آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آمریکا آماده محاصره دریایی ایران است.

آمریکا آماده محاصره دریایی ایران است.

کارشناسان نظامی خاطر نشان می کنند که با ورود سه گروه دیگر از ناوهای تهاجمی آمریکا به منطقه خلیج فارس طی همین هفته، تعداد گروه های تهاجمی آمریکایی در نزدیکی سواحل ایران به پنج گروه می رسد.

به گزارش رسانه های غربی، پرچمدار اولین گروه تهاجمی ناو موشکبر ” Theodore Roosevelt”، پرچمدار دومین گروه ناو موشکبر ” Ronald Reagan” و سومین “Iwo Jima” است.

تمرکز نیروهای نظامی- دریایی آمریکایی در خلیج فارس از زمان جنگ با عراق در سال 2003 میلادی بی سابقه است. تا پایان همین هفته در خلیج حدود 40 ناو موشکبر، رزمناو و زیردریایی آمریکایی وجود خواهند داشت که برخی نیز مجهز به سلاح هسته ای هستند.

کارشناسان اسرائیلی می گویند که هدف آمریکایی ها پایان دادن به آماده سازی به امکان محاصره دریایی مرزهای ایران است.

ایران حدود 40% از بنزین مصرفی خود را از طریق خلیج فارس وارد می کند. به گفته این کارشناسان، تمرکز نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس باید از امکان تلاش ایران برای شکستن محاصره جلوگیری کند. هدف دیگر می تواند حمایت از اقدامات احتمالی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران باشد.

هرچند که رویدادهای اخیر در قفقاز توجه سیاستمداران و جامعه جهانی را از خاورنزدیک منحرف کرده اند، اما سبب توقف عملیات آمریکایی ها نشده اند که طی مدتی طولانی برنامه ریزی شده و نیروها را تقسیم و توزیع کرده بودند.

قایناق:آزادتبریز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد