آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در مورد بازدا

بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز در مورد بازداشت های اخیر دانشجویان

الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم.

چندین ده سال پیش ، در این خاک جدالی بود میان آنان که حرفی داشتند برای زدن و اندیشه ای برای ابراز و آنهایی که گوشی داشتند برای نشنیدن و چماقی برای کوفتن.گوشت و پوست تجربه های هرنسل ، تاریخ معاصر اوست.تاریخی که چندین بار به صراحت ثابت نمود که انبارگشتن اندیشه و تلنبار سخنها را آستانه ایست نازک و دائما یکسان نماند حال دوران.اما برخی چنین گمان می برند که گویی تاریخ را تافته ی جدابافته ای است به نام حضرت ایشان ، که مُبرایند از عبرتها و آموزه هایش.اما آنکه در این میانه ی خراب ، خرده هوشی دارد و دلش بر وجب وجب خاک این سرزمین می سوزد، کتاب تاریخ می گشاید و همواره هراسناک است که مبادا حاکمان به اندیشه ای روند که آنچه برایش رنج ها دیدیم و عمرها دادیم و سینه های روشن و موهای سیاه، در انحصارطلبی برخی دوستان! به فنا رود.

روزهای افسوس برانگیزیست آنچه مدتیست در واپسین سال قرار دولت نهم، بر دانشگاههای سراسر کشور می گذرد.شمار دستگیری های متعدد بیش از چیزیست که قابل توجیه باشد. تا آنجا که گاه مسئولین ذی ربط چاره ای جز اظهار بی اطلاعی ندارند!

خبرهای تازه بسیارند و هردم از باغ لطف و عنایاتشان! بری می رسد.یک روز سهند ملتهب است و روزی دیگر زنجان عرق شرم بر جبین قدًیسه ی دانشگاه می بیند و فرداهایش قفلی بر انجمن اسلامی دانشگاه تبریز است که کلیدش در شکمبه ی نمی دانم چه کسی بوی احشا می گیرد!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز ، خطاب به مخاطب دست آلوده شرط بلاغ این چنین می گوید: که اگر هنوز مشتاقیم انقلاب اسلامی بر نازک نی خود استوار بایستد و آن همه هزینه ی مادی و معنوی که از تکه های جانمان رفت و بر وطن نشست و حلالش باد ، به فنا نرود؛ اگر هم داعیه ی اخلاق سیاسی داریم و هم دین می ورزیم، بایستی به ابتدایی ترین حقوق افراد که همانا حق اندیشیدن است احترام بگذاریم که انسان را برای اندیشیدن ساخته اند و اندیشه را جز با اندیشه پاسخی نشاید، و اگر چیزی در طبق داریم سلاح سرد زمین بگذاریم و سخن داغ بگوییم.

خواستار آزادی هر انسانی هستیم که با هر اعتقادی ،تنها به جرم اندیشه به بند کشیده شده است. فراز زهتاب ،آیدین خواجه ای و سجاد رادمهر را چندی پیش در کوچه های این شهر می دیدیم و اینک نمی بینیم؛ ودود اسدی را در قالب دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل می شناختیم و امروز نمی دانیم کجاست و بهرام واحدی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه زنجان نمونه ی بارزی ست از حکایت قدیمی گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری! گویی آن روز، پشت درهای بسته ی معاونت او بوده است نه مسئول گناهکار ...!

آنچه از نام ها گذشت ، خاصًه آن چیزی بود که قرابت جغرافیایی در خاطرمان نگاه داشته بود و حکایت کوچکی است از فاجعه ای بزرگ و نامهای نشنیده بسیارند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز ، خواستار رفع پلمب انجمن اسلامی دانشگاه تبریز، آزادی هرچه سریعتر دانشجویان بازداشتی،تعریف دقیق و منصفانه جرم سیاسی مطابق آموزه های اسلام و انقلاب و برخورداری اهل اندیشه از حقوق مدنی خویش می باشد.

فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتًبعون الحسنه.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد