آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

مدیر روزنامه توقیف شده شرق 'تبرئه شد'

مدیر روزنامه توقیف شده شرق 'تبرئه شد'

وکیل مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه توقیف شده شرق می گوید دیوان عالی کشور موکل او را تبرئه کرده است. این خبر در سالگرد توقیف شرق منتشر می شود.

محمود علیزاده طباطبایی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که اتهام آقای رحمانیان "نشر اکاذیب" بود که به خاطر آن در دادگاه کیفری استان تهران به یک میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

اما به گفته وی اکنون پس از اعتراض به حکم صادره، دیوان عالی آن را نقض و آقای رحمانیان را تبرئه کرده است.

آقای رحمانیان دو بار در ماه های اردیبهشت 1385 (مه 2006) و اسفند 1386 (مارس 2007) از سوی هیات منصفه مطبوعات در ارتباط با مطالب روزنامه شرق به اتهاماتی از جمله نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و توهین به رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) محکوم شده بود.

روزنامه شرق یک سال قبل در روز 8 اوت 2007 به علت چاپ گفتگویی با ساقی قهرمان از نویسندگان ایرانی خارج از کشور به دستور هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

خانم قهرمان 51 ساله که پس از انقلاب از ایران خارج شد شهروند کاناداست و در تورنتو زندگی می کند.

او در مصاحبه با شرق عمدتا به مساله شعر و ادبیات پرداخته بود اما همچنین به عنوان یک همجنسگرا بر اهمیت توانایی افراد برای "انتخاب هویت خود، هویت جنسی خود" تاکید کرده بود.

پرونده این روزنامه که خوانندگان زیادی داشت در شعبه ششم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت و رسانه مطرح است که به گزارش ایسنا هنوز در دادسرا طرح نشده است.

این سومین باری بود که شرق طی سه سال و اندی توقیف می شد.

خبر تبرئه آقای رحمانیان همزمان با دستور رئیس جمهور ایران برای بخشش کلیه مطبوعات منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار دستور داد دستگاه های دولتی شکایت های خود از رسانه ها پس بگیرند.

قایناق:bbc/Persian – 19/5/1387

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد