آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بازجویی ۱۱ ساعته از فاطمه آجرلو، دختر خاله پالیزدار

بازجویی ۱۱ ساعته از فاطمه آجرلو، دختر خاله پالیزدار

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : نماینده کرج در مجلس هشتم به مدت 11ساعت در محل دادستانی تهران تحت بازجویی ومحاکمه قرار گرفت .یک منبع مطلع در دادستانی تهران با اعلام این مطلب به خبرنگار عصرایران گفت:‌پس از دستگیری و بازداشت عباس پالیز دار و 13 نفر از اعضای این باند و کشف اسناد ومدارک محرمانه و سری مراجع امنیتی ، نظامی ، لشکری و کشوری و اقرار اعضای این باند و کشف شبکه آنها، فاطمه آجر لو به عنوان متهم احضارو در روز چهارشنبه به مدت 5 ساعت تحت بازجویی ومحاکمه قرار گرفت.درروز پنجشنبه نیز علیرغم تعطیلی دادسرای تهران ، فاطمه آجرلو به مدت بیش از 6 ساعت، تحت بازجویی ومحاکمه قرار گرفت .در جلسه محاکمه روز پنجشنبه آجر لو، همسر وی که یکی از قضات دادگستری است وی را همراهی می کرد.همچنین درروز پنجشنبه باز جویی و محاکمه مدیر کل حوزه ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز انجام شد که مدیر کل مذکور پس از محاکمه وباز جویی در دادسرای کارکنان دولت بازداشت وروانه زندان اوین گردید.ظاهرا این مدیر کل در ارتباط با فاطمه آجر لو و سایر متهمین شبکه پالیز دار متهم به همکاری و مشارکت با آنان می باشد یکی از همراهان آجر لو نماینده کرج که در دادسرای کارکنان دولت حضور داشت ، گفت : به غیر از روز یکشنبه که مجلس جلسه علنی دارد، این نماینده مجلس، برای تمام ایام هفته آینده جهت محاکمه و بازجویی احضار شده است هر چند سخنگوی قوه قضاییه هنوز از نوع جرائم و حجم اتهامات و ویژگی این باند اطلاعاتی منتشر ننموده است ولی یک مقام قضایی به خبرنگار ما گفت که از نحوه بر خورد این نماینده مجلس و ترکیب اعضای باند پالیز دار، وجود شبکه ای سازمان یافته که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در آن دخیل و متهم به ارتکاب جرائمی نیز هستند ، مورد توجه مقامات قضایی واقع شده است که پس از قطعیت منتشر خواهد شد.( پارسیان نیوز)

هشت ماه حبس برای رضا داغستانی

هشت ماه حبس برای رضا داغستانی

روزنامه نگار و مدیر مسئول نشریه دانشجویی "چنلی بئل"

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بنا به گزارشات رسیده، رضا داعستانی روزنامه نگار و مدیر مسئول نشریه دانشجویی "چنلی بئل" و عضو کانون نشریات دانشجویی آذربایجان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با گروههای پان ترکیست و تجزیه طلب به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.قاضی این حکم را به دلیل عدم داشتن سابقه کیفری متهم بمدت ۳سال تعلیق کرده است. داغستانی در دوم اسفند سال گذشته همزمان با روز جهانی زبان مادری در اورمیه بازداشت شده بود. وی مدت ۲۷ روز در زندان و بازداشتگاه اطلاعات ارومیه در بازداشت به سر برد و سپس با قرار وثیقه سنگین ۴۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.رضا داغستانی، دانشجوی ترم آخر رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور نقده، همچنین مدرس زبان ترکی در این دانشگاه می باشد.سازمان عفو بین الملل در تاریخ ششم ماه مارس 2008 و وزارت امور خارجه آمریکا نیز در ۱۴ مارس ۲۰۰۸ در بیانیه های جداگانه ای ضمن اعتراض به نقض صریح حقوق شهروندی این فعال آذربایجانی نسبت به سلامتی او در زندان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط او شده بودند.(بیزیم سولدوز)

جوابیه ی آقای اوبالی به سایت جنبش دانشجویی آذربایجان

جوابیه ی آقای اوبالی به سایت جنبش دانشجویی آذربایجان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : (( پیش از آنکه مطلب ایشان را مطالعه فرمایید لازم به ذکر است که سایت جنبش دانشجویی آذربایجان ( www.azoh.net ) در پاسخ به سخنان پیشین ایشان و تهمتهای زده شده ، مطلبی را به نگارش درآورد که از لینک زیر می توانید مطالعه فرمایید :

http://www.azoh.blogsky.com/?PostID=1951   ))

ادامه مطلب ...

روایت اعلمی از اعمال منافی عفت فرزندان مدیران ارشد استان

روایت اعلمی از اعمال منافی عفت فرزندان مدیران ارشد استان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : آغاز و فرجام یک پرونده و پیامد انجام وظایف نمایندگی!

دکتر اکبر اعلمی

در یکی از روزهای سال 1385 ، فتحعلی زاده رابط سابق آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی، با مراجعه به من و در حضور چند تن از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی، به نقل از فیروزی دادستان سابق تبریز از تلاش برخی از مقامات محلی برای منحرف کردن یک پرونده و فشار برای حذف دادستان انقلاب و عمومی تبریز خبر داد. پس از شنیدن گزارش وی قرار شد که دیداری با دادستان تبریز داشته باشیم تا وی جزئیات بیشتری را در مورد این پرونده ارائه کند. فیروزی دو بار در مجلس و یکبار نیز در محل اقامت اینجانب در تبریز با من ملاقات کرده و به تفصیل از نحوه دستگیری کسانی که یک دختر را ربوده و قصد داشتند که با او عمل منافی عفت انجام دهند سخن گفت و توضیح داد که در اثر پیگیری این پرونده و پرونده های مشابه از سوی وی که انگشت اتهام را متوجه برخی از شخصیت های سیاسی و روحانی کرده است، هجمه گسترده ای از سوی افراد متنفذ استان علیه وی صورت گرفته تا جائیکه در اثر این فشارها قرار است که او را از پست کنونی اش برکنار نمایند.(گرچه این اظهارات در حضور چند تن از شهود از جمله رابط قوه قضائیه در مجلس صورت گرفته است،فتحعلی زاده می گفت که اخیرا با دادستان پیشین تبریز در این خصوص تلفنی صحبت کرده است و او که پس از برکناری از سمت دادستانی هم اکنون معاونت رئیس دادگستری آذربایجانشرقی را بر عهده دارد، اعلام کرده است که اگر از من اسم برده شود همه چیز را تکذیب و انکار خواهم کرد!!). گرچه از قدیم گفته اند که دیوار حاشا بلند است، اما گاهی بدلیل وجود قرائن و شواهد مختلف، انکار واقعیت ها قدری دشوار خواهد بود؛

ادامه مطلب ...

بیانیه شماره 2 شورای متحصنین پیرامون فاجعه اخیر در دانشگاه زنجان

بیانیه شماره 2 شورای متحصنین پیرامون فاجعه اخیر در دانشگاه زنجان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بسمه تعالی

سلام و درود بر دانشجویان فهیم دانشگاه زنجان، شیر زنان و غیور مردانی که بار دیگر نشان دادند که دانشجو همان دیده بان آگاهی است که هرکجا - چه در خانه خود، دانشگاه یا خارج از آن –  ظلم، فساد و بی کفایتی را ببیند، فارغ از هرگونه ملاحظه گری و جناح بندی، تا آخرین نفس در مقابل آن ایستادگی می نماید و از پای نمی نشیند تا هر گونه لکه ننگی را از دامن پاک دانشگاه بزداید.

ادامه مطلب ...

ششصد شرکت ایرانی در ارمنستان فعالیت دارند

ششصد شرکت ایرانی در ارمنستان فعالیت دارند

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : سید علی سقاییان در دیدار هیاتی از بازرگانان و مسئولان بازار یابی استان یزد که به سرپرستی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن این استان به ارمنستان سفر کرده است، تاکید کرد: سیاست کلان کشور مبتنی بر توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی است و اولویت کاری نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج تلاش برای افزایش صادرات غیرنفتی است.

ادامه مطلب ...

ترکیه در رده ۱۷ اقتصاد جهان

ترکیه در رده ۱۷ اقتصاد جهان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : ترکیه جایگاهش را در میان قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان همچنان حفظ کرده است.ترکیه جایگاهش را در میان قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان همچنان حفظ کرده و در رده هفدهم اقتصاد جهان جای گرفته است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در آسیای میانه بر اساس آمار موجود پیش بینی می شود ترکیه در سال 2008 میلادی در رده 15 و در سال 2011 میلادی در رده 16 برترین اقتصادهای جهان قرار گیرد.بر اساس تخمین صندوق بین‌المللی پول تولید ناخالص ملی ترکیه در سال 2013 میلادی به یک تریلیون و 311 میلیارد دلار خواهد رسید.(ایسنا)

انتقاد به سرکوب بهاییان

انتقاد به سرکوب بهاییان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : "جامعه‌ی دفاع از خلق‌های تهدید شده" در گزارشی که روز پنجشنبه‌، ۱۹ ژوئن منتشر شد، به جمهوری اسلامی به خاطر سرکوب بهاییان اعتراض کرد. در این گزارش آمده است که از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد تا کنون ۳۵۰ هزار بهایی مقیم ایران مورد فشار شدیدتری قرار گرفته‌اند. این سازمان حقوق بشری در گزارش خود تاکید می‌کند که حمله به بهاییان و دستگیری گسترده‌ی آنان "سیستماتیک انجام می‌شود و از جانب حکومت برنامه‌ریزی شده است".در این گزارش به دستگیری ۷ تن از فعالان بهایی اشاره شده است که در ماه مه سال جاری صورت گرفته و از وضعیت آنان اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. گونتر نوکه، نماینده ویژه‌ی حقوق بشر دولت آلمان نیز در روز پنچشنبه به سرکوب بهاییان در ایران اعتراض کرد. به گفته‌ی وی، دولت آلمان سفیر ایران در این کشور را در رابطه با بهاییان مورد بازخواست قرار داده است.

فریار / خبرگزاری آلمان

اعتراض پارلمان اروپا و دولت آلمان به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلا

اعتراض پارلمان اروپا و دولت آلمان به نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : پارلمان اروپا روز پنجشنبه‌، ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) اعدام نوجوانان در جمهوری اسلامی را "به شدت" محکوم کرد. دولت آلمان و "جامعه‌ی دفاع از حقوق خلق‌های تهدید شده" نیز به سرکوب بهاییان توسط ارگان‌های حکومتی اعتراض کردند. لحن مصوبه‌ی پارلمان اروپا شدیدتر از گذشته است. نمایندگان پارلمان اروپا تاکید کرده‌اند که اعدام نوجوانان مغایر است با پیمان‌های بین‌المللی که از جانب حکومت ایران نیز تایید شده‌اند. به عنوان مثال از توافق‌نامه‌ی سازمان ملل برای دفاع از حقوق کودکان یاد شده است. این توافق‌نامه اعدام نوجوانان، یا افرادی که هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده‌اند را ممنوع می‌کند. نمایندگان پارلمان اروپا در مصوبه‌ی خود به گزارشاتی اشاره کرده‌اند که حاکی از اعدام قریب‌الوقوع مجرمانی هستند که هنگام ارتکاب جرم نوجوان بوده‌اند. به گفته‌ی آنها در میان محکومان افرادی هستند که به اتهام همجنس‌گرایی به سنگسار محکوم شده‌اند. پارلمان اروپا از مقامات جمهوری اسلامی خواست، حکم اعدام چهار نوجوان را که قرار است به زودی به دار آویخته ‌شوند را لغو کند.نمایندگان پارلمان اروپا همچنین به اعدام یک نوجوان در روز دهم ژوئن اشاره کرده‌اند و از کشورهای اروپایی خواسته‌اند، پناهجویان ایرانی را که در معرض خطر اعدام هستند، به کشورشان بازنگردانند.پارلمان اروپا از نمایندگان مجلس هشتم خواسته‌ است، حکم اعدام برای نوجوانان و کودکان را از قوانین جزایی ایران حذف کنند.( دویچه وله)

زندانی بودن سه روزنامه نگاردرآذربایجان به وجهه سیاسی آذربایجان ل

زندانی بودن سه روزنامه نگاردرآذربایجان به وجهه سیاسی آذربایجان لطمه می زند.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : جناح حاکم در آدربایجان معتقد است که زندانی بودن سه روزنامه نگاردر آذربایجان به وجه سیاسی این کشور در جهان لطمه می زند. این موضوع از طرف سازمانهای بین المللی بعنوان نقض آزادی بیان و آزادی مطبوعات مطرح می شود. این مطلب را علی حسن اف مدیر شعبه امور سیاسی و اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان بیان می کند.لازم به ذکر است که درآذربایجان در حال حاضر سه روزنامه نگاربه اسامی قنیمت زاهد ، میرزه ساکت و عین الله فتح الله اف در زندان به سر می برند. حسن اف افزود که مشهوریت و یا عدم مشهوریت روزنامه نگاران آنها را از مسئولیت مبرا نمی سازد. هرروزنامه نگاری باید بتواند در چرخه اقتصاد اطلاعاتی و قوانین جاری به فعالیت بپردازد و آنها باید با گذشت زمان حرفه ایی تر شوند. زندانی بودن روزنامه نگاران به روند توسعه روزنامه نگاری در این کشور تاثیر مثبت و یا منفی ندارد. باید برای عدم تکرار این قبیل حوادث در آینده تلاش کنیم. من آرزو می کنم که درزندان به روی این افراد باز شود. (ترندنیوز)

تناقض آمارهای سرمایه گذاری در صنعت ومعدن

تناقض آمارهای سرمایه گذاری در صنعت ومعدن

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در حالی که بسیاری از مراکز رسمی معتبر بین المللی از کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ایران خبر می دهند وزیر صنایع و معادن با مقایسه آمارهای رشد سرمایه گذاری صنعتی در کشور از سال 70 تا 8/6 اعلام کرده است: «متوسط رشد سرمایه گذاری صنعتی در سال های بین 70 تا 80 ، 4/4 درصد و از 80 تا 85 نزدیک به 3/5 درصد بود درحالی که در سال گذشته متوسط رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن 8/6 درصد بوده است.»

ادامه مطلب ...

تبرئه قاتلین شهدای قیام خونین خرداد 1385 شهر قهرمان سولدوز

تبرئه قاتلین شهدای قیام خونین خرداد 1385 شهر قهرمان سولدوز

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : پس از قتل عام مردم بی دفاع و مظلوم سولدوز در جریان قیام خونین خرداد 1385، خانواده های داغدیده شهدا که فرزندانشان در مقابل فرمانداری شهرستان نقده بفرمان محمد امین فرد (چوبان) فرماندار وقت سولدوز و با بی تدبیری وی به خاک و خون کشیده شدند، بر علیه آن خائن به ملت، به بیدادگاه آپارتاید شکایت نمودند. اما با وجود مستندات و شواهد کافی دال بر محکومیت محمد امین فرد، شعبه 1059 دادگاه عمومی جزائی تهران به ریاست سید حمیدرضا حسینی حکم قطعی و نهایی خود را مبنی بر تبرئه محمد امین فرد و بی پایه و اساس بودن شکایت معترضین صادر نمود. شهریور سال گذشته در طی مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور رژیم جمهوری اسلامی در سولدوز، محمد امین فرد در مقابل سران حکومت مورد اعتراض شدید جمعیت معترض قرار گرفت. مردم سولدوز که برای اعتراض به فرماندار سولدوز ، وضع نابسامان مملکت و خفقان حاکم در آذربایجان جنوبی به ورزشگاه تختی نقده یورش برده بودند، در حین دعوت از امین فرد برای خوش آمد گویی به هیئت دولت به یکباره مورد اعتراض شدید مردم قرار گرفت. مردم خشمگین سولدوز با شعار دادن درخواست برکناری فرماندار سولدوز را از احمدی نژاد داشتند. بطوریکه سران رژیم از ترس اینکه مبادا قیام دیگری در سولدوز شکل بگیرد، با وعده دادن و ادای نشان بوزقورد (گرگ خاکستری نماد تورکان) با دستانشان، سعی در آرام نمودن جمعیت معترض داشتند. به هر حال بدنبال اعتراض مردم به فرماندار خائن به ملت، وی از جانب استانداری آذربایجان غربی بعنوان فرماندار نمونه استان برگزیده شده و تشویقی حج عمره و نشان لیاقت در کنترل وسرکوب اختشاش و شورش را دریافت کرد پس از آن نیز به مقام معاونت سیاسی استانداری زنجان ارتقاء سمت یافت؛ تا معلوم شود که فرمان کشتار جوانان پاک سولدوز از کجا صادر شده و اینان مزدورانی بیش نبودند. با این حال از قبل نیز معلوم بود که نتیجه شکایت خانواده های داغدیده شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز چه خواهد شد. از این سو تبرئه آن ملعون مهر تأییدی شد بر تمام ادعاهای مردم.( سولدوز خبر)

 

برپایی جشنواره موسیقی مقامی استان‌های شمالغرب کشور در اردبیل

برپایی جشنواره موسیقی مقامی استان‌های شمالغرب کشور در اردبیل

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : مسئول واحد موسیقی حوزه هنری اردبیل گفت: اولین جشنواره موسیقی مقامی استان‌های شمالغرب کشور در اردبیل برگزار خواهد شد.  به گزارش  از اردبیل، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری اردبیل ظهر امروز در نشست با اعضای برگزار کننده این جشنواره افزود: این جشنواره با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان روزهای 26 و 27 تیرماه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد. بهاءالدین خراسانی هدف از برپایی این جشنواره را احیای موسیقی اصیل آذری، شناساندن ظرفیت‌های نهفته آن و معرفی اساتید و هنرمندان این موسیقی عنوان کرد. وی با بیان اینکه از زمان فراخوان جشنواره تاکنون 174‌ اثر موسیقی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است تصریح کرد: از این تعداد 16 اثر برگزیده در جشنواره اجرا خواهد شد. به گفته خراسانی، ودود موذن زاده، عیسی قراخانلو، نعمت جواشیر و بهاالدین خراسانی آثار موسیقی و عباسعلی یحیوی اشعار و غزلیات اجرا شده را داوری خواهد کرد.(آزادتبریز)

در اولین اظهار نظر پس از پایان تحصن دانشجویان

در اولین اظهار نظر پس از پایان تحصن دانشجویان

دادستان زنجان : ارتباط ناصحیح عاملان حادثه !

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دادستان زنجان ارتباط ناصحیح عاملان حادثه دانشگاه زنجان را محرز اعلام کرد. به گزارش فارس، جعفر گل‌محمدی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هردو نفر در حال حاضر با قرار قانونی در بازداشت هستند، افزود: پرونده آنها در حال پیگیری و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. دادستان زنجان در ادامه افزود: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند عاری از بزه و خطا باشد و باید التهاب و تشویش روانی را در جامعه کنترل و نباید اجازه این گونه تشنج‌ها را به جامعه داد. وی با اشاره به اینکه این حادثه به ضرر شهر و استان زنجان و کشور تمام شد، افزود: چنین برنامه‌هایی موجب ناامنی اقتصادی و اجتماعی می‌شود که ضرر آن به شهر، استان و در نتیجه به کشور است. دادستان زنجان با اشاره به اینکه مطلعین این قضیه به جای انجام اقدامات شایسته قانونی و وظیفه اجتماعی و شرعی خود اقدام به افشای ناصحیح و نامطلوب آن کردند، گفت: برابر قانون باید هر نوع بزه و اقدام غیرقانونی به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شود. وی با اشاره به اینکه هیچکس نمی‌تواند تضمین کند که خطایی انجام نخواهد داد، گفت: اگر بنا باشد این شیوه و روش در جامعه گسترش یابد و هرکس با مطلع شدن از خطای کسی بخواهد آن را به این شیوه افشا و برملا کند در جامعه هیچ امنیتی وجود نخواهد داشت. گل‌محمدی افزود: ما از همه انتظار داریم در صورت اطلاع از هر نوع بزه یا خطایی آن را به مراجع قانونی اطلاع دهند تا از بروز چنین مسائلی جلوگیری شود. وی با اشاره به اینکه افشای گناه از خود گناه مهم‌تر است، گفت: ما به هر دو جرم رسیدگی خواهیم کرد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما با این پرونده بدون در نظر گرفتن حواشی و مسائل سیاسی آن برخورد می‌کنیم، گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.(تابناک)

داستانی مشابه زنجان با استاد روحانی

داستانی مشابه زنجان با استاد روحانی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : به دنبال افشای ماجرای دانشگاه زنجان ، یک دانشجوی دختر دانشگاه آزاد در تماس با روزآنلاین شرح رویداد ‏مشابهی را که در مورد خود وی رخ داده است تشریح کرد. ‏ این دانشجوی دختر دلیل بیان این ماجرا پس از گذشت قریب به یکسال و نیم از آن را، "یادآوری آن خاطره ‏هولناک" پس از اطلاع از رسوایی اخلاقی معاون دانشگاه زنجان عنوان و از اینکه این فرد متجاوز در دانشگاه ‏زنجان رسوا شده است ابراز خوشنودی کرد. ‏ این دانشجوی دختر دانشگاه آزاد اسلامی یکی از واحدهای اصلی تهران که چندی است در مقطع کارشناسی رشته ‏حقوق فارغ التحصیل شده است می گوید: "در ترم پایانی تحصیل ام در رشته حقوق به دلیل مشکلاتی که در ایام ‏امتحان پیدا کردم در درس فقه نتوانستم مطالعه لازم را داشته باشم و با عدم آمادگی در سر جلسه امتحان حاضر ‏شدم".‏ ‏ وی افزود: "به دلیل فشردگی و

ادامه مطلب ...

رابطه سعید امامی با خانواده آیت‌الله خامنه‌ای؟

رابطه سعید امامی با خانواده آیت‌الله خامنه‌ای؟

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : سایت نوسازی که چندی پیش به علت توهین به حسن خمینی، نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی توقیف شده بود، ‏روز گذشته با انتشار مطالبی از قول دو متهم پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، به دفاع از آنها و به ویژه سعید امامی ‏پرداخت و از قول همسر متهم ردیف اول قتل‌های زنجیره‌ای نوشت که سعید امامی روابط نزدیکی با خانواده ‏آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و بخصوص همسر و فرزندان وی داشته است.‏ این سایت که نوشته های فاطمه رجبی، همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت و نویسنده کتاب احمدی نژاد؛ ‏معجزه هزاره سوم، را منتشر می کند، همچنین بخش‌هایی از گفته‌های فهیمه دری نوگورانی همسر سعید امامی را ‏که به ادعای این سایت در مصاحبه با مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان شده است، منتشر کرد.‏ ریاست این مرکز در آن زمان بر عهده روح‌الله حسینیان بود که در دو سال گذشته

ادامه مطلب ...

ماجرای دانشگاه زنجان

ماجرای دانشگاه زنجان

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : با گذشت سه روز از رسوایی اخلاقی حسن مددی، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان، و تایید این مسئله توسط ‏رئیس دانشگاه و همچنین سخنگوی قوه قضاییه، رسانه های نزدیک به دولت همچنان از "تله ی اخلاقی برای ‏ایجاد آشوب در دانشگاهها" سخن می گویند.‏ محور گزارشهای روزنامه ها و رسانه های دولتی و نیمه دولتی در حال حاضر وارد آوردن فشار تبلیغاتی بر ‏دفتر تحکیم وحدت است. در همین ارتباط است که رسانه هایی نظیر کیهان و خبرگزاری فارس کوشیده اند کل ‏ماجرای رسواییهای اخلاقی مدیران دانشگاهی منتصب دولت نهم را "ِیک سناریوی از پیش طراحی شده از ‏سوی دفتر تحکیم وحدت و انجمنهای وابسته به آن" جلوه دهند.

ادامه مطلب ...

اکونومیست : نرخ بیکاری ایران امسال افزایش می‌یابد.

اکونومیست : نرخ بیکاری ایران امسال افزایش می‌یابد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری ایران امسال به 12.5 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل ایسنا، اکونومیست در گزارش ماه می خود نیروی کار ایران در سال گذشته را 23 میلیون و 700 هزار نفر و نرخ بیکاری را 12 درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که این شاخص‌ها در سال جاری به ترتیب 24 میلیون و 300 میلیون دلار و 12.5 درصد خواهد بود.

انتظار می‌رود طی دو سال آینده نیروی کار ایران به ترتیب معادل 25 میلیون و 25 میلیون و 700 هزار نفر باشد که این شاخص برای نرخ بیکاری 12.9 و 13.2 درصد خواهد بود.

در سال 1390 شمار افراد دارای شغل ایران به 26 میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید که این میزان برای سال 1391 معادل 27 میلیون نفر پیش‌بینی شده است.

در همین حال عنوان شد که نرخ بیکاری در سال 1390 برابر با 14.1 درصد خواهد بود که با تداوم روند صعودی در سال 1391 به 15 درصد خواهد رسید.

اسرائیل آتش بس با حماس را تائید کرد .

اسرائیل آتش بس با حماس را تائید کرد .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دولت اسرائیل تائید کرده که با آتش بس با جنبش اسلامی حماس که غزه را در کنترل خود دارد موافقت کرده است.اعلام آتش بس از سوی حماس در روز سه شنبه صورت گرفت و مصر نیز که میانجی این توافق بود آن را تائید کرد اما گزارش شده بود که اسرائیل خواهان شفاف شدن برخی مسایل در این باره شده است.آتش بس رسمی از روز پنج شنبه (فردا) آغاز می شود. با این آتش بس به حملات موشکی شبه نظامیان فلسطینی پایان داده می شود و در مقابل اسرائیل نیز محاصره اقتصادی غزه ر ا که منجر به بروز شرایط دشواری برای ساکنان غزه شد، کاهش می دهد.حماس درباره این آتش بس گفته است که تمام گروه های فلسطینی در غزه، یکصدا در این مورد عمل کرده اند.

خبر فوری

کارگر تبریزی به دادگاه احضار شد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : محمد جراحی کارگر تبریزی عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری به دادگاه انقلاب تبریز  شعبه یازده احضار شده است . طبق احضاریه در یافتی باید روز پنج شنبه 30/3/1387 در دادگاه حاضر شود. محمد جراحی در سال 1386به اتهام تشویش اذهان عمومی و توزیع نشریات غیر مجازدستگیر و پس ازسه روزبازداشت با وثیقه آزاد شده بود که (3۰/3/1۳87) به اتهام فوق محاکمه خواهد شد.(دخالت حداکثری)

در نخستین اظهارنظر رسمی در ماجرای دانشگاه زنجان، وزیر علوم: جرمی

در نخستین اظهارنظر رسمی در ماجرای دانشگاه زنجان، وزیر علوم: جرمی ثابت نشده است.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : گروه اجتماعی، علی رنجی پور؛ سرانجام وزیر علوم روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت به اظهارنظر درباره وقایع این هفته دانشگاه زنجان پرداخت. محمدمهدی زاهدی، که ترجیح داده بود طی روزهای گذشته در این باره سکوت کند، با ایراد شبهاتی که طی روزهای پیش از جانب برخی جریان های تندرو اصولگرا مطرح شده بود، در جمع خبرنگاران گفت؛ «... عده یی با اطلاع قبلی از حادثه یی که در شرف وقوع است، به اتاق یکی از معاونان دانشگاه می روند و متاسفانه انعکاس آن را به شیوه غیراخلاقی، در سطح بین المللی مطرح می کنند.

ادامه مطلب ...

هفته نامه اشپیگل: اسرائیل آماده حمله به مراکز هسته ای ایران

هفته نامه اشپیگل: اسرائیل آماده حمله به مراکز هسته ای ایران

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : محافل سیاسی جهان بر این باورند که دولت اسرائیل خود را برای حمله به مراکز هسته‌ای ایران آماده می‌کند. اسرائیلی‌ها پافشاری می‌کنند که خطر اتمی شدن ایران باید تا زمانی که جورج بوش در کاخ سفید واشنگتن حضور دارد، خنثی شود.بسیاری از نشانه‌های جدی شدن خطر حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران را هفته‌نامه اشپیگل، در گزارشی مفصل آشکار ساخت. این هفته‌نامه از جمله به موافقت واشنگتن با فروش تعدادی بمب‌افکن استتاری اف ۲۲ به اسرائیل اشاره کرد و نوشت: «هدف اصلی، نابود ساختن مرکز غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و نیروگاه بوشهر است».درباره طرح حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران، دست کم از زمانی که محمود احمدی نژاد آرزوی نابودی این کشور را بارها مطرح ساخت، محافل سیاسی و رسانه‌های غربی بارها هشدار داده‌اند. اما این خطر اکنون جدی‌تر از همیشه شده است، زیرا اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند فرصت کوتاهی را که تا پایان دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش دارند، از دست بدهند.

ادامه مطلب ...

آیا دانشجویان دانشگاه زنجان به مطالبات خود رسیده‌اند!؟

آیا دانشجویان دانشگاه زنجان به مطالبات خود رسیده‌اند!؟

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : گفته می‌شود شورای متحصنین ادامه ی تحصن را به بعد از ظهر با حضور نمایندگان زنجان در مجلس رجوع میدهندکه با حضوردکتر نصیری وبا شعار استعفا استعفای دانشجویان شروع می‌شود وی با تهدیددانشجویان وبه خطر انداختن امنیت ملی نامیدن این تحصن خواستار پایان دادن به این تحصن شددرطول صحبتهای وی دانشجویان مخا لفت خود را با شعار استعفا استعفای نشان میدادند ولی به یکبا ره با عقب نشینی در صدر آن نماینده‌ی‌ انجمن اسلامی ورق برگشت و دانشجویان ودر میان نابا وری وبهت همگان اعلام کردند متحصنین ما به خواسته های خود رسیدیم  ماپیروز شدیم!!! وشب شیرینی میخوریم!!! ولی واقعیت این بود که دانشجویان به هیچ خواسته ی اساسی خود نرسیده بودند .شب جشن نیز با اعتراض متحصنین همچنان صحنه ی جدل میان آنها و اعضای شورای متحصن بود که به آنها اجازه ی صحبت داده نشدوبا صرف شیرینی از طرف خودشان تحصن پایان یافت واینبار هم فریادهایمان به اشکهایمان آمیخت.شایان ذکر است نه تنها ریاست دانشگاه استعفاء  نداده است ،بلکه وزیر علوم نیز پخش فیلم از سوی دانشجویان را تقبیح نموده است. خبرها حاکی از عدم رضایت دانشجویان از عدم رسیدگی به مطالبات و سوءاستفاده انجمن اسلامی از موقعیت موجود جهت مصادره به مطلوب نمودن تحصن به نفع یکی از احزاب می‌باشد.(آرمان)

İRAN AVROPA BANKLARINDAN 75 MİLYARD DOLLAR ÇIXARDI

İRAN AVROPA BANKLARINDAN 75 MİLYARD DOLLAR ÇIXARDI

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : Qərbin yeni sanksiyalarının təsiri altına düşməmək üçün Tehran təcili əməliyyat keçirdi

İran Avropa banklarında saxladığı 75 milyard dolları geri çəkdiyini rəsmən açıqlayıb. “CNN Türk” kanalının xəbərinə görə, bu barədə xarici işlər nazirinin iqtisadi işlər üzrə müavini Möhsün Tale açıqlama verib. O deyib ki, İranın Avropadakı pullarının bir hissəsi qızıla çevrilib, bir qismi isə Asiya banklarına transfer edilib. Tale bu əməliyyatın prezidenti Mahmud Əhmədinejadın əmri əsasında Mərkəzi Bankın nəzarəti altında həyata keçirildiyini deyib.Xatırladaq ki, ötən həftə Qərb mətbuatı İran prezidenti Mahmud Əhmədinejadın ABŞ və Avropa Birliyi tərəfindən hazırlanan yeni maliyyə sanksiyalarının təsiri altına düşməmək üçün Mərkəzi Banka Avropa banklarındakı bütün pulları geri çəkməyi tapşırdığını xəbər vermişdi. Bildirilirdi ki, İranın neftdən əldə etdiyi və dövlət banklarının Avropadakı hesablarında saxlanan pullar Dubayda yerləşən offşor şirkətlər vasitəsilə transfer edilir və əməliyyat gizli aparılır. ABŞ və Avropa Birliyi hazırda İrana qarşı BMT Təhlükəsizlik Şurasının sanksiyalarından əlavə qadağalar tətbiq etmək variantı üzərində işləyir. Bu barədə ABŞ prezidenti Corc Buşun Avropaya səfəri zamanı ilkin razılaşma əldə olunub.

ادامه مطلب ...

“BU, BİR GOOGLE MƏHKƏMƏSİDİR”

 “BU, BİR GOOGLE MƏHKƏMƏSİDİR”

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : Baş nazir Ərdoğan üçün 152 səhifəlik müdafiə sənədi hazırlandıMəlum olduğu kimi, Türkiyədə iqtidarda olan Ədalət və İnkişaf Partiyasının(ƏİP) qapadılacağı ilə bağlı ölkənin baş prokuroru Konstitusiya Məhkəməsində iddia qaldırıb. Dünənsə partiyanın müdafiəçiləri məhkəməyə Rəcəb Tayyib Ərdoğan haqqındakı 61 iddiadan 60-nın düşüncə açıqlaması olduğunu ifadə edən sənəd təqdim edib.

ادامه مطلب ...

“AZƏRBAYCANDA TERRORU DƏSTƏKLƏYƏN FONDUN YARANMASI ÜÇÜN ŞƏRAİT

 “AZƏRBAYCANDA TERRORU DƏSTƏKLƏYƏN FONDUN YARANMASI ÜÇÜN ŞƏRAİT OLUB”

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : İlham İsmayıl: “Ciddi nəzarət olmadığından yığılan pullar ”əl-Qaidə”nin hesabına keçib”

Mərkəzi ofisi Küveytdə yerləşən İslam İrsinin Dirçəlişi Fonduna qarşı ABŞ-ın Maliyyə Nazirliyinin sanksiyalar tətbiq etməsi Azərbaycanın adının növbəti dəfə beynəlxalq miqyasda hallandırılmasına rəvac verib.

ادامه مطلب ...

"15 İL ƏVVƏL BU GÜN ?"

"15 İL ƏVVƏL BU GÜN ?"

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : “Elçibəy Bakını niyə tərk etmişdi” sualına indi də cavab verən yoxdur

Düz 15 il əvvəl, bu gün Azərbaycan Respublikasının prezidenti Əbülfəz Elçibəy Bakını tərk edərək Ordubadın Kələki kəndinə - ata yurduna üz tutmuşdu. İstər həmin ilin fevralında Heydər Əliyevlə təkbətək görüşü, istər Bakını qəfil tərk etməsini, istərsə də digər məqamların əsil sirrini Əbülfəz Elçibəy özü ilə apardı. Əslində 17-si nə baş vermişdi? Gecə saatlarında Heydər Əliyev, Rəsul Quliyev, Etibar Məmmədovla görüşdüyü deyilən Elçibəy niyə səhəri bu addımı atmışdı, hələ də sirr olaraq qalır.

ادامه مطلب ...

“İRAN MÜHARİBƏSİ HƏR AN BAŞLAYA BİLƏR”

 “İRAN MÜHARİBƏSİ HƏR AN BAŞLAYA BİLƏR

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : Vəfa Quluzadə: “Görünür, Tehranın hansısa məlumatı var ki, pullarını Avropadan çıxarır

Songünlər ABŞ-ın İrana qarşı hərbi əməliyyatları mövzusu yenidən dünya mediasının gündəmində əsas yerlərdən birini tutub. Xüsusilə də Tehranın ona qarşı tətbiq edilən maliyyə sanksiyaları qarşısında geri çəkilməyərək nüvə enerjisinə nail olmaq istiqamətində israrlı addımlar atması hərbi əməliyyatların sürətlə yaxınlaşmasından xəbər verir.

ادامه مطلب ...

میللت آنلامی فوتبال دا نئجه یانسیییر؟

میللت آنلامی فوتبال دا نئجه یانسیییر؟

 

www.euro2008.com

 

 

 

ادامه مطلب ...

شرکت ارس خودرو دیزل جلفا در آستانه تعطیلی

شرکت ارس خودرو دیزل جلفا در آستانه تعطیلی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : شرکت ارس خودرو که بزرگترین مجموعه کارگری را درمطقه جلفا در اختیار دارد از دو ماه پیش به تدریج نیروهای خود را به مرخصی های اجباری فرستاده ویا به بهانه های مختلف آنها را از کار برکنار کرده است واخیرا نیز بیشتر آنان را از اول تیرتا یک ماه دیگر به مرخصی بدون حقوق میفرستد . بطوریکه در حال حاضر ازحدود 500 کارگر مشغول فقط 150 نفر آن هم مدیران رده بالا در کارخانه باقی مانده است. شایان ذکر است که نرخ بیکاری در شهرستان جلفا به دلیل تعطیلی گمرک و راه آهن از یک سو وعدم کار آفرینی منطقه آزاد جلفا از طرفی دیگر بسیار بالا رفته است . در ضمن لازم بیآد آوری است که تمامی تاسیسات آمیکو فاز به فاز جمع شده وبه کرمان انتقال داده میشود .

یک رسوایی اخلاقی دیگر , قاضی متهم به تجاوز جنسی خودکشی کرد.

یک رسوایی اخلاقی دیگر , قاضی متهم به تجاوز جنسی خودکشی کرد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : خبرهای رسیده به "روز" حاکی از آن است که یک قاضی متهم به تجاوز جنسی در زندان خودکشی کرده است.‏بر اساس این گزارش این قاضی که "فلاح" نام داشته و رئیس یکی از شعب اجرای احکام در دادگستری شهرستان ‏بیجار بوده است، چندی پیش در قزوین در حال تجاوز به یک پسربچه 13 ساله به همراه دو تن دیگر دستگیر شده ‏بود.‏وی که علاوه بر "لواط"، به "شرب خمر" نیز متهم بوده است، چند روز پیش در زندان دست به خودکشی زد. این ‏گزارش همچنین حاکی است که مقامات دادگستری کردستان، خانواده و همکاران این قاضی را به شدت تحت فشار ‏قرار داده‌اند تا از پخش این خبر جلوگیری کنند.‏

‎‎اوج‌گیری رسوایی‌های جنسی‎‎

ادامه مطلب ...

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات: کاربران به سرعت بیش از 56 کیلو ب

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات: کاربران به سرعت بیش از 56 کیلو بیت نیاز ندارند!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در مورد اظهارات دکتر محمد سلیمانی وزیر ارتباطات گفت: آمارها نشان می دهند از 27 هزار کاربر اینترنت حداقل 26 هزار نفر به سرعت بیش از 56 کیلو بیت نیاز ندارند.به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید ریاضی امروز در نشست تخصصی بررسی زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بخشنامه محدودیت اینترنت به سرعت 128 کیلوبیت گفت: این محدودیت از طرف دولت و مجلس نیست بلکه این بخشنامه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده است.

ادامه مطلب ...

رئیس سازمان زندان ها: زندانی سیاسی فعلا نداریم .

رئیس سازمان زندان ها: زندانی سیاسی فعلا نداریم .

70 درصد زندانیان جویای مواد مخدر هستند.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره ورود مواد مخدر به زندان ها گفت: این موضوع در سراسر جهان یک گرفتاری محسوب و این مواد به سختی وارد زندان می شود.بر اساس این گزارش، علی اکبر یساقی امروز در آستانه هفته قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: زندانیان پس از مرخصی و هنگام ورود به زندان، به مدت سه روز در قرنطینه نگهداری می شوند تا از ورود مواد مخدر به داخل زندان جلوگیری شود.وی با بیان این که زندانی های مواد مخدر 48 درصد از کل زندانی ها را تشکیل می دهند گفت: 70 درصد زندانیان، جویای مواد مخدر هستند که30 درصد از آنان سابقه مصرف مواد مخدر دارند.یساقی افزود:

ادامه مطلب ...

پرتاب خرما به نانوایان توسط امام جمعه جلفا حاج آقا انتظاری در رو

پرتاب خرما به نانوایان توسط امام جمعه جلفا حاج آقا انتظاری در روز وفات حضرت فاطمه زهرا(س).

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بنا به گفته نانوایان بعد از ظهر روز جمعه 17 خرداد جلسه ای در سالن کنفرانس فرمانداری با حضور نانوایان ؛امام جمعه و جمعی از مسئولین ذیربط برگزار می گردد تا در مورد پخت نان احسانی در فردای آن روز(شنبه)تصمیم گیری وبه اصطلاح مشورت نمایند.(یک نفر خیر مبلغی را در اختیار فرمانداری قرار می دهد تا آن را میان نانوایان تقصیم کنند وروز وفات حضرت زهرا"س"را احسانی کار کنند)امام جمعه شروع به سخنرانی میکند و نانوایان را به کم کاری و دزدی و.... متهم مینماید!!! و می گوید:حداقل فردا را که احسانی نان می پزید دزدی نکنید! در این میان یکی از نانوایان می ایستد ودستش را بالا میبرد و از حاج آقا اجازه صحبت کردن می خواهد؛حاج آقا کمی مکث می کند و بیچاره نانوا با لحن آرام میگوید:جناب آقای امام جمعه شما چطور قصاص قبل از جنایت می کنید؟وآیا به نظر شما همه نانوایان دزدی می کنند؟در این لحظه حاج آقا انتظاری (که از او انتظار این حرکت نمی رفت)با خشونت هر چه تمام خرماهایی را که روی میزشان قرار داشته بر میدارد وبه طرف نانوا پرتاب میکند وبا صدای بلند فریاد میزند (اوتور یئره سنه کیم دئییب منیم صحبتیمین آراسیندا دانیشاسان؟! احمق!!!)و چنان حرفهای تحقیر آمیزی میزند که واقعا در شان یک انسان نیست!.حالا سوال اینجاست ..

ادامه مطلب ...

کیهان: سرمایه گذاری دشمن !!!!!برای انحطاط اخلاقی یکی از معاونان

کیهان: سرمایه گذاری دشمن !!!!!برای انحطاط اخلاقی یکی از معاونان دانشگاه زنجان!!!!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :  روزنامه کیهان در شماره امروز خود ، ماجرای دانشگاه زنجان را با تیتر " تله اخلاقی برای ایجاد آشوب در دانشگاه " این گونه روایت کرد: سرمایه گذاری دشمن برای انحطاط اخلاقی یکی از معاونان دانشگاه زنجان، زمینه آشوب را در این دانشگاه ایجاد کرد.بنابر گزارش منابع موثق پس از لغو مجوز فعالیت تشکل افراطیون وابسته به تحکیم در دانشگاه زنجان، اعضاء این تشکل در سناریویی از پیش طراحی شده و با اطلاع از نقاط ضعف اخلاقی معاون دانشجویی این دانشگاه، وی را در تله جنسی یکی از دختران دانشجو - که چند تخلف نیز در پرونده انضباطی اش ثبت شده است- گرفتارآورده و زمینه ایجاد آشوب سازماندهی شده در دانشگاه را فراهم آوردند.

ادامه مطلب ...

رسول خطیبی در گفتگو با ایسنا:عدم حفظ بازیکنان بومی عامل اصلی افت

رسول خطیبی در گفتگو با ایسنا:عدم حفظ بازیکنان بومی عامل اصلی افت فوتبال آذربایجان است.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بازیکن تبریزی تیم فوتبال الظفره امارات متحده عربی گفت: عدم حفظ بازیکنان بومی و بی توجهی به آنها عامل اصلی رکود و افت فوتبال آذربایجان بوده است.  رسول خطیبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اظهارداشت: در این زمینه مدیران باشگاه ها که معمولا" افراد غیر ورزشی هستند ارزشی برای بازیکنان بومی که در مکتب فوتبال تبریز پرورش یافته بودند، ندادند تا عده کثیری از این نیروها که هر کدام ذخیره قابل اعتنایی برای هر تیمی به شمار می رفتند در تیم های شهرهای دیگر پراکنده شوند. وی اضافه کرد:

ادامه مطلب ...

طبق اعلام سخنگوی تحصن دانشگاه زنجان : تحصن با وساطت اقای دکتر نص

طبق اعلام سخنگوی تحصن دانشگاه زنجان : تحصن با وساطت اقای دکتر نصیری نماینده مجلس به اتمام رسید .

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :  بنا بر مذاکراتی که در سالن ورزشی دانشگاه زنجان انجام پذیرفت  مقرر گردید که به  تمام خواسته های دانشجویان متحصن رسیدگی شود . دانشجویان با برگزاری جشنی در سالن ورزشی دانشگاه زنجان رسما پایان تحصن خود را اعلام نمودند . شایان ذکر است در این مذاکرات فیما بین دانشجویان متحصن و آقای دکتر نصیری  جمعی از اساتید دانشگاه  حضور داشتند. با پایان تحصن تمامی عبور و مرور های دانشگاه به حالت عادی برگشته  و  امتحانات از شنبه  طبق  روال قبلی برگزار خواهد شد . طومار امضا شده از طرف متحصنین را در زیر مشاهده می فرمایید :

ادامه مطلب ...

استاندار آذربایجان غربی :با این اعتبار راه‌آهن ارومیه ــ‌ مراغه

استاندار آذربایجان غربی :با این اعتبار راه‌آهن ارومیه ــ‌ مراغه ۱۰ سال دیگر به بهره برداری میرسد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از روند تامین اعتبار پروژه ملی راه آهن ارومیه ـ مراغه گفت: اعتبار برای این پروژه اندک است و با این روش تامین اعتبار بهره‌برداری از آن تا 10 سال دیگر هم طول می‌کشد. رحیم قربانی امروز افزود: در حال حاضر پروژه راه آهن ارومیه ـ میاندوآب از 45 درصد پیشرفت برخوردار است. وی اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه کافی نیست و امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان شاهد افزایش اعتبار این طرح باشیم. قربانی از ریل گذاری این پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود اعتبار اندک سه ایستگاه در ارومیه، مهاباد و میاندوآب در حال ساخت است و مرحله خاکریزی نیز شروع شده است.

ادامه مطلب ...

تغییر نام تورکی کوه «یئددی گؤز» سولدوز به هفت چشمه از سوی شورای

تغییر نام تورکی کوه «یئددی گؤز» سولدوز به هفت چشمه از سوی شورای شهر

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در اقدامی فاشیستی شورای شهر نقده نام تفرجگاه و کوه یئددی گؤز نقده را به هفت چشمه تغییر داد. روز گذشته تبلیغات نمایشگاه بزرگ صنایع دستی ایران که قرار است بمدت یک هفته در تفرجگاه کوه یئددی گؤز نقده تشکیل شود، بصورت گسترده در جای جای سولدوز از طرف شورای شهر نقده نصب گردید. در این تبلیغات در قید نام مکان  تشکیل نمایشگاه بجای نام تفرجگاه کوه یئددی گؤز نام تحریفی و جعلی هفت چشمه نوشته شده است. این اقدام سوال برانگیز شورای شهر نقده  که قصد در تحریف نام تورکی کوه یئدی گوز به اسم فارسی هفت چشمه دارد، با انتقاد و خشم مردم سولدوز همراه گشته است. لذا در جواب این اقدام فاشیستی شورای شهر نقده که یقیناً از سوی مقامات کشوری بر آنان دیکته شده است، تنی چند از جوانان غیور سولدوز در شب گذشته تمامی پارچه های تبلیغات نمایشگاه صنایع دستی ایران در پارک هفت چشمه! را در تمامی نقاط سولدوز سیاه و یا پاره نمودند که در اغلب موارد بر روی نام جعلی هفت چشمه، کاغذهایی که در آن نام یئددی گؤز نوشته شده بود را چسباندند. ازسوی دیگر قبلاً نیز شاهد چنین تحریفاتی در سولدوز در مورد تغییر نام های گادار چایی به قادر رود، آغ تؤوله به عطاء الله، داش دورگه به دورگه سنگ ، خیل خانا به خلخانه و ... بوده ایم. شورای شهر نقده متشکل از پنج نماینده تورک و دو نماینده کورد که یکی از نمایندگان کورد با انصراف رئیس تورک شورای شهر نقده، سیفعلی دلیر بمنظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، به شورای شهر نقده راه یافته که بهمراه دوست خود در پشت پرده چه کارهایی که انجام نداده اند!؟ چندی پیش نیز تابلوی میدان آذربایجان در ورودی شهر نقده که میانه میدان با مجسمه جام زرین حسنلو مزین گشته بود، از آنجا برداشته شده است و در حال حاضر شورا مشغول انتخاب نام دیگری بجای آذربایجان برای ورودی شهر نقده هستند. شایان ذکر است هدف از تشکیل نمایشگاه در تفرجگاه کوه یئدی گؤز در آستانه تولد رادمرد تاریخ بابک، تحکیم قوای نظامی و تدافعی نیروهای امنیتی رژیم برای مقابله با تجمع احتمالی مردم سولدوز در تولد بابک در آن مکان می باشد. ازطرف دیگر تفرجگاه یئددی گؤز در احاطه کامل اداره اطلاعات نیروی انتظامی نقده می باشد که در روز اول تشکیل نمایشگاه رئیس اطلاعات نیروی انتظامی نقده، سرگرد عین الله نوروزپور به تمامی غرفه های استان های تورک زبان که در غرفه های خود آهنگ تورکی پخش می نمودند، اخطار داده است.( سولدوز خبر)

اعلام حکم تجدید نظر کمیته ی انضباطی دانشگاه تبریز برای سجاد رادم

اعلام حکم تجدید نظر کمیته ی انضباطی دانشگاه تبریز برای سجاد رادمهر

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی: طبق رای و نظر کمیته ی انضباطی دانشگاه تبریز حکم تجدید نظر مهندس سجاد رادمهر دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک صادر شد. در این حکم که ۲۹ خرداد ماه ابلاغ شده است رای کمیته ی انضباطی بدوی به صورت معلق در آمده است. گفتنی است مهندس رادمهر در رای کمیته ی انضباطی بدوی به یک ترم منع موقت از تحصیل بدون احتساب سنوات محکوم شده بود و اتهام ایشان را اخلال در نظم دانشگاه عنوان نموده اند.علی رغم اینکه کمیته انظباطی در رای بدوی صادره تکرار مجدد هرگونه تحریک دانشجویان را در تشدید حکم صادره متذکر شده بود ولی گویا اعتراضات دانشجویی دانشگاه تبریز و فضای کلی اعتراضات در سایر دانشگاه ها در کاهش حکم تجدید نظر بی تاثیر نبوده است.آنچه که در رای بدوی کمیته ی انضباطی با عنوان اخلال در نظم دانشگاه یاد شده است اشاره دارد به اعتصاب غذا ی سجاد رادمهر در ۲۲ اردیبهشت ماه در اعتراض به کارشکنی مسئولین دانشگاه تبریز که مانع برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد شده بودند.

www.tabriz-un.blogfa.com

shehidler olmez - shehid farhad mohseni

shehidler olmez - shehid farhad mohseni

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati :

http://www.tebriztube.com/medyaizle.php?haber_id=12371

 

Kazakistan ve Fransa stratejik ortak

Kazakistan ve Fransa stratejik ortak 

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati: Kazakistan Cumhurbaşkanı Nazarbayev'in Fransa ziyareti esnasında, iki ülke arasıda stratejik ortaklığı öngören bir anlaşması imzalandı. Anlaşmaya Nursultan Nazarbayev ve Nikola Sarkosi imza koydu.Kazakistan Cumhurbaşkanılığından konu ile ilgili yapılan açıklamada: 'Gün ortasında Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev Elisa sarayına vardı. Burada resmi karşılama töreninden sonra iki Cumhurbaşkanı görüşme yaptı.' Denildi. Bu Kazakistan ve Fransa liderlerinin ikinci görüşmesi. Devlet başkanları ilk kez geçen senenin sonbaharında New-York'ta Birleşmiş Milletler Genel assamblesinin 62. toplantısında bir araya gelmişti. O zaman, Kazakistan-Fransa ilişkilerinin stratejik ortaklık seviyesine çıkarılmasına hazırlık niteliğindeki anlaşmalar imzalanmıştı. Nazarbayev 10 Haziran 2008 Fransa'ya resmi bir ziyarette bulunmak için gitti. Ziyaret esnasında iki devlet arasında cumurbaşkanlığı seviyesinde diyaloglar yapıldı. Ticari ve ekonomik ilişkilerin genişletilmesi perspektifleri ve kültürel ve sosyal alanlarda da işbirliğinin geliştirilmesi konuları değerlendirildi. Elisa srayında Nazarbayev'i güzel bir sürpriz bekliyordu. N.Sarkosi, Kazakistan-Fransa işbirliğinin gelişmesinde büyük emeklerinden dolayı Nazarbayev'i, Büyük Legion Haç madalyası ile ödüllendirdi. Madalya Nazarbayev onuruna yapılan törenle verildi. Görüşme sonunda iki ülke Cumhurbaşkaları, Kazakistan ve Fransa işbirliğinin bütününü kapsayan ve gelecek için iki ülke arasındaki ilişkilerin perspekktifini belirleyen, Kazakistan-Fransa stratejik ortaklığı anlaşmasını imzaladı.(efrasyap)

Karadeniz’de 10 milyar varil petrol var!

Karadeniz’de 10 milyar varil petrol var!

 

AZerbaycan Oyrenci Herekati : TPAO, petrol arama çalışmalarıyla ilgili umut dolu açıklamalarda bulundu

2010 yılından itibaren Karadeniz’de sondajlara başlanacağını belirten Uysal, buradan 10 milyar varillik petrol rezervi beklediklerini söyledi. Eğer sondaj çalışmaları başarılı olursa Türkiye’nin tüm petrol ihtiyacını Karadeniz’den karşılamak mümkün hale gelecek.

ادامه مطلب ...

نامه ای از علیرضا فرشی؛ فرزند شهید بهمن فرشی به سید علی خامنه­ای

نامه ای از علیرضا فرشی؛ فرزند شهید بهمن فرشی به سید علی خامنه­ای؛ رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : جناب آیت الله خامنه­ای با سلام و آرزوی طول عمر برای خادمین واقعی مردم ساکن ایران، امیدوارم که حالتان برای خواندن این نامه مناسب باشد و خواندن این نامه مانع رسیدگی به امورات کشور نشود. از شما طالب خواندن نامه­ای هستم که با امید فرآوان نوشته شده است. نامه­ای که بدون هیچ حب و بغضی و تنها برای روشنگری نوشته شده و حرف دل کسانی است که چون من به خیل حق طلبی فرزندان آذربایجان پیوسته­اند و خواهان برچیده شدن تمامی نمادها و مظاهر ظلم در حق ملت مظلوم آذربایجان هستند.

ادامه مطلب ...

گزارش یک دانشجوی زنجانی از چگونگی تعرض جنسی معاون دانشگاه به یک

گزارش یک دانشجوی زنجانی از چگونگی تعرض جنسی معاون دانشگاه به یک دانشجوی دختر

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : با اقدام به تعرض جنسی معاون دانشگاه زنجان به یک دانشجوی دختر رسوائی بزرگ دیگری از سوی رژیم رقم خورد و بدینگونه دانشگاه زنجان به محل تجمعات اعتراض آمیز و گسترده دانشجوئی تبدیل گردید. یکی از دانشجویان این دانشگاه با نام وحیده مولوی طی نامه ای از چگونگی این اقدام غیر اخلاقی معاون دانشگاه پرده برداشت.حدود دو هفته پیش دکتر حسن مددی، معاون دانشجویی و از اعضای اصلی کمیته انضباطی دانشگاه زنجان، طی نامه ای که به خوابگاه کوثر (از خوابگاه های داخل شهر دانشگاه زنجان) می فرستد، بدون ذکر هیچ دلیلی از خانم “الف” درخواست می کند به وی مراجعه کند. مسوولین خوابگاه با توجه به غیر معمول بودن این درخواست به دانشجوی مذکور اظهار می دارند احتمالا جهت انتقال وی به خوابگاه داخل دانشگاه، احضار شده است.

ادامه مطلب ...

گفتگو با محمدعلی دادخواه پیرامون محرومیت از تحصیل دانشجویان

گفتگو با محمدعلی دادخواه پیرامون محرومیت از تحصیل دانشجویان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : محمدعلی دادخواه، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر که وکالت اکثر دانشجویان محروم از تحصیل را برعهده داشته، با قاطعیت از طرح همیشگی شکایت‌ها در مرجع قضایی صحبت می‌کند، اما طرح شکایت را خط پایانی برای محرومیت از تحصیل دانشجویان نمی‌داند.

آیا دولت‌ها نسبت به ایجاد حق آزاد تحصیل برای ملت‌ها موظف هستند؟

ادامه مطلب ...

مطالعات ادعایی آژانس علیه ایران در خانه تاجر سوئیسی!

مطالعات ادعایی آژانس علیه ایران در خانه تاجر سوئیسی!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : پس از جنجال‌های گسترده رسانه‌های غربی بر اساس ادعاهای عجیب و به دنبال آن، گزارش پراتهام آژانس انرژی اتمی، اکنون منابع غربی فاش کرده‌اند، منشأ ادعای طراحی ساخت بمب اتم توسط ایران که در مطالعات ادعایی و گزارش‌های البرادعی در مورد برنامه هسته‌ای ایران به آن اشاره شده است، در خانه تینر در کشور سوئیس به دست آمده است.به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک» به نقل از روزنامه «نیویورک‌تایمز»، طراحی‌ها و کلیه اسناد و مدارک ادعایی در مورد نقشه بمب اتم، اواخر سال 2006 در خانه یک تاجر سوئیسی کشف شده که آنها را در یک کامپیوتر با ظرفیت 1000 گیگابایت نگهداری می‌کرده است. اکنون دولت سوئیس اعلام کرده که تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، همه این اسناد را امحا کرده و اکنون دادستان‌های سوئیسی سرگرم تحقیقات از این خانواده هستند تا دریابند این زنجیره قاچاق تجهیزات هسته‌ای چه ارتباطی با «عبدالقدیرخان»، دانشمند پاکستانی داشته است.

ادامه مطلب ...

بازداشت نمایندگان حزب مخالف آذربایجان در تجمع اعتراض آمیز غیر قا

بازداشت نمایندگان حزب مخالف آذربایجان در تجمع اعتراض آمیز غیر قانونی

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : نمایندگان حزب مخالف مساوات در تجمع اعتراض آمیز غیر قانونی در برابر شهرداری باکو بازداشت و به کلانتری 9 اداره پلیس ناحیه سبائیل باکو منتقل شدند.از کلانتری 9 به خبرگزاری ترند اعلام کردند، تعداد دقیق بازداشت شدگان مشخص نیست و هنوز اقدامی نسبت به آنها صورت نگرفته است.لازم بذکر است، امروز حزب مساوات اقدام به برگزاری تجمع اعتراض آمیز در برابر شهرداری باکو کرد.نیروهای پلیس ضمن خنثی کردن تجمع کنندگان در جلوی متروی “ایچری شهر” (شهر داخلی) به اجتماع آنان در برابر شهرداری اجازه نداد. پلیس چند نفر، از جمله افغان مختارلی روزنامه نگار نشریه “ینی مساوات” را دستگیر نمود.ولی گروهی از تجمع کنندگان به سوی شهرداری باکو حرکت کردند که پلیس این افراد را نیز بازداشت کرد.تجمع کنندگان موفق به توزیع قطعنامه تجمع شدند. مؤلفین این قطعنامه از جناح حاکم خواستار تأمین حقوق تجمع آزادی که در ماده 49 قانون اساسی آذربایجان ذکر شده است، میباشند.شایان ذکر است، حزب مساوات جهت برگزاری تجمع بارها به شهرداری باکو مراجعه کرده و شهرداری بدین منظور مکانی در منطقه بیبی هیبت واقع در خارج از شهر را در اختیار آنها قرار داد. ولی این حزب از برگزار کردن تجمع اعتراض آمیز خود در منطقه یادشده خودداری نمود و از شهرداری باکو به دادگاه شکایت کرد.(آزادتبریز)

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان برکنار شد.

معاون دانشجویی دانشگاه زنجان برکنار شد.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تعلیق حکم مددی معاون دانشجویی دانشگاه زنجان در پی اتفاقات رخ داده خبر داد. محمدباقر خرمشاد، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با فارس در خصوص موضوع دانشگاه زنجان و ادعاهای مطرح شده مبنی بر رفتار غیراخلاقی معاون دانشجویی این دانشگاه، گفت:‌ به دنبال اتفاق رخ داده، مسئول مربوطه در همان روز اول از مسئولیت کنار گذاشته شد و مدیر فرهنگی دانشگاه زنجان سرپرستی معاونت دانشجویی را به عهده گرفت. به گفته وی،‌ کمیته رسیدگی به تخلفات هیئت علمی دانشگاه‌، در این خصوص تشکیل جلسه داده و در حال رسیدگی به موضوع است. خرمشاد همچنین افزود: پرونده این فرد در دادستانی در حال بررسی است و برای رسیدگی به این موضوع باید اظهارات طرفین و شهود مورد بررسی دقیق قرار گیرد.(تابناک)

فضای دانشگاه زنجان ملتهب است.

فضای دانشگاه زنجان ملتهب است.

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : روز گذشته در حالی سومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه زنجان برگزار شد که وزارت علوم به جای پاسخگویی به تهدید دانشجویان پرداخت.به گزارش خبرنامه امیرکبیر اخبار رسیده از دانشگاه زنجان حکایت از آن دارد که مسئولین دانشگاه به برآورده کردن مطالبات به حق دانشجویان وارد فاز تهدید آن ها شده اند. طبق اخبار رسیده روز گذشته مسئولین دانشگاه زنجان طبق نامه ای که به رویت دانشجویان رسانده اند، مدعی شده اند حکم اخراج نزدیک به ۲۰ نفر از فعالین دانشجویی به سبب افشای رسوایی اخلاقی معاون دانشجویی این دانشگاه توسط وزارت علوم صادر شده است.همچنین صبح امروز خبر رسید که نیروهای امنیتی، نیروای انتظامی و گارد ویژه اطراف دانشگاه را محاصره کرده اند و بیم بازداشت گسترده دانشجویان می رود. دانشگاه زنجان همچنان در وضعیت ملتهبی به سر می برد. رئیس دانشگاه جهت قطع ارتباط دانشجویان معترض با محیط بیرون، اینترنت دانشگاه را قطع کرده است. تلفن های همراه نیز در دانشگاه زنجان دچار اختلال شده است.در همین رابطه داداش‌پور، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، روز گذشته با تمجید از ریاست دانشگاه زنجان وی را یکی از “روسای خوب” دانشگاه های کشور دانسته و ضمن تهدید دانشجویان گفت: “از نظر وزارت علوم امتحانات باید در برنامه زمانی خود برگزار شود و برخی از افرادی که از برگزاری امتحانات جلوگیری می‌کنند، به دنبال تشنج آفرینی در دانشگاهها هستند که با آنها برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.”این درحالیست که حتی بسیج دانشگاه زنجان نیز خواستار برخورد با معاون متخلف شده و گفته است: “بارها درباره عملکرد معاونت دانشجویی تذکر داده بودیم. ما همچنان خواستار رسیدگی به این فاجعه تاسف انگیز هستیم تا بار دیگر کسی آبروی دانشگاه و دانشجو و حتی انسانیت را ملعبه دست خود نکند‏.‏” با این حال وزارت علوم مطابق با روال گذشته به جای پاسخگویی به مشکل به وجود آمده به فراکنی اقدام کرده و سعی دارد دانشجویان را مقصر جلوه دهد. در این سناریوی تکراری، روزنامه کیهان، سایت رجانیوز و سایت فارس نیوز نیز به مدد وزارت علوم و مسئولین دانشگاه زنجان آمده و سعی دارند با فرافکنی صورت مساله را مخدوش کرده و به مقابله با دانشجویان بپردازند.(خبرنامه امیرکبیر)