آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

لغو 48 پرواز ایران ایرتور به دلیل خرابی هوایپماها

لغو 48 پرواز ایران ایرتور به دلیل خرابی هوایپماها

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: حسین خانلری رئیس سازمان هواپیمایی ایران، علت لغو 48 پرواز شرکت هواپیمایی "ایران ایرتور" را زمینگیر شدن شش فروند هواپیمای این شرکت اعلام کرده است.

خبرگزاری دولتی ایران- ایرنا به نقل از آقای خانلری نوشته که تعدادی از پروازهای شرکت هواپیمایی شرکت ایران ایرتور، وابسته به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) لغو شده و تعدادی نیز با تاخیر انجام می شود.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکشنبه بیستم مرداد اعلام کرده که ...

 تعدادی از پروازهای این شرکت به شهرهای مشهد، تهران، شیراز، تبریز، اصفهان، اهواز، آبادان، بندرعباس، کرمانشاه و دزفول لغو شده و تعدادی از پروازها نیز با تاخیر انجام می شود.

بر اساس گزارش شرکت ایران ایرتور، 48 پرواز داخلی این شرکت در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه لغو شده است.

به گفته آقای خانلری به دلیل مشکل پیش آمده، تصمیم گرفته شده است که هواپیماهای جایگزین در اختیار این شرکت هواپیمایی قرار بگیرد تا بتواند پروازهای خود را انجام دهد.

لغو پروازها باعث اعتراض مسافران شده است ولی آقای خانلری گفته است: "نباید این تصور به وجود بیاد که شرکت های هواپیمایی قصد دارند تا پروازهای خود را لغو کنند."

فرسودگی ناوگان هوایی

در چند سال گذشته همواره مشکل تاخیر در پروازها وجود داشته اما برای اولین بار است که یک شرکت هواپیمایی تعداد زیادی از پروازهای داخلی خود را لغو می کند.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور وابسته به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی است که در سال 1351 با هدف توسعه گردشگری تاسیس شد.

این شرکت بیشتر از بیست درصد پروازهای داخلی را در اختیار دارد ولی عمده هواپیماهای این شرکت از نوع توپولف روسی است.

هواپیماهای روسی عمدتا اجاره ای هستند و به نوشته سایت شرکت ایران ایرتور، هم اکنون این شرکت ده فروند توپولف استیجاری و دو فروند ایرباس 300 در اختیار دارد.

صنعت هواپیمایی ایران به شدت فرسوده است و بخش عمده ای از هواپیماهای ناوگان هوایی ایران در سال های قبل از انقلاب خریداری شده است.

ایران در طول سال های گذشته به دلیل تحریم اقتصادی آمریکا نتوانسته ناوگان هوایی خود را نوسازی کند.

این تحریم‌ها بعد از انقلاب‌ 1979 میلادی آغاز شده و بر اساس آن ایران نمی تواند هواپیماهایی که بیش از 10 درصد قطعات تشکیل دهنده آنها آمریکایی باشد خریداری کند حتی اگر این هواپیماها در کشورها دیگر ساخته شود.

در طول سالیان اخیر ایران با خرید و اجاره هواپیماهای دست دوم و استفاده از هواپیماهای روسی بخشی از نیازهای خود را تامین کرده اما همواره مشکلاتی نظیر زمینگیر شدن هواپیماهای اجاره ای و دست دوم پیش آمده است.

به گفته کارشناسان، زمینگیر شدن یکباره شش فروند هواپیما کم سابقه است و لغو تعدادی زیادی از پروازهای داخلی می تواند حاکی از پیچیده شدن وضعیت صنعت هواپیمایی ایران باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد