آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

قصه پر غصه آزاد راه تبریز - زنجان

قصه پر غصه آزاد راه تبریز - زنجان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : طبق اعلام استانداری آذربایجان شرقی به طور میانگین سالانه 400 نفر در محور قدیم تبریز- زنجان بر اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند.تلاش برای جلوگیری از تکرار این حوادث باعث شد تا از بیش از 15 سال پیش اقدامات جدی برای احداث آزاد راه تبریز- زنجان صورت بگیرد...

ادامه مطلب ...

اعلمی کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد .

اعلمی کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : شنیده ها حاکی از آن است که مهدی کروبی و قالیباف که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آماده می کنند در تماس های جداگانه با اکبر اعلمی علاقه مندی خود را برای حضور وی در کابینه ی دولت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند . یکی از نزدیکان اکبر اعلمی با تایید این خبر گفت طی روزهای گذشته مهدی کروبی و قالیباف با اکبر اعلمی تماس گرفته و ضمن دلجویی از ایشان از وی خواسته اند در انتخابات سال آینده از کاندیداتوری آن ها حمایت نماید . به گفته ی وی کروبی و قالیباف وزارت کشور کابینه شان را به اعلمی پیشنهاد داده اند که اکبر اعلمی ضمن تشکر از پیشنهاد آن ها اظهار داشته ، خودم کاندیدای ریاست جمهوری خواهم شد و اگر بگذارند و رد صلاحیت نشوم شانس خوبی برای پیروزی در انتخابات خواهم داشت .

دومین معدن طلای تیکان تپه ( تکاب ) در آستانه ی بهره برداری قرار

دومین معدن طلای تیکان تپه ( تکاب ) در آستانه ی بهره برداری قرار گرفت .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تیکان تپه ) : در نخستین روزهای سال ، دومین معدن بزرگ طلای آذربایجان در شهرستان تیکان تپه در آستانه ی بهره برداری قرار گرفت . قرارداد احداث کارخانه ی استحصال طلا ، نقره و جیوه ی معدن زرشوران روز سه شنبه به امضا رسید . ذخیره ی کانسنگ طلای معدن زرشوران 11 میلیون تن برآورد می شود که با بهره برداری از کارخانه ی یاد شده سالانه سه تن طلا ، 1.26 تن نقره و 800 تن جیوه تولید و فرآوری خواهد شد . زرشوران بعد از معدن طلای آغ دره دومین معدن بزرگ آذربایجان غربی است که هم به لحاظ عیار طلا و هم به لحاظ ذخیره ی کانسنگ طلا جزو معادن بزرگ و باارزش محسوب می شود .

15 میلیون تومان برای یک شوی مضحک

15 میلیون تومان برای یک شوی مضحک

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : هفته ی فرهنگی تبریز در تورکیه که اواسط زمستان سال گذشته در این کشور برگزار شده بود جدا از ضعف ها و نابسامانی هایی که داشت برای برخی چندان هم بد نبود و از این راه پول های کلانی را به جیب مبارک زدند . یکی از این نمونه ها پرداخت 15 میلیون تومان به تهیه کننده ی یک شوی مضحک بود که به نام قهرمان نام آور تاریخ آذربایجان یعنی کوراوغلو جا زده بودند . به گفته ی شاهدان عینی این نمایش علاوه بر این که از پارامترهای یک تئاتر متوسط هم برخوردار نبود شخصیت کوراوغلو را هم بسیار مضحک جلوه می داد به گونه ای که اجرای این نمایش جدا از آن که نتوانست نظر علاقمندان تورکیه ای را به خود جلب کند بلکه اعتراض آن ها را نیز به دنبال داشته است . همچنین گفتنی است علاوه بر پرداخت این مبلغ به سرپرست گروه نمایش دهنده ، میلیونها تومان نیز هزینه ی ایاب و ذهاب ، خورد و خوراک و اسکان اعضای 30 نفره ی آنان گشته است . این در حالی است که شهرداری تبریز در این برنامه هیچ خبرنگاری از نشریات محلی را به همراه نبرده بود .

پس از حدود 30 سال کاوش، بقایای معبدی 12 هزار ساله متعلق به دوره‌

پس از حدود 30 سال کاوش، بقایای معبدی 12 هزار ساله متعلق به دوره‌ی نوسنگی در شمال ترکیه کشف شد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : به نقل از آناتولی‌نیوز، بقایای یک معبد تاریخی که حدود 12 هزار سال قدمت دارد، در محوطه‌ای تاریخی در شمال ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه کشف شد. کاوش در محوطه‌ی تاریخی محل کشف این معبد از حدود 30 سال پیش توسط باستان‌شناسان ترکیه و آلمان آغاز شده بود. تاکنون بخشی از این معبد که شامل تعدادی سنگ دایره‌یی‌شکل است و انسان را به یاد بنای تاریخی استون‌هنج (Stonehenge) می‌اندازد، کشف شده است.

ادامه مطلب ...

به همت دو مبتکر تبریزی مچ بند هوشمند اعلام موانع برای استفاده نا

به همت دو مبتکر تبریزی مچ بند هوشمند اعلام موانع برای استفاده نابینایان ساخته شد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دو جوان مبتکر تبریزی مچ بند هوشمند برای استفاده نابینایان ساختند. به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، مریم حسین زاده، دانشجوی دانشگاه پیام نور تبریز و آیسان طاهر، دانش‌آموز دوم دبیرستان با ساخت این دستگاه امکان آسان تردد را برای نابینایان فراهم کردند. این دستگاه به مچ‌ پای فرد نابینا بسته می شود و شخص در مسیر حرکتش با اخطار دستگاه از وجود موانع افقی و عمودی مطلع می شود. این دستگاه قادر است موانع موجود در پنج سانتی متری تا پنج متری را تشخیص دهد. با نصب یک ویبراتور در این سامانه علاوه بر نابینایان، ناشنوایان نیز خواهند توانست از آن بهره‌ مند شوند. این طرح در اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی کشور ثبت شده است. (ایسنا)

توزیع شبنامه هایی در رابطه با حقوق زنان آذربایجانی در اورمو

توزیع شبنامه هایی در رابطه با حقوق زنان آذربایجانی در اورمو

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در روزهای گذشته در برخی از مناطق شهر اورمو شاهد توزیع شبنامه هایی حاوی مطالبی در خصوص حقوق زنان آذربایجانی بودیم.این شبنامه توسط  فعالین زن گاموح تهیه شده و اسفند سال 86 در برخی از شهر های آذربایجان جنوبی  از جمله تبریز نیز توسط فعالین گاموح  پخش شده بود. لازم به ذکر است که این شبنامه به مناسبت 8مارس آماده شده بود. برای اولین بار در طی سالهای گذشته در آذربایجان جنوبی شبنامه ای در رابطه با  حقوق زنان در بین توده های مردمی و جهت آشنایی ملت آذربایجان  با حقوق زنان آذربایجانی تهیه شده است.

( آذربایجان اویرنجی قادینچیلار )

بیانیه تحلیلی جنبش دانشجویی آذربایجان در خصوص برگزاری دور دوم ان

بیانیه تحلیلی جنبش دانشجویی آذربایجان در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات ایران

 

دور دوم هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روست . پرده دوم این نمایشنامه که برای تکمیل کرسی های از پیش مهندسی شده بالا خواهد رفت ، در شرایطی برگزار خواهد شد که زمزمه هایی در مورد انصراف آن دسته از اصلاح طلبان حکومتی که مجوز وکالت مجلس در دور اول برایشان صادر نگردید و پشت درهای یکی از فرمایشی ترین و بی خاصیت ترین پارلمانهای جهان معاصر ، زنبیل به دست منتظر مرحمات و نذورات مقامات عالیه مانده اند به گوش می رسد ....

ادامه مطلب ...

انتشار ویژه نامه عاشیق از سوی نشریه دانشجوئی یولداش در دانشگاه ز

انتشار ویژه نامه عاشیق از سوی نشریه دانشجوئی یولداش در دانشگاه زنجان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : شماره سوم نشریه یولداش به مناسبت 30 فروردین ماه (آغلار گولر آیی) به موسیقی آشیغی اختصاص یافت.این شماره در چهار صفحه منشر شد و بیشتر به معرفی آشیغهای زنگان پرداخت.از جمله مطالب این شماره از نشریه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

·         باش سؤز( خلاصه ای از چگونگی نامگذاری و بزرگداشت 30 فروردین بعنوان "آشیق لار بایرامی"

·         آشنایی با افتخار موسیقی زنگان و آزربایجان: دده قورقود زنگان " آشیغ موسلوم عسگری"

·         "زنگان آشیغ موحیطی" به قلم پروفسور محرم قاسیملی

·         گزارشی کوتاه از سمپوزیوم بین المللی "آشیق لار صنعتی" که در دانشگاه غازی آنکارا برگزار شده بود و استاد آشیق موسلوم عسگری به همراه محمد رزاقی در این برنامه حضور داشتند.برای ارتیاط با "یولداش" E-mail  زیر ارتباط برقرار کنید:

Yoldash.zengan@gmail.com

 

 

تبریزده شهرینده بیرخوردا قیامی ایله باغلی بیلدیریلر یاینلانیب

تبریزده شهرینده بیرخوردا قیامی ایله باغلی بیلدیریلر یاینلانیب

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : تبریز شهرینده 1385 ینجی ایلین بیر خورداد قیامی ایله باغلی بیلدیریلر یاینلانیب. بیلدیری ده تبریز و دیگر آذربایجان ملتینده ن بو ایلین بیر خوردادیندا کئچیریله جک بویوک اعتراض متینگ لره قاتیلمالاری ایسته نیلیب.بو بیلدیری تورک و فارس دیللرینده یاینلانیب. بیلدیری ده 1385 اینجی ایلده فارس شونیست لرینین آذربایجان ملتینه ائتدیگی تحقیرلرده ن و اوزه للیکله اونلاری حامام بوجه یی نی اوخشاتمالاریندان ناراحتلیق بیلدیریلیب.بیلدیری ده آذربایجان ملتینده ن ایسته نیب کی اوز میللی حاقلارینی طلب ائتمک اوزه ره خیاوانلار و مئیدانلاردا حاضیر اولسونلار.

بو بیلدیریشین عکسینی یازینین آردیندا گوره بیلرسینیز .(آزادتبریز)

ادامه مطلب ...

ژنرال آمریکایی: ایران را بزنید .

ژنرال آمریکایی: ایران را بزنید .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : از زمانی که نوری المالکی دستور حمله به بصره را برای مقابله با ارتش المهدی صادر کرد، ژنرال پتراوس ‏مرتبا تاکید دارد که آمریکا باید نقاطی در ایران و نیز مراکزی را در خاورمیانه مورد حمله هوایی قرار بدهد.‏پتراوس به کمیته سنای آمریکا گفت “ایران مسئول حمایت و دامن زدن به خشونت ها و خرابی ها و حمایت از ‏گروه های ویژه درعراق است.”‏....

ادامه مطلب ...

تجمع صنفی دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا همدان

تجمع صنفی دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا همدان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در تجمعی خود جوش در ساعت 12:10 روز چهارشنبه 28/1/87 در اعتراض به نحوه پخت ،کیفیت ،مدت زمان کوتاه توزیع ومشکلات رزرو غذادر سلف مرکزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار گردید؛ که به دلیل ازدحام جمعیت((حدود500 نفر)) به درب سلف مرکزی منتقل شد.به گفته شاهدان عینی دانشجویاندانشجویا ن با امتناع از خوردن غذا وچیدن سینی های غذای خود از درب سلف تا درب خوابگاه مرکزی پسران اعتراض خودرا به وضعیت موجود مسائل صنفی نشان داده اند؛که پس از آن به منظور بررسی خواسته های دانشجویان مسئولان ذیل در بین آنها حاضر شدند: آقایان صفایی ((مسئول حراست))،دمقی((مسئول امور دانشجویی)) وشهبازی((مسئول تغذیه)).شایان ذکر است آقای دکتر قائمی((معاونت امور فرهنگی ودانشجویی))....

ادامه مطلب ...

تبریک به جناب دکتر ! احمدی نژاد ؛

تبریک به جناب دکتر ! احمدی نژاد ؛

تورم در سال جاری به 100 درصد خواهد رسید .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در حالی که همه شاخص‌های اقتصادی از وقوع بحران فراگیر در کشور در سال 1387 خبر می‌دهند ، بانک مرکزی با ابلاغ بسته سیاست‌های پولی و بانکی، تلاشی گسترده در راستای ساماندهی سیستم پولی کشور و کاهش بحران آغاز کرده است.در شرایطی که کارشناسان پرداخت هزاران میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نام طرح‌های زودبازده و مصوبات استانی را از عوامل اصلی تورم و گرانی بخش مسکن می‌دانند، بنا بر سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات یک میلیارد تومان به بالا، باید با اطلاع بانک مرکزی انجام شود. همچنین سود بانکی، متناسب با نرخ تورم اعلام شده است.در این سیاست‌ها، بانک‌ها موظف به توقف رشد شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به خود و محدود کردن فعالیت این شرکت‌ها شده‌اند.این در حالی است که هم‌اکنون، نرخ تورم رسمی 22 درصد و تورم واقعی بیش از 50 درصد برآورد شده و در صورت ادامه اوضاع کنونی، تورم رسمی تا پایان سال جاری از 36 درصد گذشته و تورم واقعی (با محاسبه قیمت مسکن) به بیش از 100 درصد خواهد رسید.(تابناک)

هشدار القاعده در مورد «توطئه» مشترک ایران و آمریکا

هشدار القاعده در مورد «توطئه» مشترک ایران و آمریکا

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : ایمن ظواهری، مرد شماره دوالقاعده، در پیام صوتی تازه ای که به مناسبت پنجمین سالگرد حمله آمریکا به عراق منتشر کرده، نسبت به توطئه مشترک ایران و آمریکا در عراق و خاورمیانه، هشدار داده است.ایمن ظواهری در نوار صوتی ۱۶ دقیقه ای که بر روی اینترنت منتشر شده، ایران را متهم کرد که قصد دارد بخش جنوبی عراق را ضمیمه خاک خود کند.وی افزود که این امکان وجود دارد که ایران و آمریکا به تفاهم برسند و ایران در مقابل رسیدن برخی و یا تمامی اهدافش سلطه ایالات متحده را در این منطقه نادیده بگیرد.وی افزود:« چنین توطئه ای خاورمیانه را به انفجار می کشاند». ظواهری گفت:« ایران می خواهد جنوب عراق و شرق عربستان را ضمیمه خود کند تا با هوادارانش در جنوب لبنان ارتباط بر قرار کند.»....

ادامه مطلب ...

دستور وزارت علوم به تمام دانشگاه‌ها برای همکاری با دلال رابطه با

دستور وزارت علوم به تمام دانشگاه‌ها برای همکاری با دلال رابطه با آمریکا

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : وزارت علوم در نامه ای به رؤسای کلیه دانشگاه ها، مراکز، پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها، پارک های علم و فناوری و سایر مؤسسات وابسته، دستور بررسی همکاری با دلال رابطه ایران و امریکا را صادر کرد.رجا، سایت نزدیک به دولت نوشت: در این نامه که با امضای قائم مقام وزیر در همکاریهای علمی بین المللی صادر شده، از هوشنگ امیر احمدی با عنوان "پروفسور" و "ایرانی متخصص مقیم امریکا و فارغ التحصیل رشته برنامه ریزی منطقه ای و توسعه بین المللی" نام برده شده و با اشاره به تمایل وی به همکاری علمی آموزشی در مقطع تحصیلی دکترا با دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی داخل کشور به ویژه در زمینه طراحی پروژه های تحقیقاتی، تعریف خط مشی ها و آموزش افراد به منظور اجرای پروژه های مورد نظر، اضافه شده است: در راستای طرح "حضور سبز دانشمندان و متخصصان ایرانی خارج از کشور"، به عنوان یکی از فعالیت های کارگروه علمی آموزشی، ضمن بررسی موضوع، این دبیرخانه را از نتیجه اقدامات به عمل آمده مطلع نمایند. به پیوست این نامه، بیوگرافی هوشنگ امیر احمدی به 2 زبان فارسی و انگلیسی ارسال شده است. در این بیوگرافی از تعداد زیادی کتاب در مورد روابط ایران و آمریکا نام برده شده است. همچنین در بخش مقالات، از مقاله "شیطان در مقابل اهریمن: آیا آنها می توانند با هم کنار بیایند؟ پیشنهاد برقراری توافق بین ایران وامریکا" یاد شده است.امیراحمدی اسفند ماه گذشته به ایران سفر کرد و در گفتگو با برخی رسانه ها اظهار کرد که دولت او را به ایران دعوت کرده است. وی در این مصاحبه ها، ادعا کرد با مقامات ارشد دیدار داشته است.(تابناک)

آرای حوزه‌ ی انتخابیه ی ورزقان باطل شد .

آرای حوزه‌ ی انتخابیه ی ورزقان باطل شد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : آرای سه حوزه انتخابیه دشتستان، ورزقان و چابهار در مرحله اول انتخابات توسط شورای نگهبان قانون اساسی باطل شد. آرای سه حوزه انتخابیه دشتستان، ورزقان و چابهار،نیکشهر و کنارک در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی به تائید شورای نگهبان نرسید و تکلیف نمایندگان مجلس هشتم این حوزه‌ها به انتخابات میان دوره‌ای مجلس هشتم که احتمالاً با انتخابات ریاست جمهوری دولت دهم برگزار می‌شود، بستگی دارد.(تابناک)

رئیس انجمن حجتیه بیان نمود :

رئیس انجمن حجتیه بیان نمود :

مصباح : دانشگاه فقط بدگویی به نظام را یادمی‌دهد !

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) با انتقاد از ضعف برنامه‌ها در کشور گفت : مسئولان باید مهارت‌های لازم را کسب کنند و دلسوزانه روش بهتری را یاد بگیرند و آن را تجربه و ارزشیابی نمایند و شرایط فرهنگی، بین‌المللی کشور را بر اساس علمی بررسی نمایند .آیت‌الله مصباح یزدی گفت: دستور مقام معظم رهبری بر همه چیز اعتبار و مشروعیت می‌دهد و ما در تصمیم‌گیری‌ها نباید دخالت کنیم و هر چه ایشان امر کنند آن را می‌پذیریم !!.رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: نسل آینده در معرض خطر است که نه آداب قدیمی و سنتی و نه ارزش‌های اسلامی بر تربیت آنها حاکم است و با این فرهنگ غربی و تلویزیون و دروس دانشگاهی تربیت شدند و در کلاس دانشجویان غیر از بدگویی به نظام و بعضا به اسلام چیز دیگری یاد نمی‌گیرند.(تابناک)

آراز درگیسینین یئنی ساییسی یاییلدی

آراز درگیسینین یئنی ساییسی یاییلدی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :

