یک خرداد اعلام نموده و آمادگی خویش را جهت حضور در این قیام ابراز نمودند. در این اعلامیه کسبه ی تبریز با گرامیداشت یاد شهدای ملت آذربایجان  بیان نموده اند که  در اعتراض به تداوم توهین های صورت گرفته بر علیه ملت آذربایجان. گرامیداشت  دومین سالگرد قیام ملت آذربایجان در روز یک خرداد مغازه ها را به نشانه ی اعتراض تعطیل نموده و در ساعت 30/17 پا به پای ملت آذربایجان در تظاهرات شرکت خواهند کرد.( بیزیم سولدوز)

ادامه مطلب ...

AKP, Irak Türkmen Cephesi'ne Ne Yapıyor?

AKP, Irak Türkmen Cephesi'ne Ne Yapıyor?

 

 

Azerbaycan oyrenci herekati :2005 seçimlerinde büyük baskılar altında kalan Irak Türkmen Cephesi ve Türkmen partileri arzu edilen başarıyı elde edemeyince Ankara partilere yaptığı ayrı ayrı ekonomik yardımı durdurmuş ve bir tek ITC’ye yardım yapmaya başlamıştır.
Irak Türkmenleri karışık ve kara günlerden geçiyorlar. Birleşmiş Milletler Irak Özel Temsilcisi Stefan Mistura tarafından hazırlanan ve 15 Mayıs 2008'de açıklanması beklenen İhtilaflı Bölgeler Raporu ile 450 bin Türkmen’in yaşadığı Türkmen kenti Telafer ve yine Türkmen kenti olan Altunköprü Federe Kürt Yönetimi topraklarına bağlanacak. Ankara'nın Telafer ve Altunköprü'nün Federe Kürt Yönetimine bağlanmasına ciddi bir tepki vermeyeceğine dair görüşler ileri sürülüyor.(araz dergisi)

 

UNPO'da Guney Azerbaycanin qebulluqu

UNPO'da Guney Azerbaycanin qebulluqu, UNPO genel qurultayinda resmen teid olundu

 

 

Azerbaycan oyrenci herekati :Cumertesi 17.05.2008 gunu UNPO'nun ikinci gunel qurultayinda Guney Azerbaycanin qebul olunmasi resmen teid olundu.

Bu onemli qerarda UNPO' basqani sayin Mitee, Ledum {( President of the General Assembly Mitee, Ledum (Ogoni)}terefinden UNPO genel qurultayinda bildirerek, qatilan butun milletlerin heyetleri terefinden

alqislandi

 

.

 

ادامه مطلب ...

تشدید بازداشتها و تدابیر امنیتی

تشدید بازداشتها و تدابیر امنیتی در آستانه دومین سالگرد اعتراضات خرداد ۱۳۸۵ آذربایجان



آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: : با نزدیک شدن به دومین سالگرد اعتراضات خرداد
۱۳۸۵ کنترل و فشار ارگان های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در شهرهای آذربایجان بیشتر شده است. این فشارها جهت جلوگیری از تظاهراتهای اعتراض آمیزی است که عصر روز اول خرداد ماه در تمام شهرهای آذربایجان صورت خواهد گرفت، گزارشهای مختلفی از شهرهای آذربایجان می آید که در طی دو هفته گذشته صدها تن از فعالان حرکت ملی آذربایجان به اداره کل اطلاعات و اداره حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی احضار و تهدید شده اند که حق برگزاری یا شرکت در هیچ برنامه ای را ندارند. از طرف دیگر منزل و محل کار برخی دیگر نیز در کنترل شبانه روزی قرار دارد. شمار

ادامه مطلب ...

بازداشت

بازداشت "علی صدیقی" و "جمشید زارعی" از فعالین هویت طلب آذربایجانی در تبریز



آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی:: بنا به گزارشات رسیده، علی صدیقی، ۳۵ ساله و از فعالین هویت طلب آذربایجانی روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت در تبریز بازداشت و هم اکنون در مکان نامعلومی نگهداری می شوند.

ادامه مطلب ...

محکومیت آینانیوز

حکم محکومیت آینانیوز ابلاغ شد



آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی::این حکم به استناد ماده 628 قانون مجازات اسلامی از سوی حاجی زاده ریاست این شعبه صادر شده و روز(دوشنبه) به متهم ابلاغ شده است.

حامد عطائی مدیر مسئول سایت آینانیوز به اتهام نشر اکاذیب درخصوص شکایت غلامرضا جلیل زاده مدیرعامل آیدانه چالدران از سوی شعبه اول دادگاه تجدید نظر ارومیه ویژه مطبوعات به پرداخت مبلغ دو میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شد.

ادامه مطلب ...

اورمو و مهابادان

توقیف نشریات دانشجویی آذربایجانی در دانشگاههای اورمیه و آزاد مهاباد



آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی:در آخرین جلسه کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه اورمیه که در تاریخ ٢٣/2/٨٧تشکیل شد نشریه یاغیش به مدیر مسئولی حسین اسدللهی که پیش از این توقیف موقت شده بود لغو امتیاز و از ادامه انتشار نشریه سهند به مدیر مسئولی امید هاشمی بدون ازائه هیچ توضیحی ممانعت شد.

ادامه مطلب ...

حمله تلویحی بوش به نامزد دموکراتها در جریان سفر اخیر به اسرائیل

حمله تلویحی بوش به نامزد دموکراتها در جریان سفر اخیر به اسرائیل واکنش های گسترده ای در آمریکا به همراه داشته است

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی :به گزارش الف به نقل از رسانه های آمریکایی، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پارلمان رژیم صهیونیستی در سخنان پرشوری گفت: بعضی‏ها معتقدند که ما باید با تروریستها و افراد افراطی به گفتگو بپردازیم چرا که استدلال درست می تواند آنها متوجه اشتباهشان کند. حال آنکه آنها کاملاً در اشتباه اند

ادامه مطلب ...

Araz Dergisi Ekibi Güney Azerbaycan Türklerinin Sesini Duyurmağa

Araz Dergisi Ekibi Güney Azerbaycan Türklerinin Sesini Duyurmağa Devam ediyor

 

 

Azerbaycan oyrenci herekati: Araz Dergisi çalışanları Güney Azerbaycan Türklerinin sesini Türkiyenin her tarafınd duyurmağa devam ediyor. Çeşitli kutlama ve konserlerde Araz Dergisi Ekibi dergi resim ve diğer olanaklarla Güney Azerbaycan Türk Soydaşlarımızın sesini duyurmaktadır.
Güney Azerbaycan Türk Bayrağı Güney Azerbaycan ulusunun simgesi olarak çeşitli yerlerde dalgalanmaktadır.
Fatih Kısaparmak konserinde Güney Azerbaycan bayrağı Türkiye bayrağı ile yan yana dalgalandı.(araz dergisi

 

 

تحصن در دانشگاه تبریز

تحصن در دانشگاه تبریز

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی(تبریز):بنا به اخبار رسیده از دانشگاه تبریز شنبه شب در خوابگاه دانشگاه تبریز  بین چند تن از دانشجویان ترک و کرد درگیری صورت می گیرد  در این هنگام مامورین حراست و انتظامات که از موضوع با خبر می شوند به محل حادثه رفته و به صورت مشکوکی از دخالت و جلوگیری از درگیری ممانعت به عمل آورده و با گفتن این جمله که بگذارید به جان هم بیفتاند از محل حادثه دور میشوند .

 

بنا به گزارش خبرنگار جنبش دانشجویی آذربایجان  کرد های دانشگاه تبریز امروز از ساعت ۱۲ ظهر در دانشگاه دست به تحصن زده اند و خواستار نابودی شئونیست و از بین رفتن عاملین تفرقه در بین دیگر ملتها شده اند ودر این راستا برای شرکت کردن دیگر دانشجویان در تحصن به شعار ((ترک کرد قشقایی ترکمن اتحاد اتحاد ))روی آورده اند به عقیده دانشجویان دانشگاه تبریز علت  دعوای دیشب  دانشجویان  کرد و ترک تفرقه اندازی مامورین حراست بین دانشجویان بوده است.

 

همچنین لازم به یاد آوری است که هدف این کردها بنا به گفته خود فارغ از هدف کردها و تررویست های بیرون از دانشگاه می باشد که چشم طمع به خاک آذربایجان دارند.

 

بمناسبت نزدیکی ایام سالگرد قیام خونین ملت آذربایجان

شروع گسترده بازداشتهای نیروهای امنیتی

بمناسبت نزدیکی ایام سالگرد قیام خونین ملت آذربایجان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی: چهار تن از فعالان حرکت ملی شهرستان خوی طی روزهای 26 و27 اردیبهشت دستگیر شدند.بنا به گزارشات رسیده پنجشنبه 26 اردیبهشت آقای "حجت عراقی" را در حال پخش شب نامه­های اطلاع رسانی جریانات و وقایع قیام خرداد ماه سال 85 و آنچه که در این دو سال بر سر ملت آذربایجان گذشته، دستگیر شدند.

همچنین صبح روز بعد جمعه 27 اردیبهشت با هجوم نیروهای امنیتی به خانه عموی حجت عراقی دو تن از پسر عموهای ایشان به نامهای" سلمان عراقی" و" سالار عراقی " را بازداشت نموده روانه بازداشتگاه نمودند.

در ادامه این تهاجمات آقای" اکبر عبدالهی " نیز بازداشت شده­اند.

گفتنی است قرار است امروز یا فردا پس از انجام بازجوئی های اولیه در بازداشتگاه نیروی انتظامی، این چهارفعالین رشید آذربایجان جهت تکمیل پرونده به دادگاه فرستاده شوند(بیزیم سولدوز)

در تلاش برای افزایش اعمال فشار به ایران جهت تغییر رفتار این کشور

آمریکا در تلاش برای افزایش اعمال فشار به ایران جهت تغییر رفتار این کشور است

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی:وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد:" آمریکا در تلاش برای ایجاد معامله برای ترغیب ایران به میز مذاکره نیست بلکه در تلاش برای افزایش اعمال فشار به ایران جهت تغییر رفتار این کشور است".

به گزارش «نووستی» از فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه"جف مورل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانسمطبوعاتی در واشنگتن خاطر نشان ساخت:" دولت آمریکا در پی یافتن راهی برای افزایش فشار به دولت ایران برای تغییر رفتار این کشور است". وی افزود: تنها پیشنهادی که می ‌توان به ایران ارائه داد، کاهش فشار بر ایران آن هم در صورتی است که آنها رفتار خود را تغییر دهند و برنامه هسته‌ای خود را کنار گذاشته و به بی‌ثبات کردن منطقه پایان دهند.
"مورل" وجود هر گونه افق و دورنمای روشن برای مذاکره با ایران را رد کرد و گفت:"هم اکنون هیچ چشم اندازی برای مذاکره نمی‌بیند تا زمانی که ایرانیان چنان فشار دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی احساس کنند که رفتار خود را تغییر دهند".
مورل تاکید کرد:" دخالت نظامی گزینه مطرح است ولی ما تاکنون آن را انتخاب نکردیم(مسکو)

گلجک بیزیم اولماز

گلجک بیزیم اولماز ، بیز ایندینین اولماساق ــ آنار ائلین

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی : آشاغاداکی فایل لاری آذربایجان نامینه بلوتوث طریقی ایله جسارتلی میللتیمیزین آراسیندا یایماقلا آذربایجانین میللی حرکاتی و اؤزه ل لیکله خورداد قیامینئن ایکینجی ایل دؤنؤمؤنؤن گؤجلنمه سینده بیر بیریمیزه یاردیم ائده ک .( تبریز سسی)

                         

یو ان پی او

UNPO illik qurultayinda

 

 

AZERBAYCAN OYRENCI HEREKATI :UNPO illik qurultayinda GAMOH Guney Azerbaycan Turk ulusunu temsil etdi

GAMOH'un UNPO ya uyeliyinin ikinci ilinde, Guney Azerbaycan Turk ulusunu temsil etmekle 3 neferlik heyetle bu onemli uluslararasi toplantiya qatildi.

Bu heyetde, GAMOH basqanliq ofisi sorumlusu Aydin Qaraxanli, GAMOH Stokholm Temsilcisi Aytas Sadatoglu, GAMOH Buruksel Temsilcisi Meqsud Tebrizli UNPO illik olaganustu qurultayinda gorevlendirilmislerdir.

 

detayli bilgiler daha sonra Guney Azerbaycan Turk ulusuna bildirilecekdir

 

Saygilarla

GAMOH Buruksel Temsilciliyi

16.05.2008

(GAMOH)

ادامه مطلب ...

شکایت ۸۰ نفر از سردار زارعی به علت سوءاستفاده جنسی، کلاهبرداری،

شکایت ۸۰ نفر از سردار زارعی به علت سوءاستفاده جنسی، کلاهبرداری، باج گیری، ارتشا و

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: در روزهایی که نیروی انتظامی در آستانه آغاز تابستانی دیگر، بر شدت فعالیت های خود افزوده است و از شنبه "برخورد ‏با مروجان گروه‌های غربی" را آغاز می کند، از پرونده سردار زارعی، فرمانده سابق نیروی انتظامی استان تهران، خبر ‏می رسد که بالاخره "علیرغم فشارهای وارده" ، این پرونده روال طبیعی خود را بازیافته و کسانی که شکایتی از این ‏فرمانده سابق نیروی انتظامی دارند می توانند با مراجعه به دادگستری شکایت خود را اعلام کنند.در حال حاضر "هشتاد ‏نفر" از این فرمانده نیروی انتظامی استان تهران "شکایت" کرده اند ...

ادامه مطلب ...

اخراج استاد دانشگاه آزاد به خاطر انتقاد از جاسبی

اخراج استاد دانشگاه آزاد به خاطر انتقاد از جاسبی

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس سلیمی نمین امروز جمعه در جلسه سه ساعته نقد دانشگاه آزاد اسلامی که در مسجد امام حسن (ع) بیرجند برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: امروز میلیاردها تومان پول در دست جاسبی است و اگر نظارت می‌شد مشکلی نبود اما اینکه اموال و امکانات صرف رشد فردی وی می‌شود که جای تاسف دارد.
وی بر قانون گرایی در دانشگاه آزاد تاکید کرد و اظهار داشت ...

ادامه مطلب ...

بعد از 40 سال؛راه اصلی خلخال ـ پونل امسال راه‌اندازی می‌شود!

بعد از 40 سال؛

راه اصلی خلخال ـ پونل امسال راه‌اندازی می‌شود!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: فرماندار خلخال گفت: امسال بعد از 40 سال انتظار، مردم خلخال شاهد افتتاح و راه اندازی کامل جاده خلخال ـ پونل (جاده سنتو) خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن عیدی که صبح امروز در جلسه شورای اداری خلخال سخن می گفت با بیان اینکه با راه‌اندازی این محور مردم خلخال و رشت از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد افزود ...

ادامه مطلب ...