آواز دلفین‌ها ‌- مسیح علی‌نژاد

مردم در سفرهای استانی مثل دلفین بالا و پایین می‌پرند

زمان زیادی از رو‌زهای گرم حضور گروه ما در منطقه آزاد کیش گذشته است اما هنوز چرخش رندانه دست‌های مرد جوان در آسمان کوچک پارک دلفین‌ها چنان قدرتمند بر صورت و سیرت ذهن و خیال مانده است که چرخش دست‌های مرد جوان دیگری در آسمان نقطه دیگری از ایران کافی است تا رقص دلفین‌ها دوباره در برابر چشمانم زنده ‌شود. حکایت غریبی است رقص و آواز دلفین‌های جزیره. پس از تحمل ساعت‌ها گرسنگی و بی‌غذایی، دست مرد جوان که از سبد آذوقه بیرون می‌آید، دلفین‌ها معصومانه اما هنرمندانه سر و بال می‌جنبانند و سپس به لقمه کوچکی قانع می‌شوند و تن به خیسی استخر زیبای پارک می‌دهند(اعتماد ملی)

ادامه مطلب ...

تحصیل در دانشگاه آزاد به روش حوزه‌های علمیه

 ایده اولیه تأسیس دانشگاه آزاد به روایت رفسنجانی:

 

 


 تحصیل در دانشگاه آزاد به روش حوزه‌های علمیه

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز جمعه 31/2/61، سخنان مبسوطی درباره ایده، خاستگاه و اهداف تشکیل دانشگاه آزاد ایراد کرد.

به گزارش رجانیوز، وی در این سخنرانی، دانشگاه آزاد را مدلی برگرفته از شیوه تعلیم و تعلم و اداره حوزه های علمیه می خواند. بازخوانی این سخنان (به نقل از جلد 4 کتاب در مکتب جمعه چاپ سازمان انتشارات وزارت ارشاد)، پس از گذشت 26 سال و مقایسه تطبیقی آن با وضعیت فعلی دانشگاه آزاد در روزهایی که زمزمه های تغییر رئیس این دانشگاه که از بدو تأسیس نیز ریاست آن را برعهده داشته، در محافل رسانه ای پیچیده است، می تواند راهگشا باشد:

ادامه مطلب ...

ائمه جماعات محدودیتی برای حمایت از کاندیداها ندارند

ائمه جماعات محدودیتی برای حمایت از کاندیداها ندارند

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :-سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درواکنش به برخی مسایل مطرح شده مبنی بر خلاف قانون بودن حضور کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در همایشی که با عنوان گردهمایی ائمه جماعات از سوی جامعه روحانیت مبارز برگزار شده بود، گفت: ما هیچ قانونی نداریم که ائمه جماعات را نسبت به حمایت از کاندیداها محدود کند و آن قانونی که وجود دارد در مورد ائمه جمعه است و آن این است که این خطبای نماز جمعه حق ندارند در خطبه‌های نماز جمعه از موضع امام جمعه درانتخابات از کاندیداهای خاصی حمایت کنند(رجانیوز).....

 

 

ادامه مطلب ...

دانش جعفری: احمدی نژاد علاقه دارد همه بانک ها را به قرض الحسنه ت

دانش جعفری: احمدی نژاد علاقه دارد همه بانک ها را به قرض الحسنه تبدیل کند!

 

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :- وزیر امور اقتصادی ودارایی ساعتی قبل از ترک دائمی اتاق وزارتش پرده از اختلافاتش با محمود احمدی نژاد برداشته است.دانش جعفری تصریح کرده است که در طول مدت حضورش در دولت نهم،بارها به رئیس جمهور در مورد سیاست هایی که درپیش گرفته،انتقاد کرده است

ادامه مطلب ...

ایران رسماً پرچم اقلیم کردستان را در خاک خود برافراشت

ایران رسماً پرچم اقلیم کردستان را در خاک خود برافراشت

 

 

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی  : جمهوری اسلامی ایران، در میان همسایگان عراق فدرال، نخستین کشوری است که پرچم کردستان را به طور رسمی در خاک خود به اهتزاز در می آورد.

عبدالواحد گوانی فرماندار شهر مرزی چومان در گفتگو با خبرگزاری "پیامنر" اظهار داشت: روز سه شنبه گذشته (14 آوریل) در جریان مراسم افتتاح گذرگاه مرزی تمرچین- حاجی عمران به عنوان مرز رسمی بین المللی، جمهوری اسلامی پرچم کردستان را در خاک خود و کنار پرچم های عراق و ایران رسماً برافراشت

ادامه مطلب ...

پیرموذن: تا یک سال دیگر به ایران برنمی گردم

پیرموذن: تا یک سال دیگر به ایران برنمی گردم

 

پیرموذن

پیرموذن آزاد و منصفانه بودن انتخابات در جمهوری اسلامی را مورد تردید قرار داده است - عکس از خبرگزاری فارس

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : نماینده اردبیل در مجلس ایران، که در آمریکا بسر می برد، اعلام کرد که به علت رد شدن صلاحیتش برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم از سیاست "دل چرکین شده" و دستکم تا یک سال آینده به ایران باز نخواهد گشت

ادامه مطلب ...

باغهای زیتون و انار ساوه کاملا از بین رفت .

باغهای زیتون و انار ساوه کاملا از بین رفت .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : برخی از کشاورزان عمده کار ساوه، به دلیل خسارتهای زیاد بیمار شده و تعدادی فوت کرده اند . نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت : باغهای انار و زیتون ساوه به طور 100 درصد از بین رفت و این امر خسارتهای زیادی به کشاورزان این شهرستان وارد کرد. حسین اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر در اراک اظهار داشت : برخی از کشاورزان عمده کار این شهر به دلیل خسارتهای زیاد بیمار شده و تعدادی فوت کرده اند. وی با اشاره به اینکه این باغها همه سرمایه برخی کشاورزان بوده است خاطرنشان کرد : خسارت های وارده شده به بیش از 270 میلیارد تومان می رسد. اسلامی عنوان کرد : با توجه به خشک شدن باغ های انار این شهرستان درختان باید قطع شوند که این امر علاوه بر خسارت سرمای وارد شده هزینه مضاعفی بر دوش کشاورزان گذاشته است . نماینده مردم ساوه وزرندیه گفت : شهرستان ساوه که انار آن از اعتبار بالای داخلی و بین المللی برخوردار است تا چهار سال آینده محصولی برای عرضه به بازار ندارد که این موضوع سبب افزایش دامنه خسارتهای وارد شده به اقتصاد کشاورزان و نیز اقتصاد ملی خواهد شد.(میللی شورا )

12 سال پیش در۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۷۵

12 سال پیش در۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۷۵

همزمان با دومین مرحله از انتخابات پنجمین دوره مجلس ملت آذربایجان جنوبی در تبریزعلیه فتنه شوونیسم به پا خاست .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : 12 سال پیش در چنین روزی در حالیکه اهالی غیور تبریز آماده می شدند تا با شرکت در انتخابات مجلس، اراده ملی خود را به نمایش بگذارند تصمیم گیرندگان جمهوری اسلامی در اقدامی غیر قانونی، استبدادی و ظالمانه دکتر محمود علی چهرگانی، بعنوان یکی از برترین نامزدهای مطرح در بین مردم را ربودند و او را به شدت تحت فشار گذاشتند تا انصراف خود را از شرکت در انتخابات به اطلاع عموم برساند. این اقدام تبهکارانه، بوضوح اثبات کرد که در نزد مقامات رژیم ایران، هرگز میزان رای ملت نیست!

ادامه مطلب ...

مذاکرات مقدماتی برای حل مساله تقسیم قبرس در این هفته آغاز می شود

مذاکرات مقدماتی برای حل مساله تقسیم قبرس در این هفته آغاز می شود .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دیمیتریس کریستوفیاس، رییس جمهوری بخش یونانی قبرس (راست) و محمت علی طلعت، رهبر بخش ترک نشین در اول فروردین در نیکوزیا دیداری با یکدیگر داشتند مذاکرات مقدماتی برای حل مساله تقسیم قبرس در این هفته آغاز می شود، و کارشناسان مقدمات گفت و گوهای مستقیم دیگری بین رهبران جوامع یونانی و ترک قبرس را آماده می سازند. جلسات گروه های کاری روز جمعه در ناحیه حائل که قبرس شمالی را از قبرس جنوبی جدا می کند، گشایش می یابد. یک سخنگوی سازمان ملل متحد می گوید کارشناسان کوشش خواهند کرد اختلافات دو طرف در مورد مساتل امنیتی، ادعاهای ارضی، بهداشت و جرائم را از بین ببرند.  دیمیتریس کریستوفیاس، رییس جمهوری جدید بخش یونانی قبرس، و محمت علی طلعت، رهبر بخش ترک نشین قبرس، قرار است در اواخر ژوئن به گفت و گو بنشینند. دو رهبر ماه پیش موافقت کردند در تهیه دستور کار مذاکرات همکاری کنند. جون ارایان، فرستاده ارشد بریتانیا، در این هفته گفت که هر دو طرف اراده سیاسی و علاقه خود را به یافتن راهی برای حل بن بست ۳۴ ساله قبرس نشان داده اند. او روز سه شنبه با کریستوفیاس و امروز با طلعت ملاقات کرد.  فبرس از سال ۱۹۷۴ تقسیم شده بوده است. در آن زمان سربازان ترکیه در پاسخ به کودتایی که با پشتیبانی یونان برای وحدت کشور با یونان انجام گرفت، به قبرس حمله کردند. مذاکرات برای حل مساله تقسیم جزیره در سال ۲۰۰۴ زمانی که قبرسی های یونانی یک طرح سازمان ملل متحد را که از پشنیبانی قبرسی های ترک برخوردار بود رد کردند، متوقف شد.(16Apr 2008-VOA NEWS)

آذربایجان نامی پارسی است !!!!

آذربایجان نامی پارسی است !!!!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : از صدا و سیمای آذربایجان شرقی و به عبارت بهتر پایگاه شوونیسم فارس در رسانه های آذربایجان افاضاتی دیگر در مورد تاریخ آذربایجان عرضه شده است . در مصاحبه ای که روز جمعه از رادیو استانی تبریز پخش گشت ، بهروز خاماچی که به عنوان مصاحبه شونده مورد پرسش قرار گرفته بود بیان می نماید : آذربایجان یا آتروپاتگان نامی است پارسی یا پهلوی که از دوران پهلوی به بعد دراین منطقه مرسوم شده است !!!!!!!.

برادعی میگوید پیشرفت تهران در ساختن سانتریفیوژهای جدید کند بوده

برادعی میگوید پیشرفت تهران در ساختن سانتریفیوژهای جدید کند بوده است .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : رئیس آژانس اتمی سازمان ملل متحد میگوید جمهوری اسلامی ایران بی اعتنا به تحریمها به ساختن سانتریفیوژ برای غنی سازی اورانیوم ادامه میدهد، اما تاکید کرد که پیشرفت تهران در این زمینه کند بوده است. محمد البرادعی که آمروز، پنجشنبه، در حاشیه یک کنفرانس اتمی در برلن صحبت میکرد گفت جمهوری اسلامی ایران فعلا قریب سه هزار و سیصد سانتریفیوژ دارد، که بیشتر از سه هزار سانتریفیوژی است که سال گذشته داشت.  رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت این افزایش، به تعبیر او، معرف افزایشی بسیارسریع نیست، و از تهران خواست به این روند سرعت ندهد. هفته گذشته محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، برنامه نصب شش هزار سانتریفیوژ جدید را اعلام کرد، که هدف آن بالا بردن ظرفیت غنی سازی اورانیوم است. اورانیوم غنی شده می تواند برای تولید تسلیحات اتمی مورد استفاده قرار گیرد، اما جمهوری اسلامی ایران میگوید برنامه اتمی اش برای تولید برق است. تحقیق در باره این احتمال که جمهوری اسلامی ایران غنی سازی اورانیوم را ممکن است با هدف تولید تسلیحات اتمی برنامه ریزی کرده باشد، در دستور کار آژانس بین المللی انرژی اتمی است. آمریکا و دیگر کشورهای غربی جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای تولید تسلیحات اتمی متهم کرده اند. جمهوری اسلامی ایران، برای امتناع از متوقف ساختن غنی سازی اورانیوم، فعلا با سه مجموعه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد، و انزوائی بین المللی روبروست.(17APR2008-VOANEWS)

کسری تجارت خارجی ارمنستان دو برابر شد .

کسری تجارت خارجی ارمنستان دو برابر شد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در یک سال گذشته کسری تجارت خارجی ارمنستان دو برابر شده و به بیش از 22 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است. به گزارش ایسنا در آسیای میانه، ادوارد آقاجانوف ـ اقتصاد دادن ارمنستانی ـ با اشاره به اینکه بر روی کره زمین کشوری با چنین کسری بزرگ وجود ندارد،افزود: در برابر سه میلیارد 281 میلیون دلار واردات یک میلیون 157 میلیون صادرات داریم که این میزان واردات سه برابر بیشتر ازحجم صادرات است، درصورتی که پنج سال قبل واردات یک و نیم برابر صادرات بوده است. به گفته آقاجانوف در سال‌های اخیر سهم صنایع ارمنستان در اقتصاد کاهش یافته و عرصه ساختمان سازی مکان اول را در ساختار تولید ناخالص داخلی اشغال کرده است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کسری تجارت خارجی ارمنستان بیش از دو میلیارد 124 میلیون دلار است. ( ایسنا )

بی خبری از وضعیت یک فعال دانشجویی

بی خبری از وضعیت یک فعال دانشجویی

از رضا اسدزاده به دنبال احضار توسط وزارت اطلاعات خبری در دست نیست .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : «رضا اسدزاده» از فعالین دانشجویی اسبق و دانشجوی اخراجی دانشگاه تبریز در سال ٨۲، ازتاریخ ۲۲ فروردین ٨۶ و در پی احضار به وزارت اطلاعات از منزل خارج گشته و تا این لحظه هیچ خبری از وی در دست نیست و نزدیکانش در بی خبری کامل از وضعیت وی هستند. به گزارش وبلاک دانش آموزان سوسیالیست تبریز، این فعال دانشجویی مدتی در منزل یکی از بستگانش در تهران سکونت داشت، در ۲۲ فروردین مامورین اطلاعات استان تهران به محل سکونت وی در تهران مراجعه کرده و او را جهت پاسخ به برخی سوالات به اداره ی اطلاعات فرا می خوانند. از آن لحظه تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست و ستاد خبری وزارت اطلاعات نیز از وضعیت وی اظهار بی اطلاعی می کند. رضا اسدزاده ۲٨ ساله از فعالین دانشجویی سابق دانشگاه تبریز است که در سال ٨۲ و در جریان اعتراضات دانشگاه تبریز از دانشگاه اخراج گشته و همچنین به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. وی همچنین در جریان برگزاری انتخابات مجلس هشتم در شهرستان شبستر توسط مامورین اداره ی اطلاعات دستگیر شده و پس از ۶ روز آزاد شده بود.( هاققیمیز )

خشم اردوغان از عدم پذیرش کودک بیمار در بیمارستان

خشم اردوغان از عدم پذیرش کودک بیمار در بیمارستان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : پخش تصاویر یک کودک که دچار سوختگی شده و از سوی مسئولین یک بیمارستان خصوصی پذیرش نشده بود، خشم اردوغان نخست وزیر ترکیه را برانگیخت . به گزارش ایرنا، شبکه‌های تلویزیونی ترکیه روزگذشته پنجشنبه تصاویر یک کودک ‪ ۸ساله را که در شهر آدانا در جنوب ترکیه بر اثر انفجار کپسول گاز دچار سوختگی شده و مسئولان یک بیمارستان خصوصی برای بستری کردن وی درخواست وجه نقد کرده بودند و به همین دلیل این کودک مصدوم را بستری نکردند، موجب واکنش شدید نخست وزیر ترکیه شد...

ادامه مطلب ...

روزنامه همشهری: شاعران پارسی مقدم بر شاعران ترک هستند .

روزنامه همشهری: شاعران پارسی مقدم بر شاعران ترک هستند .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در حالی که بعضی از ترک ستیزان برای بایکوت کردن ادبیات ترکی هماره از ما میخواهند به زبان فارسی بنویسیم و بسراییم، اما در وقت خود فارسی سروده های ما را نیز به سخره می گیرند و معلوم میشود که برای آنها نه فارسی گویی بلکه فارس بودن مهم تر است. روزنامه همشهری مقاله‌ای به قلم منوچهر دانش پژوه منتشر کرده است که در آن مینویسد: «اگر قرار باشد یک روز به نام شعر و ادب نامگذاری شود در این میان شاعران پارسی مقدم هستند » به عبارت دیگر یعنی چون شهریار فارس زبان نیست نمی‌تواند سری در میان سرها داشته باشد. حتی سریال او نیز بهانه‌ای برای تبلیغ امیری فیروزکوهی و بهار خواهد بود. همچنین در آن سریال فرصتی دست می‌دهد تا ایرج میرزای آذربایجانی الاصل را تحقیر کنیم و شیخ محمد خیابانی را … ( آلما یولو )

تشریح دیدگاههای اتحادیه روشنفکران تورکمن ("اتروتو") در قبال مسائ

تشریح دیدگاههای اتحادیه روشنفکران تورکمن ("اتروتو") در قبال مسائل جاری 

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : درآستانهء اولین سالگرد اعلام موجودیت اتحادیه روشنفکران تورکم (یازدهم اردیبهشت هشتادوهفت) بدینوسیله دیدگاهها و مواضع خود را نسبت به مسائل جاری ابراز میداریم .

ادامه مطلب ...

۳۱ فروردین ، سالروز مقاومت بزرگ میهنی سولدوز در مقابل بیست هزار

۳۱ فروردین ، سالروز مقاومت بزرگ میهنی سولدوز در مقابل بیست هزار جنایتکار کورد در سال ۱۳۵۸

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : تاریخ معاصر آذربایجان پر است از صحنه هایی که هم از مظلومیت و هم از دلاوریهای ملت آذربایجان حکایت میکنند. در گوشه – گوشه تاریخ سرزمین استوارمان آذربایجان، متاسفانه حوادث و رخدادهای زیادی هنوز بصورت مکتوب درنیامده اند و بسیاری از منابع تاریخی آذربایجان نیز بجهت آنکه از جانب افرادی مغرض نگارش یافته اند نیاز به بازنویسی دارند. یکی از حوادث مهم تاریخ معاصر آذربایجان، شورش اکراد در سالهای بعد از انقلاب ۱۳۵۷ است که منطقه غرب آذربایجان و مخصوصا قسمتهای جنوبی استان آذربایجان غربی صحنه تاخت و تاز احزاب مسلح و تروریستی و غارتگر دموکرات و کومله کردستان گردید. در این اثنا جنگ یک هفته ایی سولدوز (نقده) که در طی آن مردم غیرتمند و حماسه ساز سولدوز در مقابل تجاوز اکراد جانفشانی کردند و اکراد را با شکستی شرم آور روبرو ساختند از برگهای زرین تاریخ آذربایجان محسوب میشود که شرح آن در ذیل می آید.

ادامه مطلب ...

همسر عباس لسانی : اگر رژیم عباس را تا آخر عمر هم در زندان نگاهدا

همسر عباس لسانی : اگر رژیم عباس را تا آخر عمر هم در زندان نگاهدارد نخواهد توانست اراده ما را درهم بشکند .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :  دوستان و بستگان عباس لسانی، فعال حقوق بشر ایرانی – آذربایجانی، نگران زندگی و جان او هستند. گزارش می رسد که وی از زندان اردبیل، در نزدیکی شهر اردبیل، به زندانی در یزد، در مرکز ایران منتقل شده است.

ادامه مطلب ...

رحمتلیک اوستاد صمد سرداری نیا جنابلاریندان بیر پوستر

رحمتلیک اوستاد صمد سرداری نیا جنابلاریندان بیر پوستر

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( اورمو ) :

 

 

دانشگاه تبریز ، سالن مد کوردها !

دانشگاه تبریز ، سالن مد کوردها !

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( تبریز ) : این روزها و با گرم تر شدن هوای تبریز کم کم کوردها نیز جرات عرض اندام یافته اند و به رونمایی لباسهای ملی ! خود می پردازند . این کوردها که بسیاری از آنان به حمایت آشکار از گروهکهای تروریستی کورد اقدام می کنند با لباسهای بسیار متنوع ! خود جو جالب و در عین حال خنده داری را در دانشگاه تبریز به وجود آورده اند . به طوری که با عبور هر یک از این افراد تمامی سرها به عقب برگشته و با خنده های بلند ایشان را بدرقه می نمایند !. اما در عین حال از سیاست جدید آنان نیز نباید به سادگی گذشت که در صدد به چشم آوردن جمعیت کورد حاضر در دانشگاه تبریز هستند .

 

 

راهیابی کاندیدای مورد حمایت آذربایجانیهای کرج به مجلس هشتم ، مور

راهیابی کاندیدای مورد حمایت آذربایجانیهای کرج به مجلس هشتم ، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت .

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی ( کرج ) : صحت انتخابات اسفند ماه سال گذشته کرج که منجر به انتخاب آقای عزیز اکبریان ( نامزد موررد حمایت آذربایجانیها ) به نمایندگی مردم شهرستان کرج شده بود به تایید شورای نگهبان رسید . آقای اکبریان که از اهالی تورک کرج می باشد در سخنرانیهای خود که اغلب به زبان تورکی صورت می گرفت حمایت از برنامه ها و فعالیت های تشکل های فرهنگی اقتصادی آذربایجانیها و افزایش هر چه بیشتر شرکت تورکها در اداره امور این شهرستان را از سیاست های کاری خود اعلام می کرد . جمعیت آذربایجانیهای ایران اسلامی با اعلام حمایت ، تشکیل مراسم سخنرانی در مناطق تورک نشین و با تهیه وانتشار پوسترهای تبلیغاتی به زبان تورکی نقش مهمی در پیروزی آقای اکبریان ایفا کرد . جمعیت آذربایجانیهای ایران اسلامی یکی از تشکل هایی است که بعد از قیام های خرداد 85 با افزایش چشمگیر تمایلات ملیت خواهی و هویت طلبانه در بین جوانان تورک کرج بخصوص قشر معلمان ، تحصیل کردگان و دانشجویان دانشگاه تربیت معلم  درکرج تشکیل یافته اند . شهرستان کرج با داشتن یک میلیون وهفتصد هزار نفر جمعیت که اکثر آن را ( بالای60% ) آذربایجانیها تشکیل می دهند یکی از کلانشهرهای تورک نشین می باشد .

 

 

بو علی سینا بیلیم یوردوندا آزربایجان میللی سردار و قهرمان لارین

بو علی سینا بیلیم یوردوندا آزربایجان میللی سردار و قهرمان لارین آغیرلاماسی

 

آزربایجان اؤیرنجی حرکاتی ( همدان ) : اؤتن گون ( اود گونو87/1/ 28 ) همدان بو علی سینا بیلیم یوردونون تورک درنه یی یئنی ایلده بیرینجی وئریلیشین آزربایجان میللی سردار و قهرمانلارین آغیرلاماسی ایله باشلاتدی .

وئریلیشه قاتیلان 200ده ن آرتیق اؤیرنجی نین چوخونلوغون همدان یئرلی تورک لری اولوشدوراراق وئریلیشین چوخ حیصصه سی اونلارین توسط ایله ایجرا اولونماسی ایشتیراک چی لارین ماراغینی قازانمیشدیر . قورولوشدا تاریخی - میللی سردارلاریمیزدان علاوه ، حیاتدا اولان و آزربایجان میللی حاق لاری حیاتا کئچیریلمه سی اوغروندا چالیشان میللی قهرمانلاریمیزدان او جومله ده ن میللی محبوسلار عابباس بئی لیسانلی ، گنج ائلمان نوری و هادی حمیدی و گونئی آزربایجان میللی اویانیش حرکاتینین میللی لیدئری ، دوکتور ماحمود علی چؤهره قانلی و ...  قوتلانیب بو حرکتین نده نی و ماهییتینده ن سؤز آچیلیب دانیشیقلار سورولدور .

آرتیرمالییام آرا گونونده ایسه همدانین طیب بیلیم یوردوندا بایرام موناسیبتی شهریار تشکیلاتینین تشببوث ایله قورولان تؤرن کئچیریلمیشدیر .

براساس اسناد جدید یافت شده از آرشیو وزارت امور خارجه فرانسه

براساس اسناد جدید یافت شده از آرشیو وزارت امور خارجه فرانسه

 

ارامنه و یونانیها عامل حریق 13 ایلول 1923 در ازمیرند

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :براساس اسناد بسیبار گویایی که اخیرا از آرشیو وزارت امور خارجه فرانسه به دست آمده اثبات می شود که عامل آتش سوزی دهشتناک وپرتلفات شهر ازمیر در 13 ایلول سال 1923 ارامنه و یونانیها هستند. در این آتش سوزی قریب به 2.600.000 مترمربع از اراضی شهر و نزدیک به 20.000 خانه و محل کسب در آتش سوخت. 

ارامنه و یونانیها بصورت مضحکی مدعی بودند که این شهر پس از بازپس گیری ارتش تورک به قیادت غازی مصطفی کمال آتاتورک در 9 ایلول همان سال از طرف ترکها آتش زده شده است. این در حالی است که هیچ سپاه پیروزی شهر از اشغال آزاد کرده کشور خود را آتش نمی زند(میللی شورا)

اعزام اساتید فرانسوی به دانشگاههای کردستان

اعزام اساتید فرانسوی به دانشگاههای کردستان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی:  وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی در دیوان وزارت امروز چهارشنبه با د. فردریک نیشو" کنسول فرانسه در اربیل و "کلود پویلیت" مشاور امور فرهنگی سفارتخانه فرانسه در بغداد و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد

ادامه مطلب ...

PKK-çılar NAXÇIVANDA XÜSUSİ NÖMRƏLİ MAŞINLARDA GƏZİR

PKK-çılar NAXÇIVANDA XÜSUSİ NÖMRƏLİ MAŞINLARDA GƏZİR

 
Naxçıvan yol polisi isə onları saxlamağa cəsarət etmir


AZERBAYCAN OYRENCI HEREKATI Dünən Naxçıvandakı mənbəmizdən aldığımız xəbərə görə, bölgə rəhbərliyi yerli ağsaqqalların aprelin 15-də Bakıya gəlməsinə əməlli-başlı əngəl olub. Əvvəlcədən Bakıya kimlərin gedəcəyi müəyyənləşdirildiyindən, ağsaqqallar nəzarətə götürülüb. Onların adı hətta aeroportun qeydiyyat şöbələrinə, polisə də verilib.
ادامه مطلب ...

KONDOLİZA RAYS QARABAĞ DANIŞIQLARI İLƏ BAĞLI BƏYANAT VERDİ

KONDOLİZA RAYS QARABAĞ DANIŞIQLARI İLƏ BAĞLI BƏYANAT VERDİ

 
ABŞ dövlət katibi Əliyevlə Sərkisyana çağırış etdi


AZERBAYCAN OYRENCI HEREKATI :ABŞ dövlət katibi Kondoliza Rays Ermənistan və Azərbaycan prezidentlərinə müraciət edərək onları Dağlıq Qarabağ münaqişəsinin həlli üçün siyasi iradə göstərməyə çağırıb. Rays bu bəyanatla Vaşinqtonda, Amerika-Türkiyə Şurasının toplantısında çıxış edib. Dövlət Departamentindən yayılan məlumata görə, Rays xatırladıb ki

ادامه مطلب ...

فرمانده قاتل تیم موتوریزه

فرمانده قاتل تیم موتوریزه

 نسل کشی خوجالی وزیر دفاع ارمنستان شد

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :سرژ سرکیسان رییس جمهور  جدید ارمنستان طی حکمی، هم  حزبی داشناک خود، یعنی سیران اوهانیان رییس ستاد مشترک ارتش این کشور  را به پست وزارت دفاع ارمنستان منصوب کرد.

وی متولد شهر اشغالی شوشا  بوده و به هنگام قتل عام ملت بی دفاع آذربایجان در خوجالی، سمت فرماندهی تیم موتوریزه ارمسنان را در راستای قتل عام اهالی قره باغ بخصوص مردم بی دفاع خوجالی برعهده داشته است.(میللی شورا)

 

BİZ AZƏRBAYCANIN NEFT DOLLARLARINDAN QORXMURUQ

BİZ AZƏRBAYCANIN NEFT DOLLARLARINDAN QORXMURUQ

 
Serj Sərkisyan Ermənistanın müharibə istəmədiyini bildirib


AZERBAYCAN OYRENCI HEREKATI :Ermənistan Azərbaycanın hədələrindən qorxmur və Bakının münaqişəni neft dollarlarının köməyi ilə həll etməsinə ümid bəsləməsi qeyri-ciddidir
ادامه مطلب ...

برپایی نمایشگاه اتاق بازرگانی کرمانشاه در شهر سلیمانیه عراق

برپایی نمایشگاه اتاق بازرگانی کرمانشاه در شهر سلیمانیه عراق
 

آذربایجان اویرنجی حرکاتیهیات اقتصادی بازرگانی کرمانشاه که هفته گذشته به دعوت رسمی حکومت اقلیم کردستان به منظور برنامه ریزی و فراهم نمودن مقدمات برپایی نمایشگاه در سلیمانیه به این شهر سفر کرده بود به ایران بازگشت.

ادامه مطلب ...

سرمایه گذاری 20کمپانی اتریشی در کردستان

سرمایه گذاری 20کمپانی اتریشی در کردستان
 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی"اوسکار سمرسکا" مشاور اقتصادی سفارتخانه اتریش در بغداد دیروز ،15 آوریل با "دانا احمد مجید" استاندار سلیمانیه دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار استاندار سلیمانیه گزارشی از فعالیت و پروژه های خدماتی در دست اجرای شهر سلیمانیه را در اختیار مشاور اقتصادی سفیر اتریش در بغداد قرار داد.

"اوسکار سمرسکا" با اشاره به هدف از سفر خود

ادامه مطلب ...

در کنفرانس دانشجویان جهان تورک در دانشگاه بیل کنت آنکارا عنوان ش

در کنفرانس دانشجویان جهان تورک در دانشگاه بیل کنت آنکارا عنوان شد

 

تورکهای آذربایجان جنوبی، تورکمنها و دیگر اقوام تورک، بعنوان نیمی از جمعیت ایران در معرض ستم ملی قرار دارند

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی در پایان کنفرانسی که تحت عنوان دانشجویان جهان تورک در دانشگاه بیل کنت آنکارا برگزار شد بیانیه ای 21 ماده ای منتشر گردید که در ماده 12 این بیانیه گفته می شود: به رغم اینکه بیش از نیمی از جمعیت ایران را  تورکهای آذربایجان جنوبی، تورکمن و دیگر اقوام تورک تشکیل می دهند اما آنان تحت ستم قومی قرار دارند .

 تورکهای ایران علاوه بر اینکه فاقد امکانات لازم در راستای دفاع از هویت و حقوق ملی خود هستند تحت فشار رهبری ایران نیز قرار دارند.برگزار کنندگان این کنگره که متوجه وضعیت تاسفبار تورکهای ایران هستند برضرورت اتخاذ تدابیر فوری در خصوص رفع این محرومیتها تاکید می ورزد.

ادامه مطلب ...